Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Bx van ja berline http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=3610 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Pertsa [ 21.01.2010 23:43 ] |
Viestin otsikko: | Bx van ja berline |
Tässä on tullut pyöriteltyä ideoita päässä pidemmänkin aikaa noitten nurkissa pyörivien roinien käyttöön saamiseksi. Ja nyt sitten syntyi taas kerran "kuningasajatus". Jotta mitenkäs AKE ja katsastuskonttorit noita vaneja kohtelevat verrattuna ns. normibekseihin verrattuna, elikkä saako "normaali" bexää käyttää verrokkimallina. Lähinnä moottoritehojen suhteen... |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 22.01.2010 02:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Bx van ja berline |
aivan taatusti. jos vaihtelet bensakoneesta toiseen ,niin pidät vaan suun kiinni konttorilla normaalina leimausaikana. ei ne kykene tunnistamaan onko kyseessä 1.6 vai 1.9. voit myös huoletta heittää keulalle dieselin ilman mitään muita metkuja kuin pa:n vaihto ja tarvittavat lisukkeet = muutokset konehuoneessa ja konehuoneen sähköissä. se mikä olisi dieselöinnissä vielä hyvä tehdä= sihti pois imuputkesta joka on siellä tankissa. voit laittaa dieselin turbolla tai ilman , ihan makusi mukaan. ongelmat syntyvät vain jos on ns: hölösuu. |
Kirjoittaja: | Pertsa [ 22.01.2010 10:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Bx van ja berline |
Diisselöimään en kyllä ole ryhtymässä. Himoittaisi vaan saada taas käyttöön tuo nurkassa parivuotta pölyttynyt d6c pata. Sitä nyt ei taida puusilmäisinkään katsastusmies ykskuutoseksi uskoa... Joten miten on lakitekninen puoli? Alustaan kyllä löytyy tarvittavat muutoskampeet, että saa vastaamaan GTI 16v mallia... |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 22.01.2010 10:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: Bx van ja berline |
Pertsa kirjoitti: Diisselöimään en kyllä ole ryhtymässä. Himoittaisi vaan saada taas käyttöön tuo nurkassa parivuotta pölyttynyt d6c pata. Sitä nyt ei taida puusilmäisinkään katsastusmies ykskuutoseksi uskoa... Joten miten on lakitekninen puoli? Alustaan kyllä löytyy tarvittavat muutoskampeet, että saa vastaamaan GTI 16v mallia... Voisi kai tuo hyvinkin mennä läpi. Meinaan että autoja on kentällä tuhansia eri malleja eikä kukaan inssi voi kaikkia tuntea. Eli ellei mikään herätä epäilyjä niin voi mennä. Ruotsissa suurin osa MI16-konvertoiduista 205 GTi-pösöistä on tehty ilman lupia. Jos käy paska mäihä niin auton kone pitää palauttaa oikeaksi ennen leiman saantia. Laiton peli mutta silti ihan yhtä turvallinen kuin se esikuva. |
Kirjoittaja: | r_a_n_u [ 22.01.2010 11:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: Bx van ja berline |
kokemjne kirjoitti: aivan taatusti. jos vaihtelet bensakoneesta toiseen ,niin pidät vaan suun kiinni konttorilla normaalina leimausaikana. ei ne kykene tunnistamaan onko kyseessä 1.6 vai 1.9. voit myös huoletta heittää keulalle dieselin ilman mitään muita metkuja kuin pa:n vaihto ja tarvittavat lisukkeet = muutokset konehuoneessa ja konehuoneen sähköissä. se mikä olisi dieselöinnissä vielä hyvä tehdä= sihti pois imuputkesta joka on siellä tankissa. voit laittaa dieselin turbolla tai ilman , ihan makusi mukaan. ongelmat syntyvät vain jos on ns: hölösuu. Tarkennetaas vähän. Tottahan, jos bensakoneiseen autoon vaihtaa dieselkoneen, niin pitäähän muutoskatsastus tehdä. Oli hölösuu, tai ei. |
Kirjoittaja: | Pertsa [ 22.01.2010 16:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: Bx van ja berline |
Eli jos oikein ymmärsin, niin tehojen puolesta vanissa ei voi käyttää verrokkimallina normaali bexää? damn ![]() |
Kirjoittaja: | citroen for ever [ 22.01.2010 17:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: Bx van ja berline |
Kyll ne konttorilla sen verran huomaa/tietää, että vaativat jäähdytetyt levyt eteen. Muuta eroahan ei periaatteessa olekaan! |
Kirjoittaja: | Jankos [ 22.01.2010 18:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: Bx van ja berline |
Samaa mallisarjaahan noi breakit ja berlinet on eli etujarrut vaihtoon, vai olikos se niin että jossain olivat vaatineet ABS asennuksiakin kun kaikki 16v:t on niillä ollut? Mutta sitä ei kyllä pitäisi oikeasti tarvita. Ja samantien kun muutoskatsastusleikkiin alkaa niin turbo+välijäähy sinne koneen kaveriksi ja hakee sopivat teholaput niin menee samalla vaivalla, kunhan ei ole vähäpäästöinen... Sanoisin että sitten olisi idätyslaatikkobexi kulkupuolelta kohdallaan, kannattaisi varmistaa se yläosan kiinnitys tuossa vaiheessa ![]() |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 22.01.2010 19:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: Bx van ja berline |
Jankos kirjoitti: Samaa mallisarjaahan noi breakit ja berlinet on eli etujarrut vaihtoon, vai olikos se niin että jossain olivat vaatineet ABS asennuksiakin kun kaikki 16v:t on niillä ollut? Mutta sitä ei kyllä pitäisi oikeasti tarvita. Ja samantien kun muutoskatsastusleikkiin alkaa niin turbo+välijäähy sinne koneen kaveriksi ja hakee sopivat teholaput niin menee samalla vaivalla, kunhan ei ole vähäpäästöinen... Sanoisin että sitten olisi idätyslaatikkobexi kulkupuolelta kohdallaan, kannattaisi varmistaa se yläosan kiinnitys tuossa vaiheessa ![]() Onhan tuollainen bensaturbo jo tehtykkin ![]() http://www.youtube.com/watch?v=IQYLM3RgN8Q |
Kirjoittaja: | Jeth [ 22.01.2010 19:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: Bx van ja berline |
Mutta kaikissa 16V bekseissä oli ABS:ät tietääkseni, joten nekin saattaa tarvita, kannattaa kysyä ihan katsastuskonttorilta mitä haluavat tehtävän jos tuommoista suunnittelee. |
Kirjoittaja: | Pertsa [ 22.01.2010 20:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: Bx van ja berline |
Täytynee käydä ensiviikolla kyselemässä katsastuskonttorin mielipidettä asiasta. Kysymyshän oli vaan siitä, että kuuluvatko vani ja berline samaan mallisarjaan, eli että sitä 16v:tä saa käyttää ylipäätään verrokkimallina... Niin juu ja muutoskamppeet kyllä löytyy vaikka koko auton muuttamiseksi 16v mallia vastaavaksi tilpehöörejään myöten. Vakiokuntoinenkin 16v kuljettaneen tuota koppaa vielä "riittävästi", joten säästänen ton jo pari vuotta rakenteilla olleen "voimakoneen" tuohon orkkis 16v:hen. |
Kirjoittaja: | Pertsa [ 23.01.2010 18:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: Bx van ja berline |
Hmm. Tuohan onnistuukin sitten helpoiten kun rysäyttää vaan luovuttaja-autosta suoraan koko akselisto-voimansiirto-tekniikkapaketin paikalleen etu ja takapäähän. Ja luovuttajahan on vm89 kulkine, joten todistuksiakaan tuskin tarvinnee kaivaa. |
Kirjoittaja: | _TK_ [ 23.01.2010 20:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: Bx van ja berline |
Juu, jos kanta-auton ja luovuttajan tekninen kunto on lähellä toisiaan, tai luovuttaja parempi, niin itsekin tekisin noin. Päästöhomma olikin näemmä vain alkupään 16Vtä koskeva, eli alkuvuodesta -87 ensirekisteröityjä. unohtuu nuo pikkuknopit ajan myötä. "Henkilöauton, joka on otettu ensimmäisen kerran käyttöön 1.7.1987-31.12.1991 välisenä aikana ja jota ei ole merkitty vähäpäästöiseksi, tulee moottorin vaihdon tai muutoksen jälkeen täyttää ECE R15-04 pakokaasupäästönormit. Korjaamolla tai katsastustoimipaikalla tehty käytönaikainen pakokaasupäästömittaus ei tällöin riitä. Pakokaasupäästöistä tulee hankkia valmistajan, valmistajan edustajan taikka puolueettoman tutkimuslaitoksen todistus siitä, että auto täyttää moottorin vaihdon tai muutoksen jälkeenkin em. päästönormit. Näiden vaatimusten katsotaan täyttyvän jos autoon asennetaan moottorille sopiva katalysaattori." Eli tuo päästömääräys ei koske sun projektia, kunhan on rek. ote tallessa. Tsemppiä projektille, sleeper VANi on ihan kiva kiusausväline.. |
Kirjoittaja: | arzi [ 23.01.2010 21:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: Bx van ja berline |
onko kukaan laittanut 16 valveen 1,6 tiheetä lootaa.luulis lähtevän... |
Kirjoittaja: | arzi [ 23.01.2010 21:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Bx van ja berline |
ähh piti laittaa ett gti 1.6 lootaa. |
Kirjoittaja: | Pertsa [ 23.01.2010 22:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: Bx van ja berline |
Turhan tiheäksi taitaa mennä jos se viekä lyhyempi on kuin tuo alkuperäisaski. Senkin kanssa kun saa olla jatkuvasti kepittämässä. |
Kirjoittaja: | Ralle [ 23.01.2010 23:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: Bx van ja berline |
Kyllä lähtee tolla 16Gti:n askilla ![]() Jos osaa lähteä niin ykkönen ok, kakkonen jo liian tiheä jopa 8-valveen. katotaan tuleeko keväällä 16-valve keulalle ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |