Useimmissa on venttiilikopassa PCV-venttiili tai huohotusventtiili (breather valve), joka pitäisi olla sammuksissa ja tyhjäkäynnillä melkein kiinni, olisikohan se jumittunut auki tai rikki. Se päästää tarvittaessa kampikammion paineet imupuolelle. Tuo ei kai suoraan liity hiilikanisteriin, toki niitäkin (bensatankista talteenotettuja höyryjä) päästetään imupuolelle tarvittaessa, mutta sille (yleensä) täysin erillinen ohjaus, eikä sen rikkoontuminen kai vaikuta kampikammion tuuletukseen.
Voisi myös varmaan rajata/varmistaa tukkimalla kanisterin letkut, vaikuttaako se kampikammion alipaineisiin (esim. hellävaroen puristaa ne ulkopuolelta lyttyyn, joko siihen tarkoitetuilla pihdeillä tai muilla).
Onkohan se tuollaisen kalvon ohjaama - ei tietoa mikä kone sinulla tai sopiiko tuo sinulle/ miten tuon saan vaihdettua tai onko tuolla jotain muuta (jousta/venttiiliä) joka voi hajota:
https://www.ebay.co.uk/itm/264191522282Kun ebay-linkki poistuu, niin kyseessä VTI 120 Breather membrane, liitteen näköisesti venttiilikopassa
Ja löytyy näemmä myös korjaussarjana, googleen VTI 120 PCV valve repair kit, siinä on tuon kalvon lisäksi (yleensä) jousi ja päällikansi sekä toinen muovilevy, niistä varmaan näkyy zoomaten kiinnitysklipsujen paikkojakin ja voi tutkia onko itsellä sama.