|
Kirjoittaja |
Viesti |
MarkoNy
|
Viestin otsikko: Pallojen määrä?? Lähetetty: 16.01.2010 15:30 |
Viestit: 82 Paikkakunta: Varkaus
|
Moi.
Onko -00 Xantussa kaikenkaikkiaan 7 palloa? Liittyykö se taka keskipallo vajoamisenestoon ja mitä seuraa jos siitä on kaasut karannu kankaalle. Ei taida vajoamisenesto paljoakaan toimia?
Asiasta kolmanteen, onko kukaan kokeillut Forte käsittelyä hyde järjestelmään?
Ja neljänteen, löytyiskö jostain selkeä kaavio ja toimintakuvaus samaisesta hyde systeemistä?
Marko
|
|
|
|
 |
Rychnowo
|
Viestin otsikko: Re: Pallojen määrä?? Lähetetty: 16.01.2010 16:21 |
Viestit: 199
|
Nyt saisi nuo Xantian omistajat vastata, mutta itse saan pika laskutoimituksella 6 palloa. Ellei autosi ole mikään hydractive ja/tai aktiivisella kallistuksen vaimennuksella (liekö oikea termi?) malli. Eli päävaraaja + neljä pyöräsylinterin palloa + se takapäässä oleva vajoamisenestoon liittyvä pallo = yht. 6 Siinä vajoamisenesto-pallossa on liitäntä ns. suoraan eli ei mitään varsinaista venttiilirunkoa, missä se itse pallo olisi siis kiinni. Ja siihen ei sen takia käy kuin oma pallonsa, kun se putki on siinä pallossa itsesssään kiinni. Se, että toimiiko vajoamisenesto mikäli tuo pallo olisi tyhjä ollaan varmasti montaa mieltä ja takuuvarmasti saan vastaväitteitä kun väitän sen toimivan. Mutten ala siitä näin netin välityksellä kinaamaan. Mielestäni sen tarkoitusperä on hiukan toisaalla tässä systeemissä. Mutta todettakoon vain, että ei sen vaihtaminen ainakaan pahitteeksi ole, jos vain saat putken suosiolla auki. XM:ssä sen kiinnitysrunko on tehty päin peetä ja pallo ei niin vain mahdu tulemaan pois paikaltaan (jotkut ovat jopa tiputtaneet sen takia apurunkoa). Itse tein hiukan modofikaatiota siihen jalkaan, jonka kiinnityksen saa auki kunhan ensin saa pallon löysälle ja nousemaan sentin. Mutta se onkin oma tarinansa se...
Fortea on kai joku kokeillutkin, jossain oli ihan oma ketjunsakin. Toiset vannovat löpöön tms (useita ketjuja) Mikä lienee absoluuttinen totuus? Ehkäpä se ajoissa /aikanaan tehdyt lhm vaihdot?
Noita kaavioita on hiukan siellä ja täällä, mutta sellainen täydellinen on vielä hakusessa. Rakenteellisia on jonkinlaisia, mutta nuo toiminnalliset kokonaisuudet ovat liian harvassa.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Pallojen määrä?? Lähetetty: 16.01.2010 17:28 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
kuus palloo on oikee määrä. ja mitä tulee noihin pesunesteisiin ,niin kysymys lienee samasta asiasta kuin imuroinnista tai pyykin pesusta. ne on tehtävä " joskus" vaikka vaihtelisi vuosittain ,niin aina tulee lietettä järjestelmään ja ajan mittaan se tulee aiheuttamaan ongelmia erityisesti kork säätimissä. pesuaineet auttavat hetkellisesti ,mutta mekaaninen puhdistus tai auton vaihto määrä ajoin on välttämätön
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Pallojen määrä?? Lähetetty: 16.01.2010 17:29 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
En ole mikään Xanttu-ihminen, mutta tuolta löytyy jotain Xantia-asiaa: http://www.citroenkerho.fi/xantia/index.htm
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Pallojen määrä?? Lähetetty: 16.01.2010 18:17 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Vuosien varella huomannut ollut 18 Xantiaa ja BX.t päälle ekana vaihdan LHM.t putsaan suodattimet,sitten muita hytrauliikka vikoja korjaamaan jos tarvetta.
|
|
|
|
 |
|
|