En tiedä onko tuossa sama puhallin kuin uudemmassa Facelift mallissa, mutta niissä oli ainakin hieman tyhmästi suunniteltu säädin (etuvastukseksi monet kutsuvat), siinä oli kaksi Darlington transistoria rinnan, mutta rinnankytkentä ei auta noissa mitään, kun enemmän kuomittuva lämpenee enemmän ja kantaa kuitenkin lähes koko kuorman. Jos on tuollainen, niin pelkän säätimen voi vaihtaa (kiinni moottorissa) tai vielä halvempi, vaihtaa vain transistorit, mutta se vaatii kolvaamista ja transistoreiden kiinnitysniittien poraamista pois ja korvaamista ruuvi-mutteri yhdistelmillä. Kaivoin juuri pahvilaatikon, jossa on tuolla tavalla korjattu moottori, se on testattu, mutta ei juuri käytetty korjaamisen jälkeen, eikä ole enää suvussa yhtään Xsaraakaan, voin ottaa kuvan+viivakoodista/numerolapusta, jos kiinnostaa, tuon puhaltimen korjatulla etuvastuksella saisi edukkaasti, vaikka 21 € noudettuna Turusta tai 30 € Matkahuollolla , hieman tuntuu vastusta kun pyörittää moottoria, mutta muistelen toisen korjatun olleen ihan samanlainen. Tämä on (puoli-)automaatti-ilmastoidusta versiosta 2004. (Korjasin noita kaksi kappaletta samaan ongelmaan, kun asentaja oli testannut ensimmäistä korjattua ja todennut ettei toimi - ei vain ollut huomannut että tuossa versiossa ei riittänyt että virrat on päällä, sisäpuhallin käynnistyy vasta kun kone käy - en olisi itsekään tiennyt)
Puhallin sijaitsee muistaakseni matkustajan jalkatilasta jos katsoo ylöspäin keskikonsolin suuntaan (eli pää jalkatilassa nurinpäin siinä missä yleensä istuessa on kengät) hanskalokeron alta täytyy ensin purkaa "pahvi", tämä moottori kolmella ruuvilla kiinni ja sähköliitin.
Jos korjaat itse, niin ainakin tuossa mallissa on piirilevyn alla pieni "nappi", kuparirasvattu viattoman näköinen kapistus, lienee joku puolijohde, tuolta linkkejä korjausohjeisiin ja kommentti Motonetin myymästä säätimestä, joka ainakin ennen oli väärää tyyppiä (Saman näköisiä on sekä NPN että PNP transistoreilla, eivätkä toimi ristiin)
viewtopic.php?f=9&t=25868En ole tyylilasinpyyhkimen jumeja korjannut, mutta takalasin pyyhkimen akseli voi ainakin ruostua putkeensa tiukasti ja vaatii hermoja ja kunnon ulosvetäjää. En kyllä muista onko mekanismi kuinka helposti nähtävissä, mutta sitä heiluttelemalla luulisi selviävän kumpi puoli on jumissa vai onko moottori. Pyyhinvarret osaavat myös jumittaa akselin booreihin, sen irroitukseen voi olla kätevä joku pallonivelen irroitustyökalu (minulla osui ainakin koko juuri passelisti), sekin kannattaa pehmustaa, ettei irrotessaan särje lasia.