Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

CX 20 => CX 3.0V6?
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=34479
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  HeikkiCvCxGs [ 27.09.2024 14:27 ]
Viestin otsikko:  CX 20 => CX 3.0V6?

Syksyllä alkaa taas tulemaan pitkästymisen oireita ja sitä alkaa kaivamaan verta nenästään ihan vapaaehtoisesti miettimällä pöhköjä projekteja, kun ei rättärin pohjalevyä paikatessa pääse vielä muka luovuus kukkimaan riittävästi.. :)

Onko kukaan tehnyt tai suunnitellut CX:n päivittämistä 3.0V6 tekniikalle? Itselläni on edessä alkuperäisen 2.0 ja 5-vaihteisen tekniikan pois nostaminen konetilasta siistimistä varten. Ettei siistimisen kanssa tulisi hutiloitua kiiren vuoksi (kun pitäisi saada kuljin ajoon nautiskeltavaksi), niin ajatus kaartoi vääjäämättä, että saisiko kutosen konelaatikon istumaan CX:n koppaan alkuperäisen tekniikan huollon ajaksi. Mieleisin yhdistelmä olisi vielä manuaaliloota jatkoksi, jotta ei tarvisi sisätiloja alkaa väkertämään automaatin hilppeille, mutta ei se ehkä tuokaan mahdoton ajatus olisi, jos saan tehtyä sen alkuperäisiä osia rikkomatta, niitä vastaaviin automaatin osiin vaihdellen.

Mitä tulee tästä lonkalta itselle mieleen huomioitavaksi:
-Etukelkan puukotus
-kiinnityspisteiden sijoitus + tuet
-ruiskut + ohjaus
-vetarit

Jos joku on moisen tehnyt joskus, niin menikö katsastukseen saakka?

..ja ei kenellekkkään olisi jäänyt suht' toimivaa kutosen tekniikkaa tai koko kuljiinta jouten?

Kirjoittaja:  Wesa [ 27.09.2024 19:39 ]
Viestin otsikko:  Re: CX 20 => CX 3.0V6?

Liekö muita kuin se missä testattiin tulevan XM:n tekniikkaa. Mutta siinä taisi olla myös XM:n kelkat.
Mielessä on tuokin käynyt mutta vakiokelkan kanssa aika tekemätön paikka. Ja paljon menetetään jos McPhersoniin siirtyy.. Pitkittäismoottorina onnistuisi varmaan paremmin ja saisi levytkin lootan kylkeen kuten "oikeissa" sitikoissa. Sehän oli myös tarkoitus CX:n protossa boxerin kanssa. Varmaan lähtisin jotain R25 V6 tekniikkaa sovittelemaan.

Kirjoittaja:  mikaeli [ 27.09.2024 21:26 ]
Viestin otsikko:  Re: CX 20 => CX 3.0V6?

Millanen kutosen tekniikka se pitäisi olla? On yksi 12 tappinen v6 prv xm:stä etukelkkoineen, manuaalivaihteistoineen kaikkineen tallin lattialla, osittain purettuna. Johtosarjassa on käynyt puukko. Pyörännavatkin roikkuu mukana. Siitä voisi ainakin kaikki moottoria lukuunottamatta irrota edullisesti. Moottorista pitäisi ehkä lohkot varastaa omaan projektiin, joka ei meinaa millään edetä.

Mitään takuuta osilla ei luonnollisesti ole, purkuautosta napattu tekniikka, moottori pyörii ja puristuksiakin oli ainakin vuosi sitten. Kyseisessä autossa ei ollut vesipumppua paikallaan eikä polttoainetta tankissa niin ei tullut testattua konetta lainkaan.

Tuo tekniikka kai pitäisi mennä kilpiinkin, jos sen saa pellin alle tungettua? Tarkkaan en sääntöjä tiedä, mutta on kai riittävän tehoton, "kevyt" ja "vähäpäästöinen".

Kirjoittaja:  jptcool [ 29.09.2024 20:01 ]
Viestin otsikko:  Re: CX 20 => CX 3.0V6?

Ajatusta on varmasti pyöritellyt yks jos toinen CX kuski, vaan eipä ole julki tullut toimivaa pakettia aiheesta. Aikoinaan oli kaupan mobile.de:ssä turbo CX, johon oli istutettu toinen turbokone takapäähän. Ilmeisesti koko etukelkka oli saatu tungettua korin sisään. Ei muistaakseni oltu edes yritetty leimalle. Farkun korissa olisikin reilusti tilaa moiselle viritykselle, saisi nelipyörä ohjauksenkin samalla. :D

Kirjoittaja:  jptcool [ 29.09.2024 20:19 ]
Viestin otsikko:  Re: CX 20 => CX 3.0V6?

Jos kutosta kaivataan, miten olisi Leyland Pricessin poikittain oleva 2,2 suora kutonen, vaihteisto koneen keskellä/ alla. Koneesta on huonosti kuvia netissä.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/