Akseli kirjoitti:
Voinee ne koodit lukea lampullakin (tai jollain muulla haluamallaan kikalla) tarvittaessa kuten 54M1 tuolla tuben puolella näyttää. Toki sillä erotuksella, että Y4:ssa testipistoke on hytissä.
https://www.youtube.com/watch?v=Ywry7InGrx8Y4:ssä kuvio on sikäli eri, että siinä kytketään hyppyjohto maan ja halutun diagnostiikka pinnin väliin pikkuisen reippaaksi kolmeksi sekunniksi (virrat päällä) ja mittariston valon pitäisi vilkutella koodit. En ole itse tuota päässyt kokeilemaan ja oikeastaan tuostakin syystä olisi hyvä saada paalikuntoinen Y4 jolle voisi tehdä niille spesifejä remontteja.
https://citroen.tramontana.co.hu/en/electrics/error-code-readerTuossa linkissä on selostettu hyvin kuinka homman pitäisi tapahtua. Se mikä tuon linkin kaaviossa ihmetyttää on, että maan pinniksi kerrotaan B2, mutta se ei kaikissa versioissa ole maa. Sähkökaavioiden mukaan 503-00/1, 503-00/1a ja 503-00/1b B2 pinni on merkitty (Diesel) TDC sensor screening:ksi. Kaaviossa 503-00/1c pinni B2 on body earth (korin maa). Sitä en osaa sanoa toimiiko pinni B2 maana silti nuissa muissakin tai millä välillä nuo muutokset on tapahtuneet.