Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Turbon juuttuvat ohjaussiivet
ViestiLähetetty: 22.03.2024 21:03 

Viestit: 209
Hei!
Turbon ohjaussiipiä puhdistetaan tiettävästi syöttämällä uunin puhdistus ainetta turbon pakopesään. Tarinoiden mukaan myös jonkinlaisella menestyksellä. Itsellä on tässä väärän merkkisessä nyt ilmeisesti siivet jumissa. Ahtopaine nousee vedätettäessä 1,7 bariin, jolloin syttyy varoitusvalo. Kolmannen kerran jälkeen syttyy myös moottorin häiriövalo. (tehot ei tipu kuitenkaan)
Voisiko tässä Fordin TDCI koneessa käyttää tuota uuninpuhdistusainetta, vaikka tässä on myös tuo hiukkasloukku, mietin mitä se tykkää?
Oma arveluni on, että tuskin se loukku siitä huonoa tykkää, mitä mieltä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turbon juuttuvat ohjaussiivet
ViestiLähetetty: 22.03.2024 21:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2154
Mielestäni ei haittaa ja olen käyttänyt uuninpuhdistajaa ensiapuna esim. THP koneiden imusarjojen puhdistukseen. Olen myös kerran koittanut yhteen BMW:n turboon kevyttä naputtelua siipien säätö akseliin, jonka jälkeen vika poistui ja alkoi toimimaan. :)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turbon juuttuvat ohjaussiivet
ViestiLähetetty: 22.03.2024 21:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7787
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Turboon on tullut uuninpuhdistajaa laitettua vain ilman hiukkasloukkua, mutta on sitä tullut ruutattua loukkuunkin hyvällä menestyksellä :lol:



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turbon juuttuvat ohjaussiivet
ViestiLähetetty: 22.03.2024 21:46 

Viestit: 103
Paikkakunta: Riihimäki
Kyllä se auttaa, jos ei ihan toivoton tapaus ole.
Itsellä on nyt viimeiset 100Mm ollut kaikenlaista tekohengitystä juuttuvien siipien kanssa.
Forten turbocleaner on kallis, helppo, mutta toimiva aine.
MrMuscle taas halpa mutta työläs, kun on ikävästi tulipellin ja koneen välissä tuo puhallin.
Egr:n laipan kautta olen pujottanut pitkän letkun pakosarjan läpi turbolle päin vaahdon saamiseksi peremmälle.

Uusi turbokin on toki jo varmaan 50Mm odotellut hyllyssä inspiraatiota, nyt alkaa taas olla niin jumissa että täytyy ehkä uhrata pääsiäisenä aikaa ja innostusta asiaan.

Jossain tuli vastaan video jostain mondeosta, johon oli tylysti porattu reikä turbon pakopuolen kylkeen. Siitä vaahdot sisään ja kierretapilla jengat ja lyhyt pultti tulpaksi.



C4 1.6Hdi -08, C5 136Hdi -08, C4 1.6i -09 ja muita ranskiksia.
Ex: C5 2.0 -02, C5 BlueHdi180 -16
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turbon juuttuvat ohjaussiivet
ViestiLähetetty: 23.03.2024 09:54 

Viestit: 209
Hei!
Kiitos rohkaisevista viesteistä. Täytyy pääsiäisen jälkeen tehdä tuo homma. Eihän tuo varotusvalo paljon häiritse mutta onhan se merkki viasta ja kiusaa kuskia.

kari


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turbon juuttuvat ohjaussiivet
ViestiLähetetty: 25.03.2024 12:21 

Viestit: 22
Eikös ne säädettävät siivet ole siellä ahtopuolella?

Muoks.
Katos juu yleensä näyttää olevan pakopuolella.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turbon juuttuvat ohjaussiivet
ViestiLähetetty: 21.08.2024 00:16 

Viestit: 19
Tuli kokeiltua puhdistusta kesällä LR Freelander 2.2 koneeseen ,eli sama Ford/Psa/Volvo kone mikä monessa muussakin.
- Vikakoodia alhaisesta paineesta antanut parin vuoden ajan, samoin limp mode välillä päällä. Turbo myös pitänyt jonkin verran ääntä.

Mr Musclella karstat lähti, lähti sillä seurauksella, että myös akseliä tiivistäneet karstat lähti ja kone alkoi käymään öljyllä. Hetken oli kierrokset yli 6t mutta sammui itsekseen. Uusi ahdin sitten asennettiin viime viikolla, sen jälkeen todettiin että ryntäys oli rikkonut ainakin kannentiivisteen ja ehkä muutakin. Lisäksi cooleriin ja imukanaviin oli ilmeisesti jäänyt öljyä, vaikka niitä koitettu putsata ja taas ryntäs... Nyt on sitte vaihtokone hakusessa...


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: