Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Citroen c5 2010 thp156 kytkin jää pohjaan
ViestiLähetetty: 19.01.2024 18:45 

Viestit: 4
Tällaista lähin kysymään että mikähän perse on kun ihan normaalisti ed iltana toimi kaikki moitteettomasti kun parkitettiin. Sitten aamulla kykin jää pohjaan ilman vastetta. Menee pohjaan läpsähtäen ja sinne jää, mutta kuitenkin kytkin ei ota vaan ees taas voi vapaasti heiluttaa kytkin poljinta auton ollessa käynnissä.
Mitä tulee näin enemmän infoa omaaville, oisko heittää jeesiä mikä ois vialla.
Ei pala mikään vikavalo.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen c5 2010 thp156 kytkin jää pohjaan
ViestiLähetetty: 19.01.2024 20:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2586
Paikkakunta: Päijät-Häme
Olisikohan kuvassa osan numero 10 (ohjaussylinteri? Miksi tuota sanotaan?) irronnut itse polkimesta? Kiinnityksestä ei näy yksityiskohtia, mutta suosittelisin konttaamaan auton vieressä pää jalkatilassa fikkari suussa (poista mahdolliset suojat tieltä).
Kuva



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen c5 2010 thp156 kytkin jää pohjaan
ViestiLähetetty: 19.01.2024 20:16 

Viestit: 4
Kaapelimies kirjoitti:
Olisikohan kuvassa osan numero 10 (ohjaussylinteri? Miksi tuota sanotaan?) irronnut itse polkimesta? Kiinnityksestä ei näy yksityiskohtia, mutta suosittelisin konttaamaan auton vieressä pää jalkatilassa fikkari suussa (poista mahdolliset suojat tieltä).
Kuva



Just nuin tein, en ymmärrä autoista mutta tuolla polkimesta lähti jonkinmoinen noin 3-4mm paksu, oisko terästä ollut. Semmoinen oli polkimessa kiinni ja liikkui kanssa. Siitä mietin että onko voinu nesteitä valuttaa jostain, näkyi kyllä olevan jarru/kytkin nestettä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen c5 2010 thp156 kytkin jää pohjaan
ViestiLähetetty: 20.01.2024 10:03 

Viestit: 107
Painelaakeri tunkeutunut paineasetelman läpi?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen c5 2010 thp156 kytkin jää pohjaan
ViestiLähetetty: 20.01.2024 11:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2817

Profiili ICQ
amikasi kirjoitti:
Painelaakeri tunkeutunut paineasetelman läpi?


Ääni tälle. Tuohan menee kerrasta jos huono tuuri.
Joskus junnuna menin tankille ja lähtiessä hävisi kytkin.
C15:ssa lähdin pajalta kotiin ja matkalla hävisi, nilkutin sitten vähän varovaisemmin mutkien kautta kotiin.

Mutta onko näissä nestetoiminen kytkin? Jos niin voi olla vaan mehut maassa. Tuonhan varmaan saa katsottua kun avaa pellin onko märkää lootan suunnalla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen c5 2010 thp156 kytkin jää pohjaan
ViestiLähetetty: 20.01.2024 12:13 

Viestit: 974
Työsylinterin (osa11) asennon saanee katsottua laatikon kylkeä tiiraamalla, josta voi päätellä onko laakeri menny läpi eli kytkinremppa tiedossa. Ajokilometrit? Onko kytkin uusittu jo joskus, paljonko ajettu sen jälkeen? Kuuluiko vinkumista ja vikinää ennen tätä episodia?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen c5 2010 thp156 kytkin jää pohjaan
ViestiLähetetty: 20.01.2024 13:33 

Viestit: 4
IJN kirjoitti:
Työsylinterin (osa11) asennon saanee katsottua laatikon kylkeä tiiraamalla, josta voi päätellä onko laakeri menny läpi eli kytkinremppa tiedossa. Ajokilometrit? Onko kytkin uusittu jo joskus, paljonko ajettu sen jälkeen? Kuuluiko vinkumista ja vikinää ennen tätä episodia?


Jotain vinkumista pientä oli noin kuukausi ennen, lähti jarruttelemalla ku luultiin kiveksi, voi olla että olikin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen c5 2010 thp156 kytkin jää pohjaan
ViestiLähetetty: 20.01.2024 13:36 

Viestit: 4
Ralle kirjoitti:
amikasi kirjoitti:
Painelaakeri tunkeutunut paineasetelman läpi?


Ääni tälle. Tuohan menee kerrasta jos huono tuuri.
Joskus junnuna menin tankille ja lähtiessä hävisi kytkin.
C15:ssa lähdin pajalta kotiin ja matkalla hävisi, nilkutin sitten vähän varovaisemmin mutkien kautta kotiin.

Mutta onko näissä nestetoiminen kytkin? Jos niin voi olla vaan mehut maassa. Tuonhan varmaan saa katsottua kun avaa pellin onko märkää lootan suunnalla.


En tiiä mistä näkee toisen männän vai mikä onkaan.

Mitähän tällaisella on hintana jos on tuo painelaakeri?

Hitto kun en osaa ite ees nesteitä kattoo.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen c5 2010 thp156 kytkin jää pohjaan
ViestiLähetetty: 21.01.2024 14:34 

Viestit: 468
Eikö hajonnut painelaakeri ainakin pitäisi melkoista mekkalaa kun moottori on käynnissä? Jos niin on, niin kuskin suustakin voi kuulua melkoinen mekkala kun saa korjauslaskun käsiinsä!

Eiköhän vika todennäköisemmin ole kuitenkin jossain kytkimen ja polkimen välissä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen c5 2010 thp156 kytkin jää pohjaan
ViestiLähetetty: 21.01.2024 23:42 

Viestit: 5690
Paikkakunta: Lahti
jamestown kirjoitti:
Mitähän tällaisella on hintana jos on tuo painelaakeri?


Jos se on tuo niin halpa on https://www.motonet.fi/tuote/kytkimen-tyosylinteri-painelaakerilla-csc-84-4379?product=84-4379&fromsparepartssearch=true levy ja asetelma olis 169€ jos olis saavana, motonet tarjoaa ei oota, vaihto saattaa maksaa.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen c5 2010 thp156 kytkin jää pohjaan
ViestiLähetetty: 22.01.2024 09:13 

Viestit: 107
Kokemusasiantuntijana voisin kommentoida, etteivät rikkoontuneet paineasetelma ja painelaakeri välttämättä pidä ääntä moottorin käydessä. Painelaakerin tunkeutuessa paineasetelman låpi voi tulla vikaa myös kytkimen työsylinteriin.

Jos vika on tuolla, niin kannattaa vaihtaa koko kytkinpaketti samalla. Tarvittaessa vaihtoon myös se kytkinakselin tukiholkki, jos sieltä sellainen löytyy. Vaihteistoöljytkin taitavat mennä vaihtoon samalla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen c5 2010 thp156 kytkin jää pohjaan
ViestiLähetetty: 22.01.2024 19:34 

Viestit: 700
amikasi kirjoitti:
Kokemusasiantuntijana voisin kommentoida, etteivät rikkoontuneet paineasetelma ja painelaakeri välttämättä pidä ääntä moottorin käydessä. Painelaakerin tunkeutuessa paineasetelman låpi voi tulla vikaa myös kytkimen työsylinteriin.

Jos vika on tuolla, niin kannattaa vaihtaa koko kytkinpaketti samalla. Tarvittaessa vaihtoon myös se kytkinakselin tukiholkki, jos sieltä sellainen löytyy. Vaihteistoöljytkin taitavat mennä vaihtoon samalla.


Noissa uudemmissa kuten tuossa motonetin linkissä näkyy on painelaakeri ja holkki samassa. Kyllä tuo kytkinhomma noissa osineen ja töineen alkaa varmaan lähentelemään tonnia.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen c5 2010 thp156 kytkin jää pohjaan
ViestiLähetetty: 01.02.2024 12:51 

Viestit: 137
Jumperissakin yks kaks jäi kytkin pohjaan. Koko kytkinpaketti uusiksi töineen ja hintaa kertyi jotain 800 €


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: