Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: kannenpultti
ViestiLähetetty: 07.03.2010 15:30 

Viestit: 69
Onko hyviä ideoita miten avataan kannepultti, jonka päässä hylsy on vähän nyljähtänyt? Kolo on niin syvä, ettei muu mahdu kuin 10 mm hylsy. Ei pääse oikein taltallakaan naputtelemaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kannenpultti
ViestiLähetetty: 07.03.2010 15:50 

Viestit: 69
Kyseessä lienee jokin mopo tms. laite. Jos mahdollista, lämmitä kaasuliekillä (hitsipillillä) pultti hehkuvaksi. Löysää yleensä tällä käsittelyllä ja avaus onnistuu kuusikulmaisella hylsyllä. Sellaislla jossa nurkat pyöristetty on paras koittaa, koska pito tulee keskemmäksi kannan sivuja, jolloin otteesta tulee tasaisempi, eikä pyöristä enempää kulmia. Toinen konsti on lyödä tuurnan kanssa muutama napakka isku kantaan, monesti irtoaa myös tällä tavalla. Työkalu sama kuin edellä. PR


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kannenpultti
ViestiLähetetty: 07.03.2010 16:23 

Viestit: 69
Kiitos vinkistä. Kyseessä on Suzuki Baleno, jota voi ainakin osien mitoituksen puolesta verrata mopoon. Tuo kuumennushomma kävi mielessä. Kevytmetallikannen kanssa on vain työskenneltävä varovasti. tosin jos korjaamon arvio kannen halkeamsta pitää paikkansa eipä sitäkään tarvitse säästellä.

Uusi kansi ilman mitää tilpehöörejä maksaa tuollaiseen vekottimeen yli tonnin. Kävin varmuuden vuoksi ostamassa viidelläsadalla katsatetun auton emännälle remontin ajaksi. Merkki meni aika lähelle, sillä Peugeot 405 tuli pihaan. Kiitokset palstalle ja erityisesti nimim. kokemjne hyvistä automaattiryypynsäätö ohjeista. Nyt pelittää Pösö tosi hyvin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kannenpultti
ViestiLähetetty: 07.03.2010 18:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
ipo kirjoitti:
Kävin varmuuden vuoksi ostamassa viidelläsadalla katsatetun auton emännälle remontin ajaksi.

Vielä kun käyt tekemässä liikennekäytöstä poiston siihen Sukisukiin niin ei juokse vero eikä liikenne- tai kolarointivakuutus.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kannenpultti
ViestiLähetetty: 07.03.2010 20:40 

Viestit: 69
Jep! Näin on tarkoitus tehdä. Osien haku (ja korjausmotivaatio) voi viedä aikaa. Toivottavasti ei tule älyttömiä lumikelejä, sillä tämä Suzuki on hankittu nelivedon vuoksi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kannenpultti
ViestiLähetetty: 09.03.2010 18:29 

Viestit: 69
Pultti lähti tosi kivuttomasti auki Biltemasta hankitulla mutterinulosvedin sarjalla. En ole ennen käyttänyt ko. systeemiä, mutta ulosvedinholkki puri yllättävän tiukasti vaurioituneen pultinkannan ympärille. Sai kääntää puolenmetrin jatkovarrella ihan reippaasti. Pienemmillä momenteilla toimii varmaan vielä paremmin ja varmemmin. Sarjoja löytyy myös vaurioituneille ruuvinkannoille ja pyörien lukkopulttien irrotukseen. Kannattaa tutustua.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: