Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 21 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen
ViestiLähetetty: 13.09.2022 09:26 

Viestit: 9
Uusin välikansien tiivisteet. Jouduin aukaisemaan johtojen liittimet moottorin ympäriltä ja muita osia. Kun laitoin välikannet, johdot ja muut irroitetut osat
paikoilleen, liitin akun paikalleenn niin virtaa ei tullut esiin mihinkään.
Olisiko jollakin tähän vihjeitä, neuvoja ?
Email: asko.puhto@pp.inet.fi
Phone: 0400820470


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen
ViestiLähetetty: 13.09.2022 10:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7766
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Akunkengät? Moottorin tmv. maadoitus?

Ei muuta kuin mittarilla tai valokynällä hakemaan mihin se virta jää.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen
ViestiLähetetty: 13.09.2022 11:12 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Eikai voi olla niin yksinkertainen juttu että akku on tyhjentynyt remontin aikana?



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen
ViestiLähetetty: 13.09.2022 11:17 

Viestit: 253
Oletko painanut kolarikytkintä?



Citroën GSpecial -77 "Africa", DSuper -74, DSuper -71/72, Xantia Activa C.T. -98.
(Henry J -53 x 2, Chrysler Coupe -36, K-55 1955 (mp), Škoda Octavia -19)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen
ViestiLähetetty: 14.09.2022 08:26 

Viestit: 9
Akku, akunkengät kunnossa ja kolarikytkintä painettu.
Alan tutkia mittarilla, ei taida muuta keinoa olla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen
ViestiLähetetty: 15.09.2022 14:06 

Viestit: 9
Xantia V6 on ölyvuodon vuoksi seissyt 2 vuotta
käynnistämttä.
Ehkä pitkä käyttämättä olo on ehkä aiheuttanut
sähköpuolelle ongelmia ?!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen
ViestiLähetetty: 19.09.2022 19:13 

Viestit: 9
Sähköt on nyt toiminnassa, mutta ei lähde käyntiin.
1.Bensapumppu ei, toimii mutta toimii suoralla virtakytkennällä.
2. Tulppiin ei kipinöitä.

Ei tietoa eikä arvausta noihin häiriöihin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen
ViestiLähetetty: 19.09.2022 20:00 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Hmm muistelen että joskus sama juttu, sain silloin ohjeet täällä, nosta ylös kaikki sulakkeet konehuoneessa, tein niin ja yhdestä puuttui toinen jalka, annoin silloin papukaijamerkin tälle henkilölle joka minua opasti!!



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen
ViestiLähetetty: 19.09.2022 20:00 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Hmm muistelen että joskus sama juttu, sain silloin ohjeet täällä, nosta ylös kaikki sulakkeet konehuoneessa, tein niin ja yhdestä puuttui toinen jalka, annoin silloin papukaijamerkin tälle henkilölle joka minua opasti!!



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen
ViestiLähetetty: 19.09.2022 20:17 

Viestit: 9
Nojoo tutkin ne huomenna uudestaan vaikka tänään tutkinkin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen
ViestiLähetetty: 19.09.2022 22:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2589
Paikkakunta: Päijät-Häme
Haiskahtais että yläkuolokohdan anturin liitin on jäänyt rempassa irti, on siinä vaihdelaatikon päällä tyrkyllä. Olikos Xantiassa jo nokka-akselilla toinen anturi, se on sitten siellä jakopään päässä.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen
ViestiLähetetty: 19.09.2022 22:43 

Viestit: 704
Kaapelimies kirjoitti:
Haiskahtais että yläkuolokohdan anturin liitin on jäänyt rempassa irti, on siinä vaihdelaatikon päällä tyrkyllä. Olikos Xantiassa jo nokka-akselilla toinen anturi, se on sitten siellä jakopään päässä.

Kampiakselin anturin liitintä on tuskin tarvinnut irroittaa tässä remontissa, lisäksi se on aika vaikeassa paikassa eli ihan huvikseenkaan sitä ei irroita. Nokka-akselin anturia näissä ei ole ja jos olisi niin se ei olisi jakopään puolella konetta.

Kannattaa tarkastaa molempien tuplareleiden (ne kaksi identtistä mötikkää siellä OE kulman boksissa) pinnit 2, 8, 11, 14 ja 15, että niihin tulee jatkuva virta. (pl toisen tuplareleen pinni 14, jolle pitäisi tulla virta vain virrat päällä). Moottoriohjaimelle sitten ainakin pinni 18 pitäisi olla myös jatkuvalla virralla. Itsellä ei mennyt se OE lokariin päin menevä liitin kunnolla pohjaan niin sen tarkastaisin, jos se on ollut irti.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen
ViestiLähetetty: 21.09.2022 13:02 

Viestit: 9
En muistanut mainitakaan että jakopään hihna ja nokka-akselien rattaat ollut irti välikansien irrotuksen vuoksi.
Kampiakselin ja nokka-akselien lukitustapit ollut paikoillaan kasauksen aikana.
Voisikohan olla että olisi tullut 180 asteen virhe kampiakselin asennon kanssa ?

Niissä tuplareleissä ei ole 2, 8, 11, 14 ja 15, vaan on numerot 1,2,3,4, ja 5.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen
ViestiLähetetty: 21.09.2022 15:25 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Ei asentovirhe jos tapit oli paikallaan.



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen
ViestiLähetetty: 21.09.2022 18:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2589
Paikkakunta: Päijät-Häme
Oliko lukitustapit paikallaan myös ennen purkua?



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen
ViestiLähetetty: 21.09.2022 18:35 

Viestit: 9
Ei ollut ja se asia vaivaa ajatuksia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen
ViestiLähetetty: 24.09.2022 09:34 

Viestit: 326
Paikkakunta: Kotka
Jos bensapumppu on mykkänä, eikä tule kipinää, niin kannattaa sitä sähköpuolta tutkia ennemmin kuin jakoa.
Aloittaa vaikka siitä kaksoisreleestä, jos näissä kolmilitraisissa on samalla systeemillä kuin pienemmissä.



Ds5 sport chic 2,0 hdi -14,peugeot 5008 hdi -12, 306 gti -00, 505 gri -88
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen
ViestiLähetetty: 24.09.2022 14:55 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
sulakerasia konehuoneessa ota irti ja tarkista liitännät, koska minulla oli sama vika.



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen
ViestiLähetetty: 25.09.2022 23:35 

Viestit: 9
Jatkan tutkimista sieltä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen
ViestiLähetetty: 16.11.2023 13:47 

Viestit: 9
Aikaa kulunut yli vuosi, Xantia levännyt autotallissa 2 vuotta.
Suljen tämän casen pikapuoliin.
Tätä Xantian break mallia Suomessa ainoa.
On ollut minulla 17 vuotta.
Laitan myyntiin Sitruunapatonkiin.
Kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 1998 3.0 virta kateissa remontin jälkeen
ViestiLähetetty: 16.11.2023 23:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 530
Paikkakunta: Mäntyharju
Missä päin Suomea tämä ongelmalapsi kiukkuilee?
Mikä siitä tekee Suomen ainoan "tätä Xantia Break mallia"?
Yleiskunto? Ajokilsat?
Mahdollisesti tuleva hintahaarukka?



[size=50]
DS19 58
DS21ieH 5v. 71
C8 V6 04
BX19GTi 16V 90
Xantia TCT Activa 96
Xantia V6 Break 98, 2 x 00
14 x Xantia 1.8-2.0 95-01
Traction avant B15H -54 (projekti)
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 21 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: