NBR70 tai Viton. Viton on kovempaa, vastaa lähemmäksi NBR90 kovuutta, jos on epätasaisuuksia pinnoissa niin saattaa helpommin tihkua kuin pehmeämpi 70 kovuus. Kumpikin materiaali tulee hyvin LHM:n kanssa toimeen, etukeskipallon jalassa on kuumemmat olosuhteet kuin takana, lämpötilakeston pitäisi edessäkin riittää mutta jos yhtään arveluttaa niin Vitonia sinne. Voi olla hieman ikävämpi asentaa, kovuutensakin takia, mutta tarpeeksi öljykylpyä mukaan niin pitäisi onnistua...
Siinä mielessä ehkä voisi kuitenkin alkuperäisessäkin laadussa pysyä, eli NBR70, kun on kuitenkin kestänyt yli 30 vuotta tähän asti. Jos nyt uusi rengas kestää saman, tai edes puolet alkuperäisestä, niin ihan äkkiä ei ongelma uudestaan esille tule...
Mitä pallon tiivistämiseen tulee, kyllä siinäkin O-rengas toimii. Ja jos en ihan metsään muista, niin alkujaan D-mallissa oli O-renkaat palloissa, tai ainakin jossakin vaiheessa tuotantoa..?
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|