Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM:n estokoodi hukassa
ViestiLähetetty: 26.08.2024 22:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1717
Paikkakunta: Parainen
Meinasin ulkoiluttaa ladossa kolme vuotta uinunutta XM:ää mutta siinähän onkin tuo ajonesto.
Ja kuten arvata saattaa, joku on unohtanut koodin totaalisesti ja auton kansion vein aikoinaan turvaan hiiriltä ja sekin on "jossain". Onko mitään saumaa ohittaa esto? Onko koodi tallentunut
näppäimistöön vai ecuun? Bränikkä näppäimistö löytyy, jos siitä on jotain apua. Jatkan kansion etsintää.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n estokoodi hukassa
ViestiLähetetty: 28.08.2024 10:09 

Viestit: 44
Koodi tallentuu ecuun. Ootko kokeillu 0000-koodia jolloin näppiksen pitäisi mennä ns "korjaamotilaan" ja poistaa koodi niin pitkäksi aikaa kunnes vanha koodi aktivoidaan.



BX VAN -89
XM V6 -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n estokoodi hukassa
ViestiLähetetty: 28.08.2024 17:47 

Viestit: 298
Paikkakunta: Kokkola
54M1 kirjoitti:
Koodi tallentuu ecuun. Ootko kokeillu 0000-koodia jolloin näppiksen pitäisi mennä ns "korjaamotilaan" ja poistaa koodi niin pitkäksi aikaa kunnes vanha koodi aktivoidaan.


Voiko koodin saada tosiaan pois päältä kokonaan tuolla esittälläsi tavalla? Minun Xmn näppäimistön kansi "retkottaa" aina auki ja on häiriöksi. Jos koodin saisi pois käytöstä sulkisin kannen lopullisesti!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n estokoodi hukassa
ViestiLähetetty: 28.08.2024 17:59 

Viestit: 692
Paikallinen ECU-mies sai nollattua omista ES9 V6 ohjaimista koodit. Toimi sen jälkeen ilman näppistä kunhan ei edes yrittänyt laittaa koodia.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n estokoodi hukassa
ViestiLähetetty: 28.08.2024 20:29 

Viestit: 44
Lainaa:
Voiko koodin saada tosiaan pois päältä kokonaan tuolla esittälläsi tavalla?


Tälläinen käsitys minulla on, mutta omakohtaista kokemusta aiheesta ei ole. Omassa XM:ssä ei ainakaan tarvitse koodia, joten oletan sen olevan tuolla koodilla. Velipoika muistaakseni sai aikanaan tuolla koodilla hänen '89 V6 XM:n toimimaan, koska auto oli seissyt liikkeen pihassa yli kymmenen vuotta ja sinä aikana oli avaimet sekä koodi hukkunut jonnekkin.



BX VAN -89
XM V6 -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n estokoodi hukassa
ViestiLähetetty: 29.08.2024 15:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1305
Paikkakunta: Järvenpää
Eikös näissä sekin onnistunut että irrottaa näppiksen johdon käynnissä, niin ei enää kysy koodia? Taisi vaan olla ECU-kohtaisia eroja sen suhteen..



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n estokoodi hukassa
ViestiLähetetty: 30.08.2024 21:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1717
Paikkakunta: Parainen
Kolmessa vuodessa voi unohtaa vaikka mitä. Näppäimistö ei ole käytössä ja automaatin startinesto on vaatinut jo monta vuotta, että valitsin täytyy vetää ennen starttia taakse ja palauttaa p-asentoon. Nyt tuo startinesto on ryytynyt kokonaan seisonnassa. Laitoin virrat päälle ja akulta suoraan sähköä solenoidille, niin diesel paukahti käyntiin, etten ehtinyt edes pelästyä. Kiitos kaikille asiaa pohtineille!



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n estokoodi hukassa
ViestiLähetetty: 31.08.2024 11:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3148
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
jptcool kirjoitti:
Kolmessa vuodessa voi unohtaa vaikka mitä. Näppäimistö ei ole käytössä ja automaatin startinesto on vaatinut jo monta vuotta, että valitsin täytyy vetää ennen starttia taakse ja palauttaa p-asentoon. Nyt tuo startinesto on ryytynyt kokonaan seisonnassa. Laitoin virrat päälle ja akulta suoraan sähköä solenoidille, niin diesel paukahti käyntiin, etten ehtinyt edes pelästyä. Kiitos kaikille asiaa pohtineille!

Eihän kaikkea voi muistaa, etenkään jokaista eri yksilöiden omalaatuisista vaatimuksistaan...

Tuo oire viittaa joko kuluneeseen asentoanturiin, tai sen pieneen asentovirheeseen joka sekin osaa syntyä kuluessaan. Voisi toimia sitenkin että liikuttaa vaihdekepakkoa samalla kun kääntää avaimesta startille, helpompi N-asennossa tuota toimintaa hakea...

Lisävaihtoehtona rele, siinä kuskinpuolen valon päällä, "startinestorele" joka saa komentonsa vaihteiston anturilta, ja katkaisee myös vakkarilta sähköt vaihteen ollessa asennoissa P ja N. Mutta tuota vaihtoehtoa ei tue se että vaihdekepakkoa käyttämällä startti löytyisi...

Lähtisin anturia säätämällä tuosta liikkeelle, on yleensä ihan mitättömän pienestä anturin siirrosta kyse. Ja on helppo, mikäli nyt Xm:ssä mikään voi olla helppoa, heti siinä LHM-säiliön alla, siellä minne vaihteenvalintavaijeri tulee, näkee kun ottaa säiliön päältä pois. Osaa sinne valuva LHM myös tehdä kiusaa, mutta ihan ekana ei onneksi se reitti ole noissa kehittymässä...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n estokoodi hukassa
ViestiLähetetty: 31.08.2024 18:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1717
Paikkakunta: Parainen
jasu kirjoitti:
jptcool kirjoitti:
Kolmessa vuodessa voi unohtaa vaikka mitä. Näppäimistö ei ole käytössä ja automaatin startinesto on vaatinut jo monta vuotta, että valitsin täytyy vetää ennen starttia taakse ja palauttaa p-asentoon. Nyt tuo startinesto on ryytynyt kokonaan seisonnassa. Laitoin virrat päälle ja akulta suoraan sähköä solenoidille, niin diesel paukahti käyntiin, etten ehtinyt edes pelästyä. Kiitos kaikille asiaa pohtineille!

Eihän kaikkea voi muistaa, etenkään jokaista eri yksilöiden omalaatuisista vaatimuksistaan...

Tuo oire viittaa joko kuluneeseen asentoanturiin, tai sen pieneen asentovirheeseen joka sekin osaa syntyä kuluessaan. Voisi toimia sitenkin että liikuttaa vaihdekepakkoa samalla kun kääntää avaimesta startille, helpompi N-asennossa tuota toimintaa hakea...

Lisävaihtoehtona rele, siinä kuskinpuolen valon päällä, "startinestorele" joka saa komentonsa vaihteiston anturilta, ja katkaisee myös vakkarilta sähköt vaihteen ollessa asennoissa P ja N. Mutta tuota vaihtoehtoa ei tue se että vaihdekepakkoa käyttämällä startti löytyisi...

Lähtisin anturia säätämällä tuosta liikkeelle, on yleensä ihan mitättömän pienestä anturin siirrosta kyse. Ja on helppo, mikäli nyt Xm:ssä mikään voi olla helppoa, heti siinä LHM-säiliön alla, siellä minne vaihteenvalintavaijeri tulee, näkee kun ottaa säiliön päältä pois. Osaa sinne valuva LHM myös tehdä kiusaa, mutta ihan ekana ei onneksi se reitti ole noissa kehittymässä...

Kiitos Jasu vinkeistä, tsekataan nuo ekaksi.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: