On tullut teutaroitua tuollaisen kanssa. Jos on sellainen vanha-uusi -liitos kuten monesti, sovitan ne toisiinsa mahdollisimman hyvin. Putkitongeilla tms saa pikkasen kerrallan muotoiltua vanhaa, vääntynyttä ja venynyttä kartiota sopimaan mahdollisimman tarkasti siihen toiseen. Jos takaosa tai väliosa roikkuu hiukan väärään asentoon kiertyneenä, sitäkin pitää koittaa tukea, josko kartiot istuisivat paremmin. Jos kuitenkin tilanne näyttää tyypilliseltä; osat aika muodottomia ja väsähtäneitä, kikka kakkonen;
Pyöräytin ihan itse juodusta alumiinisesta juomatölkistä sisäputken, sen saa "niitatuksi" putkeksi päällekkäin kiertävien alumiinikalvokerrosten läpi isketyllä, parilla ristipääruuvarilla tehdyllä rei'ällä. Sisältä ulospäin niittaaminen on helpompaa, kun sen voi tehdä suoran pinnan päällä. Tuo putki ohjaa ja pitää kartiot kohdakkain kun laappii niiden väliin pakoputkimassaa. Käytin saksitunkkeja ja muita apukannattimia, jotta pakoputken osat olisi helpompaa painaa toisiinsa hyttysten ja muurahaisten häiritessä tihkusateista hommaa auton alla. Myös klemmarin sisäkouru kaipaa massaa ja jos on lasikuitukangasta, sen säikeitä voi lisätä leipomiseen. Jos joutuu paljon leipomaan massalla, kaksiosainen klemmari on asennukseen parahultainen.
Liitteet: |

santut.png [ 118.9 KiB | Katsottu 1727 kertaa ]
|
Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
|