Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
BX:n ruiskumallien bensapumput http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=4016 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | laakeri [ 07.03.2010 12:28 ] |
Viestin otsikko: | BX:n ruiskumallien bensapumput |
Alkoi tällä viikolla vaikuttaa siltä, että joutuu rakentamaan automaattivasaran vanin alle koputtelemaan bensapumppua, jos mielii matkan jatkuvan taukoamatta. No, tähän en kuitenkaan aatellut ryhtyä, vaan ehjä pumppuhan pitäisi jostain löytää. Käykö siis monipisteruiskullisen pumppu 1-pisteruiskullisen pumpun tilalle (16i)? Korkeampi painehan tuolla pitäisi olla kait, mutta taitaahan siellä kaasuläppäkotelossa olla suutinta ennen jokin paineensäädin, jos en ihan väärin muista, kestääkö? Pumpun vieressä oleva mötikkähän on vissiinkin pelkkä sykkeenvaimennin? Tietoa/luuloa/kokemuksia? Monipisteruiskullisen pumppu olisi kuitenkin huomattavasti tuon yksipisteruiskullisen pumppua halvempi. |
Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 07.03.2010 15:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX:n ruiskumallien bensapumput |
Niin, ykspisteinen ruikkijahan on yhden baarin kampe, monipisteinen on kolmessa baarissa. Kyllä mä lähtisin kokeilemaan kolmen baarin mallia, paineensäätimen hommahan on se paine rajoittaa. Liekö pumppujen tuotoissa sen kummempaa eroa, moottorithan on samankokoisia sylinteritilavuudeltaan. Onkohan tää joku tarttuva tauti kun sininen alko oireilemaan tossa marraskuussa samoin.. ![]() PS. sillä bensapumpullakin oli elinikäinen takuu, harmi että se nyt otti ja kuoli, ja takuu sen mukana ![]() |
Kirjoittaja: | RPekka [ 07.03.2010 18:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX:n ruiskumallien bensapumput |
Juu. Täältä kanssa ääni sille halvemmalle. Yksipisteruiskuttimessa paineensäädin on siinä "kaasarissa" joten jos ei pumpun tuotto ole moninkertainen (kuten tuskin on) niin mitään ongelma ei pitäisi voida (huomaa konditionaali) syntyä. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 07.03.2010 20:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX:n ruiskumallien bensapumput |
Kaipa sieltä enemmän tulee paluuta, mutta tulkoot. Monipistemallin pumppeni huomenna tilaukseen siis, että saa esanssin kulkemaan luotettavammin. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 08.03.2010 23:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX:n ruiskumallien bensapumput |
Näkyisi GTi:n tarvikepumppu toimivan ihan hyvin reilun 30 kilometrin testiajon perusteella. Säästöä yksipisteruutallisen pumppuun verrattuna tuli reilu 200 € + toimituskulut, kun GTi:n tarvikepumppu paikallisessa varaosaliikkeessä 40 €. Ja sitten käytännön vinkki kaikille ruisku-BX:n omistajille. Vetäkää se bensapumpun liittimien suojus ulommas ja huoltakaa liitokset, niin saattaa sillä samalla pumpulla päästä vielä ylimääräiset 100 Mm. Taisi tuossa jäädä siihen kohdille sähkö vaan. Toinen mutteri olikin sitten niin tiukassa, että palasia vaan lähti, kun yritti avata. Toinen pyöri kevyesti, vaan ei noussut ja liitin tuntui löysältä, siinä kai se varsinainen ongelmakin. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 09.03.2010 17:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX:n ruiskumallien bensapumput |
Kappas, ei se vika ollut yksistään niissä liittimissä sitten. Kuskin penkin ja keskikonsolin välistä oli ruuvi löystynyt myös. Nyt toimii taas keskuslukkokin... ![]() |
Kirjoittaja: | r_a_n_u [ 09.03.2010 17:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX:n ruiskumallien bensapumput |
laakeri kirjoitti: Kappas, ei se vika ollut yksistään niissä liittimissä sitten. Kuskin penkin ja keskikonsolin välistä oli ruuvi löystynyt myös. Ni mikä ruuvi? |
Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 09.03.2010 17:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX:n ruiskumallien bensapumput |
Lie maado-otusruuvi siinä kohtaa. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 10.03.2010 08:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX:n ruiskumallien bensapumput |
Kaapelimies kirjoitti: Lie maado-otusruuvi siinä kohtaa. Joo sehän siellä poikkipalkin kupeessa on.
|
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |