Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Gallup: Iskaritestin tulos
ViestiLähetetty: 20.02.2009 00:04 

Viestit: 116
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
Muistatteko minkälaisia tuloksia katsastuksen iskaritestistä erilaisilla Sitikoilla? Minulla oli pari päivää sitten BX TD Breakissa 70 % (taisi olla etupää?). Pakkasta oli 20 astetta ja syyslomalla vakiopaineeseen täytetyt pallot.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gallup: Iskaritestin tulos
ViestiLähetetty: 20.02.2009 10:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5855
Paikkakunta: Tuusula
CX TRD II viime syksynä ja pallot on vuosia, vuosia vanhat.
Etu 69/70
Taka 50/51



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gallup: Iskaritestin tulos
ViestiLähetetty: 20.02.2009 16:01 

Viestit: 6
Paikkakunta: Espoo
Mulle tuli c5 kanssa samanlaisia tuloksia. Katsastussetä naureskeli vaan, että tää nyt on tällänen ranskanihme, ei noihin tuloksiin oikeen voi luottaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gallup: Iskaritestin tulos
ViestiLähetetty: 20.02.2009 21:19 

Viestit: 2004
Paikkakunta: JKL
Xantiaa käytin iskaritestissä aikoinaan täällä äijäkaupungissa. Testin mukaan iskarit olivat ihan hyvässä kunnossa :lol:



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gallup: Iskaritestin tulos
ViestiLähetetty: 20.02.2009 21:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 108
Minulla on varmaan kotona raporteista luettavissa noita iskari=palloarvoja. Vaan mitä tarkoittaa käytännössä esim. 69/71 takana? Mulle nuo numerot on täyttä hepreaa. Kuten myös savuarvokin, siis en tiedä muuta kuin että läpi meni, en sitä mikä on hyvä tai huono tai mitä se arvo noin niikuin suureena tarkoittaa.



D Super 5 1972
CX 2,5D 1985
BX 19 Digit 1985
BX 1,9TGD Van 1990
XM 2,5TD Break 1996
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gallup: Iskaritestin tulos
ViestiLähetetty: 20.02.2009 23:28 

Viestit: 116
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
Iskaritestissä simuloidaan "nimismiehenkiharaa", tilannetta jossa autolla ajetaan taajaan toistuvista kuopista läpi. Silloin pyörällä on taipumuksena irrota tiestä jopa siinä määrin, että rengas kohoaa kokonaan tien pinnasta. Silloin iskaritestissä tulisi tulos 0 %. Jos taas kuormitus pysyy samana kuin auton seisoessa paikoillaa, tulos on 100 % (täysi mahdottomuus). Koska tärinän nopeus vaikuttaa oleellisesti tähän tulokseen, iskaritesti tehdään muuttuvalla nopeudella ja tulokseksi kirjataan huonoin mitattu arvo. Laitoin tämän kyselyn pystyyn, jotta olisi mahdollista vähän nähdä kuinka eri tekijät vaikuttavat testistä saatuihin tuloksiin. Mehusitikoissakin on heilahtelunvaimentimet eli "iskarit" (heilahtelunvaimennin on siinä mielessä oikea sana, että jousihan se iskut vaimentaa, ei iskunvaimennin).



C8 HDi136 -07
Xantia HDi110 -99
BX TRD turbo -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gallup: Iskaritestin tulos
ViestiLähetetty: 21.02.2009 00:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2650
Paikkakunta: Päijät-Häme
Sätkässä tais olla iskareilla jotain 25 edessä ja 30 takana.. Kitkat+massat edessä niin tulos oli jotain 50 paikkeilla :lol: . Eli ihan vääränlaista tekniikkaa nykyautojen alla, kitkat+massat vaan kaikkiin Kuva



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gallup: Iskaritestin tulos
ViestiLähetetty: 21.02.2009 09:32 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Paso kirjoitti:
Iskaritestissä simuloidaan "nimismiehenkiharaa", tilannetta jossa autolla ajetaan taajaan toistuvista kuopista läpi. Silloin pyörällä on taipumuksena irrota tiestä jopa siinä määrin, että rengas kohoaa kokonaan tien pinnasta. Silloin iskaritestissä tulisi tulos 0 %. Jos taas kuormitus pysyy samana kuin auton seisoessa paikoillaa, tulos on 100 % (täysi mahdottomuus). Koska tärinän nopeus vaikuttaa oleellisesti tähän tulokseen, iskaritesti tehdään muuttuvalla nopeudella ja tulokseksi kirjataan huonoin mitattu arvo. Laitoin tämän kyselyn pystyyn, jotta olisi mahdollista vähän nähdä kuinka eri tekijät vaikuttavat testistä saatuihin tuloksiin. Mehusitikoissakin on heilahtelunvaimentimet eli "iskarit" (heilahtelunvaimennin on siinä mielessä oikea sana, että jousihan se iskut vaimentaa, ei iskunvaimennin).

Kun tähän sotketaan kallistuksen vaimentimet usein heilahduksen vaimentimiksi sanottuina....
!00%, lähellekään, ei onnistu, koska jo pyörän ja sen ripustuksen massahitaus.....Pitäisi käyttää "kevytmetalli"vanteita.....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gallup: Iskaritestin tulos
ViestiLähetetty: 21.02.2009 09:43 
ealab kirjoitti:
Kun tähän sotketaan kallistuksen vaimentimet usein heilahduksen vaimentimiksi sanottuina....
!00%, lähellekään, ei onnistu, koska jo pyörän ja sen ripustuksen massahitaus.....Pitäisi käyttää "kevytmetalli"vanteita.....

!00% :mrgreen:


   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: