Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hiukkasloukun toiminnan valvonta
ViestiLähetetty: 03.12.2023 13:11 

Viestit: 204
Hei!
Kiinnostaa:
Hiukkasloukun toimintaa valvotaan paine-eroa mitaten; puhdistuskennon alku/loppupää.
Vertaillaanko silloin itse suuretta "paine", vai ainoastaan niiden erotusta?
Jos kenno tyhjätään (ihan teoreettinen tilanne ), niin paine-eroa ei juurikaan synny. Reagoiko ohjelma tähän vikatilanteena?
Minkä kokoluokan paineet ja paine-erot ovat kyseessä ihan mittayksiköissä? (bar, pascal )

Hakapajamies
-kaipa loukun pesu on ensi sijalla


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun toiminnan valvonta
ViestiLähetetty: 03.12.2023 18:43 

Viestit: 703
Paine-eroa se mittaa, mutta käytännössä painetta, koska ei siellä suodattimen takapuolella taida juurikaan koskaan painetta. Esim. volkkareissahan mitataan ihan atmosfääriä vasten paine-ero.

On olemassa taulukko siihen minkälaiset paineet pitää olla missäkin tilanteessa, ettei tule vikakoodia. Oli sitten painetta liikaa tai liian vähän, eli tyhjällä pitäisi tulla koodia.

Joku 40mbar on aika täydellinen vastapaine tasaisessa 3000rpm vapaalla, tyhjäkäynnillä todella lähellä nollaa. 100mbar taitaa olla PSA-laitteissa se maaginen raja kun alkaa tulemaan tulemaan vikakoodia.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun toiminnan valvonta
ViestiLähetetty: 04.12.2023 14:57 

Viestit: 204
Hei!
Tuostahan seuraa (taas teoriassa ), että jos loukun tyhjää, ja järjestää pienehkön patopainetta keräävän esteen alkupään mittauskohtaan, niin järjestelmä tulkitsee loukun toimivan oikein.

Hakapajamies


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun toiminnan valvonta
ViestiLähetetty: 04.12.2023 17:00 

Viestit: 1206
Paikkakunta: Turku
Hakapajamies kirjoitti:
Hei!
Tuostahan seuraa (taas teoriassa ), että jos loukun tyhjää, ja järjestää pienehkön patopainetta keräävän esteen alkupään mittauskohtaan, niin järjestelmä tulkitsee loukun toimivan oikein.


Pitää vaan olla sellainen, että pakokaasut mahtuvat ulos, ettei kurista liikaa. Paljonhan tuo 40 mbaria ei ole, mutta 4% ilmakehän paineesta kuitenkin. Kierroksilla se syntynee vähemmästäkin kuristuksesta. Jonkinlainen säädettävä portti, joka hitsataan ekan paineanturin jälkeen olisi ehkä ihan pro-systeemi, niin toimivan paine-eron hakeminen olisi helpompaa.

Poltot pitänee tietty saada koodattua pois, jos loukkua ei ole. Vai onko niin, että jos paine-ero ei ikinä nouse, niin tekeekö ecu koskaan hiukkaspolttoa "varmuuden vuoksi" ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hiukkasloukun toiminnan valvonta
ViestiLähetetty: 04.12.2023 17:47 

Viestit: 524
Vanhemmat ei ehken ymmärtäneet valittaa liian hengittävästä loukusta.. ainoastaan täydestä.
Uudemmat eli x7 sarjalaiset kuulemma valittaa molemmista. Mutta itsellä taisi olla joku bitti nurin tuon osalta kun valitti vain jossain kohtaa tyhjentyneestä urea ämpäristä..
Tyhjä se ei ollut kun koskaan ollut käytössäkään mutta ilmeisesti jonkun laskelman mielestä se pitäisi joskus myös täyttää..
Ja pesu, uusi pönttö , tyhjäys ja bitti nurin taitaa olla vaihtoehdot.. Ja itse nyt ainakin käyttö laitteeseen menisin uuden pöntön taktiiikalla.. paaliin ajomatkalla nyt on ihan sama mitä siellä on vai onko mitään…


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: