Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: BX:n dieselkoneiden öljykorkin tiukkuus
ViestiLähetetty: 27.01.2010 13:27 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Edelleen on rouvan Breakin keulilla läpilousku 1,9 vapari vaihtamatta, kun ei oikein ole ollut sopivia koneenvaihtokelejä. Huohottelee aika reilusti (männänrengas poikki?), mutta ei rauhallisessa ajossa kuitenkaan syö öljyä ollenkaan. Eilen katsastuksessa savut 0,77, vaikka peilistä katsellen kiihdytyksissä toisinaan tulee vähän sinistä. Satunnaisesti sitten päättää ruikata litratolkulla öljyä jotain huohotinreittiä pitkin kohti ilmanputsaria.

Olen rakennellut huohottimen ja ilmanputsarin väliin tyhjästä LHM-purkista ylivuotoastian, johon nämä ajoittaiset närästyspulautukset jäävät, etteivät suotta päädy koneeseen asti. Meininki olisi nämä pakkaset sinnitellä tällä virityksellä, ja vaihtaa kone sitten jonain kevätaurinkoisena viikonloppuna.

Mutta kysymys siis on: aiemmissa BX:issä on venttiilikopan öljykorkki ollut sen verran pehmeästi kiinni, että on toiminut "viimeisenä sulakkeena" ja pompannut ulos, jos huohotin ei ole toiminut riittävän tehokkaasti ja venttiilikopan paine on päässyt kasvamaan liiaksi. (Se, mistä tämmöinen ajoittainen ylipaineistuminen voi johtua, on tosiaan ihan täysi mysteeri, kun kaikki huohotinputket on moneen kertaan putsattu, ja oiretta on esiintynyt niin kesähelteillä kuin talvellakin. Käytännössä näin on kuitenkin puoli tusinaa kertaa käynyt sen kolmen vuoden aikana, mitä auto on taloudessamme ollut, ja siksi kone on nyt menossa vaihtoon ja avaukseen.) Tässä puheena olleessa yksilössä se öljykorkin alempi tiiviste on niin tiukka, että korkki on hermeettisen tiivis, eikä päästä paineita ohi yhtään. Otin eilen ko. O-renkaan pois siltä varalta, että saisi tuostakin vielä vähän syvyyspuolustusta tähän taistoon. Miten muilla? Kuuluuko tuon korkin olla kovinkin tiukka?

Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa

Viestin otsikko: Re: BX:n dieselkoneiden öljykorkin tiukkuus
ViestiLähetetty: 27.01.2010 14:59 
BX bensakoneessa myös. Korjaamon mukaan tiiviste turpoaa ajan mittaan, ja siksi korkista tulee tiukka. Siis niin tiukka, että mun voimat ei riittäneet öljykorkin avaamiseen (tästä Jeth veetuili mulle C-foorumilla :evil: ). Tiiviste nyt vaihdettu, laitettiin vain yksi, kaksi olisi ollut liikaa. En ole vielä itse kokeillut, riittääkö voimat nyt avaamiseen ;)

Viestin otsikko: Re: BX:n dieselkoneiden öljykorkin tiukkuus
ViestiLähetetty: 30.01.2010 10:37 

Ja kannattaa avata vasta kun on lämminkone.. Omasta tuhosin korkin pikkuputken.. Oli pakkasella niin kovaa ettei kestäny repimistä.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ]