|
Kirjoittaja |
Viesti |
jptcool
|
Viestin otsikko: XM:n estokoodi hukassa Lähetetty: 26.08.2024 22:40 |
Viestit: 1717 Paikkakunta: Parainen
|
Meinasin ulkoiluttaa ladossa kolme vuotta uinunutta XM:ää mutta siinähän onkin tuo ajonesto. Ja kuten arvata saattaa, joku on unohtanut koodin totaalisesti ja auton kansion vein aikoinaan turvaan hiiriltä ja sekin on "jossain". Onko mitään saumaa ohittaa esto? Onko koodi tallentunut näppäimistöön vai ecuun? Bränikkä näppäimistö löytyy, jos siitä on jotain apua. Jatkan kansion etsintää.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
54M1
|
Viestin otsikko: Re: XM:n estokoodi hukassa Lähetetty: 28.08.2024 10:09 |
Viestit: 44
|
Koodi tallentuu ecuun. Ootko kokeillu 0000-koodia jolloin näppiksen pitäisi mennä ns "korjaamotilaan" ja poistaa koodi niin pitkäksi aikaa kunnes vanha koodi aktivoidaan.
BX VAN -89 XM V6 -91
|
|
|
|
 |
hans
|
Viestin otsikko: Re: XM:n estokoodi hukassa Lähetetty: 28.08.2024 17:47 |
Viestit: 298 Paikkakunta: Kokkola
|
54M1 kirjoitti: Koodi tallentuu ecuun. Ootko kokeillu 0000-koodia jolloin näppiksen pitäisi mennä ns "korjaamotilaan" ja poistaa koodi niin pitkäksi aikaa kunnes vanha koodi aktivoidaan. Voiko koodin saada tosiaan pois päältä kokonaan tuolla esittälläsi tavalla? Minun Xmn näppäimistön kansi "retkottaa" aina auki ja on häiriöksi. Jos koodin saisi pois käytöstä sulkisin kannen lopullisesti!
|
|
|
|
 |
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: XM:n estokoodi hukassa Lähetetty: 28.08.2024 17:59 |
Viestit: 692
|
Paikallinen ECU-mies sai nollattua omista ES9 V6 ohjaimista koodit. Toimi sen jälkeen ilman näppistä kunhan ei edes yrittänyt laittaa koodia.
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
 |
54M1
|
Viestin otsikko: Re: XM:n estokoodi hukassa Lähetetty: 28.08.2024 20:29 |
Viestit: 44
|
Lainaa: Voiko koodin saada tosiaan pois päältä kokonaan tuolla esittälläsi tavalla? Tälläinen käsitys minulla on, mutta omakohtaista kokemusta aiheesta ei ole. Omassa XM:ssä ei ainakaan tarvitse koodia, joten oletan sen olevan tuolla koodilla. Velipoika muistaakseni sai aikanaan tuolla koodilla hänen '89 V6 XM:n toimimaan, koska auto oli seissyt liikkeen pihassa yli kymmenen vuotta ja sinä aikana oli avaimet sekä koodi hukkunut jonnekkin.
BX VAN -89 XM V6 -91
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: XM:n estokoodi hukassa Lähetetty: 29.08.2024 15:45 |
Viestit: 1305 Paikkakunta: Järvenpää
|
Eikös näissä sekin onnistunut että irrottaa näppiksen johdon käynnissä, niin ei enää kysy koodia? Taisi vaan olla ECU-kohtaisia eroja sen suhteen..
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: XM:n estokoodi hukassa Lähetetty: 30.08.2024 21:20 |
Viestit: 1717 Paikkakunta: Parainen
|
Kolmessa vuodessa voi unohtaa vaikka mitä. Näppäimistö ei ole käytössä ja automaatin startinesto on vaatinut jo monta vuotta, että valitsin täytyy vetää ennen starttia taakse ja palauttaa p-asentoon. Nyt tuo startinesto on ryytynyt kokonaan seisonnassa. Laitoin virrat päälle ja akulta suoraan sähköä solenoidille, niin diesel paukahti käyntiin, etten ehtinyt edes pelästyä. Kiitos kaikille asiaa pohtineille!
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: XM:n estokoodi hukassa Lähetetty: 31.08.2024 11:22 |
Viestit: 3148 Paikkakunta: Korpilahti
|
jptcool kirjoitti: Kolmessa vuodessa voi unohtaa vaikka mitä. Näppäimistö ei ole käytössä ja automaatin startinesto on vaatinut jo monta vuotta, että valitsin täytyy vetää ennen starttia taakse ja palauttaa p-asentoon. Nyt tuo startinesto on ryytynyt kokonaan seisonnassa. Laitoin virrat päälle ja akulta suoraan sähköä solenoidille, niin diesel paukahti käyntiin, etten ehtinyt edes pelästyä. Kiitos kaikille asiaa pohtineille! Eihän kaikkea voi muistaa, etenkään jokaista eri yksilöiden omalaatuisista vaatimuksistaan... Tuo oire viittaa joko kuluneeseen asentoanturiin, tai sen pieneen asentovirheeseen joka sekin osaa syntyä kuluessaan. Voisi toimia sitenkin että liikuttaa vaihdekepakkoa samalla kun kääntää avaimesta startille, helpompi N-asennossa tuota toimintaa hakea... Lisävaihtoehtona rele, siinä kuskinpuolen valon päällä, "startinestorele" joka saa komentonsa vaihteiston anturilta, ja katkaisee myös vakkarilta sähköt vaihteen ollessa asennoissa P ja N. Mutta tuota vaihtoehtoa ei tue se että vaihdekepakkoa käyttämällä startti löytyisi... Lähtisin anturia säätämällä tuosta liikkeelle, on yleensä ihan mitättömän pienestä anturin siirrosta kyse. Ja on helppo, mikäli nyt Xm:ssä mikään voi olla helppoa, heti siinä LHM-säiliön alla, siellä minne vaihteenvalintavaijeri tulee, näkee kun ottaa säiliön päältä pois. Osaa sinne valuva LHM myös tehdä kiusaa, mutta ihan ekana ei onneksi se reitti ole noissa kehittymässä...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: XM:n estokoodi hukassa Lähetetty: 31.08.2024 18:33 |
Viestit: 1717 Paikkakunta: Parainen
|
jasu kirjoitti: jptcool kirjoitti: Kolmessa vuodessa voi unohtaa vaikka mitä. Näppäimistö ei ole käytössä ja automaatin startinesto on vaatinut jo monta vuotta, että valitsin täytyy vetää ennen starttia taakse ja palauttaa p-asentoon. Nyt tuo startinesto on ryytynyt kokonaan seisonnassa. Laitoin virrat päälle ja akulta suoraan sähköä solenoidille, niin diesel paukahti käyntiin, etten ehtinyt edes pelästyä. Kiitos kaikille asiaa pohtineille! Eihän kaikkea voi muistaa, etenkään jokaista eri yksilöiden omalaatuisista vaatimuksistaan... Tuo oire viittaa joko kuluneeseen asentoanturiin, tai sen pieneen asentovirheeseen joka sekin osaa syntyä kuluessaan. Voisi toimia sitenkin että liikuttaa vaihdekepakkoa samalla kun kääntää avaimesta startille, helpompi N-asennossa tuota toimintaa hakea... Lisävaihtoehtona rele, siinä kuskinpuolen valon päällä, "startinestorele" joka saa komentonsa vaihteiston anturilta, ja katkaisee myös vakkarilta sähköt vaihteen ollessa asennoissa P ja N. Mutta tuota vaihtoehtoa ei tue se että vaihdekepakkoa käyttämällä startti löytyisi... Lähtisin anturia säätämällä tuosta liikkeelle, on yleensä ihan mitättömän pienestä anturin siirrosta kyse. Ja on helppo, mikäli nyt Xm:ssä mikään voi olla helppoa, heti siinä LHM-säiliön alla, siellä minne vaihteenvalintavaijeri tulee, näkee kun ottaa säiliön päältä pois. Osaa sinne valuva LHM myös tehdä kiusaa, mutta ihan ekana ei onneksi se reitti ole noissa kehittymässä... Kiitos Jasu vinkeistä, tsekataan nuo ekaksi.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
|
|