Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
RH01 - 10DYZA http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=34073 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Vilppu [ 11.01.2024 19:39 ] |
Viestin otsikko: | RH01 - 10DYZA |
Terve. Onko kellään antaa vinkkiä, mikä moottori voisi korvata kyseisen RH01-10DYZA moottorin, vai pitääkö löytää samanlainen moottori? Ja jos voi korvata jollain muulla mallilla, niin mitä pitää ottaa huomioon asennuksessa? Ohjelmointi, sähköt tms? |
Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 11.01.2024 19:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: RH01 - 10DYZA |
Pitkään haetutti kun oli niin oudon kuuloiset koodit, ilmeisesti kyseessä siis ihan tavallinen DW10 BTED4 / RHF -moottori? Toi "RHF" pitäisi löytyä auton VIN-koodista (runkonumero). Miksi se pitäisi vaihtaa johonkin muuhun tyyppiin? Luulisi noita koneita löytyvän esimerkiksi Lappilasta Toni's takeoverista hyllymetrittäin. |
Kirjoittaja: | Vilppu [ 11.01.2024 23:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: RH01 - 10DYZA |
Tässä ollaan metsästetty konetta, mutta tuloksetta. Yksi kone tuli hankittua purkaamosta, mutta yllätys, se olikin jumissa. Eli, jos jostain löytyy RHF kone, niin se olis kova juttu. Mutta, jos ei löydy, niin minkälainen homma sinne olisi laittaa jokin muu kuin RHF? |
Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 11.01.2024 23:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: RH01 - 10DYZA |
Mikä siinä vanhassa on vikana ettei voi korjata? Nuohan on melko kestäviä yleensä. Ja kannattaa Jenniltä kysyä tuolta Toni's takeoverista jos siis et ole vielä sinne soitellut.. |
Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 11.01.2024 23:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: RH01 - 10DYZA |
Vai onkos toi ureakone jo? Ei ole ihan virheetön tuo wikipedian artikkeli aiheesta, mitä siinä sun auton VIN-koodissa sanotaan? |
Kirjoittaja: | Vilppu [ 11.01.2024 23:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: RH01 - 10DYZA |
Niin minäkin luulin, että ovat kestäviä. Tästä koneesta on epäilys, että jäähdytinnesteiden kanssa on säästelty tai putsattu järjestelmää jollain pesuaineella, kun oli pakkasproput sekä joitain muitakin osia syöpynyt puhki. Kantta oli lisäksi oiottu pariinkin kertaan. Korjaamosta ilmoittivat, että uusi kone olis hyvä hankkia. Ja juu on jo ureakone. Soittelen tuonne Tto:lle. Kiitos vinkistä. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 12.01.2024 09:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: RH01 - 10DYZA |
Onko muka ureakone? Itse sain googleteltua, että tuo olisi 163HDi ja siitä ei kai ureaversiota ole. Ureat on 180 ja vissiinkin 140 ja nimikkeellä BlueHDI? 180 saattaa olla AH02-10DYZ -merkinnällä? Ulkonäön puolesta oman käsityksen mukaan 163 poikkeaa muista esim. siten, että öljyntäyttökorkki on moottorin peitemuovin ulkopuolella. |
Kirjoittaja: | Vilppu [ 12.01.2024 11:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: RH01 - 10DYZA |
103kW kone kyseessä. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 12.01.2024 13:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: RH01 - 10DYZA |
Eli se on varmaan sitten 140 bluehdi? Tämän kaiken olisi toki aloituksessa voinut kertoa. Tuskinpa tuon ikäluokan vehkeisiin on mitenkään järkevää löhteä vaihtamaan moottorin tyyppiä. Purkukoneita varmaan saa tonnin pintaan euroopasta? |
Kirjoittaja: | Vilppu [ 12.01.2024 22:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: RH01 - 10DYZA |
Kyseisiä koneita löytyy Euroopasta ja ne voivat tosiaan olla jumissa, niinkuin se kone, joka sieltä minulle tuli. Ja juurikin sen takia tässä kysellään, että oisko täällä kokemusta moottorin vaihdosta sellaiseen, joka ei ole samaa tyyppiä, koska noita rhh rhx yms koneita löytyy täältä Suomesta, mutta ei rhf. Olis mukavampi toimia, kun välimatkat olisivat kohtuulliset ja kieli sama. |
Kirjoittaja: | mikaeli [ 13.01.2024 22:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: RH01 - 10DYZA |
Autojussilla keminmaassa saattaisi olla rhf moottori, ainakin varaosahaku.fi tarjoaa semmoista, peugeotin keulalta... B2 luokitus on alle 300 tkm ajettu, eli ei siis aivan loppu. |
Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 13.01.2024 22:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: RH01 - 10DYZA |
Ei voi laittaa eri päästöluokan konetta, ei ole enää katsastuskuntoinen sitten. Vanhaan lohkoon kyllä voi rakennella, mutta lohkon leimojen pitää vastata rekisteröityä päästöluokitusta. Eli ei ole oikotietä onneen, paitsi jos tuosta peltoauton tekee. BlueHDi-koneet näkyy olevan neljästä tonnista ylöspäin euroopassa, mutta eipä ole kilsojakaan paljoa. Edelleen olisin sen nykyisen moottorin korjaamisen kannalla, jos sitä ei ole edes käytettyä auki niin mistäs sen tietää missä kunnossa on. Jos nykyisellä korjaamolla ei osaaminen tai viitsiminen riitä, lienee niitä muitakin tekijöitä. Onkos tää muuten Opel vai Ford missä se pannu on? |
Kirjoittaja: | Vilppu [ 14.01.2024 17:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: RH01 - 10DYZA |
Auto on Citroen C5 vm.2013. Kone oli tosiaan syöpynyt jähdytysjärjestelmän puolelta. Pakkasproppuja on puhki ja vuotoja oli ympäriinsä. Kansi oli avattu muutamaan kertaan ja lohkon tiivistepinnassa oli epätasaisuuksia sen verran, että se pitäis koneistaa. |
Kirjoittaja: | vtsbx [ 14.01.2024 20:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: RH01 - 10DYZA |
Mikä siinä estää kasaamasta nykyisen kilkkeitä mihin vaan 2 litraseen hodarin lohkoon ja kanteen? Eikös näissä kaikissa perusmoottori ole sama? Ja tyyppimerkintä irtokyltti koneen kupeessa? Ja kokonaisia viitosia liikkuu kuitenkin alkaen 500 niin ei luulisi pelkän moottorin maltaita maksavan? Ja vielä kun nämä 2 hodarit ymmärtääkseni mekaanisesti ikinä hajoa niin luulisi olevan purkaamot väärällään? |
Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 14.01.2024 21:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: RH01 - 10DYZA |
vtsbx kirjoitti: Ja tyyppimerkintä irtokyltti koneen kupeessa? Kyllä se ihan meistetty on |
Kirjoittaja: | Vilppu [ 15.01.2024 18:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: RH01 - 10DYZA |
vtsbx kirjoitti: Mikä siinä estää kasaamasta nykyisen kilkkeitä mihin vaan 2 litraseen hodarin lohkoon ja kanteen? Eikös näissä kaikissa perusmoottori ole sama? Ja tyyppimerkintä irtokyltti koneen kupeessa? Ja kokonaisia viitosia liikkuu kuitenkin alkaen 500 niin ei luulisi pelkän moottorin maltaita maksavan? Ja vielä kun nämä 2 hodarit ymmärtääkseni mekaanisesti ikinä hajoa niin luulisi olevan purkaamot väärällään? Näin itsekin olen kuvitellut, mutta aina on tullut vastaan, että pitäisi olla sama koodi. Mutta siis, osaako joku oikeasti sanoa, että näin voi ja kannattaa tehdä? Minulla ei ole kokemusta, enkä viitsi korjaamollekaan kovin montaa tonnia tätä varten kantaa. Olis hyvä, jos jollakin olis kokemusta ja tietoa moottorin vaihdosta. |
Kirjoittaja: | yason [ 15.01.2024 23:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: RH01 - 10DYZA |
Kattooko noita moottorin meistejä kukaan koskaan ikinä? Saattaa sitä autoihin ilmestyä suurempia turbojakin tai erilaisia nokka-akseleita tai etanolibokseja, kun ei niitä kukaan tarkasta. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 16.01.2024 00:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: RH01 - 10DYZA |
Tsaarinaikaisessa katsastustoimipisteessä niitä tutkailtiin tosi tarkkaankin 80-luvulla, minäkin olin siinä vieressä mielenkiintoisena tavailemassa ja tutkimassa valun kohokirjaimia, kone oli niin puhdas että näytti selkeästi juuri vaihdetulta (ilmeisesti katsuri oli jonkinlainen harrastajakin kun ehkä tiesi että samaa konetta oli sekä 1500 että uudemmissa 1600 kuutioisena). No onneksi ei ollut niin suuri harrastaja että olisi tiennyt mistä kirjaimista eron tunnisti ![]() ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |