Wesa kirjoitti:
Viime viikolla vaihdoin vuotamaan alkaneen tilalle yhden ehjän käytetyn joka oli nurkissa pyörinyt. Purin sen vuotavan. On kyllä aika erilainen entisiin verrattuna. Siinä oli tiiviste pullahtanu ja vuodon alku ajoittuu erääseen kovaan yhteenotto on erään routatöyssyn kanssa. Samassa (todennäköisesti) irtosi takapään pitkitäistukien etupään silmukat puslistaan..
Toi sylkkyhän ei sisällä mitään ohivuotokanavaa paluuletkuineen kuten vanhemmat. Sylinterissä ei ole erillistä mäntää, vaan paksu varsi (25 mm) toimii mäntänä, jolloin kitka on saatu pienemmäksi. Putki siis ylöspäin ja varsi alas. Putken sisäpinnalla ei väliä, on noin 50 mm. Varren päässä on "ohjurimäntä' joka on muovinen reijitetty pötikkä. Sen tehtävä on pitää varsi suorassa, mutta öljy menee edestakas läpi. Ohjurimännän ja sylinterin turvan välissä on uloslyöntitoppari ja kierrejousi ja siksikin se ohjausmäntä tarpeen. Turvassa sisältäpäin lukien liukulaakeriholkki, O-renkaalla vartta vasten puristettu muovinen tiivisterengas, sekä uloimpana pyyhkijärengas. Liukulaakeriholkki jotain teflonpintaista itsevoitelevaa pronssia. Tiivisterengas aika vastaava kuin aktivasulkyissä, jotain teflonpronssia ilmeisesti. Pyyhkijä tavallisen näköinen. Ihan perus hydeosia. Eli tuonkin voi rakentaa uusiksi, mutta sylinterin kuori (alapää ) suljettu muokkaamalla eli taivutettu sisäänpäin. Purkaa voi vaan leikkaamalla se reuna pois..
Youtubessa löytyy ainakin videoita aiheesta. Jossain videossa saattoi olla linkki tiivistesarjaankin.