|
Kirjoittaja |
Viesti |
oinv6
|
Viestin otsikko: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen Lähetetty: 13.09.2022 09:26 |
Viestit: 9
|
Uusin välikansien tiivisteet. Jouduin aukaisemaan johtojen liittimet moottorin ympäriltä ja muita osia. Kun laitoin välikannet, johdot ja muut irroitetut osat paikoilleen, liitin akun paikalleenn niin virtaa ei tullut esiin mihinkään. Olisiko jollakin tähän vihjeitä, neuvoja ? Email: asko.puhto@pp.inet.fiPhone: 0400820470
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen Lähetetty: 13.09.2022 10:53 |
Viestit: 7766 Paikkakunta: Eurajoki
|
Akunkengät? Moottorin tmv. maadoitus?
Ei muuta kuin mittarilla tai valokynällä hakemaan mihin se virta jää.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
catmatti
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen Lähetetty: 13.09.2022 11:12 |
Viestit: 718 Paikkakunta: Naantalista kotoisin
|
Eikai voi olla niin yksinkertainen juttu että akku on tyhjentynyt remontin aikana?
VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
|
|
|
|
 |
DSMarko
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen Lähetetty: 13.09.2022 11:17 |
Viestit: 253
|
Oletko painanut kolarikytkintä?
Citroën GSpecial -77 "Africa", DSuper -74, DSuper -71/72, Xantia Activa C.T. -98. (Henry J -53 x 2, Chrysler Coupe -36, K-55 1955 (mp), Škoda Octavia -19)
|
|
|
|
 |
oinv6
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen Lähetetty: 14.09.2022 08:26 |
Viestit: 9
|
Akku, akunkengät kunnossa ja kolarikytkintä painettu. Alan tutkia mittarilla, ei taida muuta keinoa olla.
|
|
|
|
 |
oinv6
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen Lähetetty: 15.09.2022 14:06 |
Viestit: 9
|
Xantia V6 on ölyvuodon vuoksi seissyt 2 vuotta käynnistämttä. Ehkä pitkä käyttämättä olo on ehkä aiheuttanut sähköpuolelle ongelmia ?!
|
|
|
|
 |
oinv6
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen Lähetetty: 19.09.2022 19:13 |
Viestit: 9
|
Sähköt on nyt toiminnassa, mutta ei lähde käyntiin. 1.Bensapumppu ei, toimii mutta toimii suoralla virtakytkennällä. 2. Tulppiin ei kipinöitä.
Ei tietoa eikä arvausta noihin häiriöihin.
|
|
|
|
 |
catmatti
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen Lähetetty: 19.09.2022 20:00 |
Viestit: 718 Paikkakunta: Naantalista kotoisin
|
Hmm muistelen että joskus sama juttu, sain silloin ohjeet täällä, nosta ylös kaikki sulakkeet konehuoneessa, tein niin ja yhdestä puuttui toinen jalka, annoin silloin papukaijamerkin tälle henkilölle joka minua opasti!!
VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
|
|
|
|
 |
catmatti
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen Lähetetty: 19.09.2022 20:00 |
Viestit: 718 Paikkakunta: Naantalista kotoisin
|
Hmm muistelen että joskus sama juttu, sain silloin ohjeet täällä, nosta ylös kaikki sulakkeet konehuoneessa, tein niin ja yhdestä puuttui toinen jalka, annoin silloin papukaijamerkin tälle henkilölle joka minua opasti!!
VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
|
|
|
|
 |
oinv6
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen Lähetetty: 19.09.2022 20:17 |
Viestit: 9
|
Nojoo tutkin ne huomenna uudestaan vaikka tänään tutkinkin.
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen Lähetetty: 19.09.2022 22:03 |
Viestit: 2589 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Haiskahtais että yläkuolokohdan anturin liitin on jäänyt rempassa irti, on siinä vaihdelaatikon päällä tyrkyllä. Olikos Xantiassa jo nokka-akselilla toinen anturi, se on sitten siellä jakopään päässä.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen Lähetetty: 19.09.2022 22:43 |
Viestit: 704
|
Kaapelimies kirjoitti: Haiskahtais että yläkuolokohdan anturin liitin on jäänyt rempassa irti, on siinä vaihdelaatikon päällä tyrkyllä. Olikos Xantiassa jo nokka-akselilla toinen anturi, se on sitten siellä jakopään päässä. Kampiakselin anturin liitintä on tuskin tarvinnut irroittaa tässä remontissa, lisäksi se on aika vaikeassa paikassa eli ihan huvikseenkaan sitä ei irroita. Nokka-akselin anturia näissä ei ole ja jos olisi niin se ei olisi jakopään puolella konetta. Kannattaa tarkastaa molempien tuplareleiden (ne kaksi identtistä mötikkää siellä OE kulman boksissa) pinnit 2, 8, 11, 14 ja 15, että niihin tulee jatkuva virta. (pl toisen tuplareleen pinni 14, jolle pitäisi tulla virta vain virrat päällä). Moottoriohjaimelle sitten ainakin pinni 18 pitäisi olla myös jatkuvalla virralla. Itsellä ei mennyt se OE lokariin päin menevä liitin kunnolla pohjaan niin sen tarkastaisin, jos se on ollut irti.
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
 |
oinv6
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen Lähetetty: 21.09.2022 13:02 |
Viestit: 9
|
En muistanut mainitakaan että jakopään hihna ja nokka-akselien rattaat ollut irti välikansien irrotuksen vuoksi. Kampiakselin ja nokka-akselien lukitustapit ollut paikoillaan kasauksen aikana. Voisikohan olla että olisi tullut 180 asteen virhe kampiakselin asennon kanssa ?
Niissä tuplareleissä ei ole 2, 8, 11, 14 ja 15, vaan on numerot 1,2,3,4, ja 5.
|
|
|
|
 |
catmatti
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen Lähetetty: 21.09.2022 15:25 |
Viestit: 718 Paikkakunta: Naantalista kotoisin
|
Ei asentovirhe jos tapit oli paikallaan.
VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen Lähetetty: 21.09.2022 18:26 |
Viestit: 2589 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Oliko lukitustapit paikallaan myös ennen purkua?
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
oinv6
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen Lähetetty: 21.09.2022 18:35 |
Viestit: 9
|
Ei ollut ja se asia vaivaa ajatuksia.
|
|
|
|
 |
KKA
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen Lähetetty: 24.09.2022 09:34 |
Viestit: 326 Paikkakunta: Kotka
|
Jos bensapumppu on mykkänä, eikä tule kipinää, niin kannattaa sitä sähköpuolta tutkia ennemmin kuin jakoa. Aloittaa vaikka siitä kaksoisreleestä, jos näissä kolmilitraisissa on samalla systeemillä kuin pienemmissä.
Ds5 sport chic 2,0 hdi -14,peugeot 5008 hdi -12, 306 gti -00, 505 gri -88
|
|
|
|
 |
catmatti
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen Lähetetty: 24.09.2022 14:55 |
Viestit: 718 Paikkakunta: Naantalista kotoisin
|
sulakerasia konehuoneessa ota irti ja tarkista liitännät, koska minulla oli sama vika.
VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
|
|
|
|
 |
oinv6
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen Lähetetty: 25.09.2022 23:35 |
Viestit: 9
|
Jatkan tutkimista sieltä.
|
|
|
|
 |
oinv6
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen Lähetetty: 16.11.2023 13:47 |
Viestit: 9
|
Aikaa kulunut yli vuosi, Xantia levännyt autotallissa 2 vuotta. Suljen tämän casen pikapuoliin. Tätä Xantian break mallia Suomessa ainoa. On ollut minulla 17 vuotta. Laitan myyntiin Sitruunapatonkiin. Kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä.
|
|
|
|
 |
Juuso
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen Lähetetty: 16.11.2023 23:22 |
Viestit: 530 Paikkakunta: Mäntyharju
|
Missä päin Suomea tämä ongelmalapsi kiukkuilee? Mikä siitä tekee Suomen ainoan "tätä Xantia Break mallia"? Yleiskunto? Ajokilsat? Mahdollisesti tuleva hintahaarukka?
[size=50] DS19 58 DS21ieH 5v. 71 C8 V6 04 BX19GTi 16V 90 Xantia TCT Activa 96 Xantia V6 Break 98, 2 x 00 14 x Xantia 1.8-2.0 95-01 Traction avant B15H -54 (projekti)
|
|
|
|
 |
|
|