Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
XM V6 termostaatin vaihto http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=4034 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Jommy [ 09.03.2010 17:17 ] |
Viestin otsikko: | XM V6 termostaatin vaihto |
lakkasi vesi kiertämästä ja ilmeisesti termostaatti juuttui kiinni asentoon. onkos tuo kuinka iso projekti vaihtaa kun paikallinen autokorjaamo antoi hinta-arvioksi n. 200e.. termostaatin ostin ja se maksoi 18e ![]() |
Kirjoittaja: | kaseva [ 09.03.2010 18:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM V6 termostaatin vaihto |
Olikohan huolto-ohjeessa annettu työajaksi 11 tuntia. Vaatii aika paljon purkamista, moottoria pitää nostaa pois paikaltaan jne. Ensimmäisessä V6:ssani termostaatin vaihto kesti 2 viikkoa kun tietokoneita purettaessa otti ajonestolaite nokkiinsa ja lukittui. Luuli kai, että nyt siellä joku konna häärää konepellin alla... Termari ilmeisesti vaihtui huollossa ihan reilusti alle tuon ohjeajan, mutta seuraavat kaksi viikkoa kuluivat kun yrittivät saada autoa takaisin toimintakuntoiseksi. ![]() Tuolla tekniikalla termostaatti ja vaihtotyö ei tullut maksamaan minulle mitään. ![]() |
Kirjoittaja: | Jommy [ 09.03.2010 21:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM V6 termostaatin vaihto |
taidan viedä suosiolla korjaamolle ![]() |
Kirjoittaja: | Bumper [ 09.03.2010 21:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM V6 termostaatin vaihto |
Näin sivullisena kiinnostaisi tietää että missä ihmeessä tuo veekuukan termostaatti oikein on jos moottorikin pitää vaihdettaessa pois käyttää? ![]() |
Kirjoittaja: | Ishmael [ 09.03.2010 22:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM V6 termostaatin vaihto |
Bumper kirjoitti: Näin sivullisena kiinnostaisi tietää että missä ihmeessä tuo veekuukan termostaatti oikein on jos moottorikin pitää vaihdettaessa pois käyttää? ![]() Ilmeisesti aika ikävässä paikassa ![]() |
Kirjoittaja: | Jommy [ 09.03.2010 23:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM V6 termostaatin vaihto |
Ei sitä moottoria tarvitse pois vissiinkään nostaa mutta yhden kiinnikkeen joutuu ottamaan irti. Näin olin katsovinani kun juuri kaivelin XM:ää kuukauden seisonnan jälkeen lumihangesta, jotta saa sen huomenna pajalle. pariin otteeseen tuli kiroiltua.. ![]() |
Kirjoittaja: | Croisette [ 09.03.2010 23:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM V6 termostaatin vaihto |
Joo ei siinä sentään moottoria joudu pois ottamaan, yläkannakkeen vain, termostaatti on sen alla/sisässä. parisen tuntia siinä voipi vierähtää. Ja ei tuo V6 ole edes ikävin moottori XM:ssä tuon termostaatin vaihtamisen suhteen, ainakin jos ilman nosturia vaihtamaan joutuupi, sillä 2,1 TD-koneisessa XM:ssä termari vasta kivassa paikassa onkin, moottorin takana siellä likellä vetoakselia alavesiletkussa ![]() |
Kirjoittaja: | Jakke [ 09.03.2010 23:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM V6 termostaatin vaihto |
Ishmael kirjoitti: Bumper kirjoitti: Näin sivullisena kiinnostaisi tietää että missä ihmeessä tuo veekuukan termostaatti oikein on jos moottorikin pitää vaihdettaessa pois käyttää? ![]() Ilmeisesti aika ikävässä paikassa ![]() Croisette ehti näköjään ensinm mutta... Moottorin ylätuki on otettava irti, että saa termostaatin vaihdettua. Moottoria kannattaa tuke operaation aikana. Homma on melko yksinkertainen mutta työläs. -Jakke |
Kirjoittaja: | Jommy [ 11.03.2010 21:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM V6 termostaatin vaihto |
Auto tuli tänään remontista uuden termostaatin kera mutta sama vika silti. eli mittari näyttää normaalia 90 astetta ajossa ja paikallaan mutta syyläri pysyy kylmänä..flekti pyörii kaiken aikaa kun kone on lämmin..huomenna takaisin.. ![]() |
Kirjoittaja: | cxtb2 [ 12.03.2010 01:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM V6 termostaatin vaihto |
voisiko vika ollakkin flektin termostaatissa? eli jäähdytysveden termari toimisi ok, mutta viallinen flektin ohjaus pitää flektit pyörimässä ja syylärin siksi viileänä? ja kone saa heti kylmää jäähdytysnestettä, niin sitä ei tartte sitten kierrättääkkään niin paljoa, että syyläri kerkiäisi lämpenemään... |
Kirjoittaja: | Sitikkapuoskari [ 12.03.2010 01:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM V6 termostaatin vaihto |
V6:ssa on ollut syyläreitäkin tukossa sisäisesti ja ulkoisesti sekä vesiletkuja tukossa sisäisesti. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 12.03.2010 09:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM V6 termostaatin vaihto |
cxtb2 kirjoitti: voisiko vika ollakkin flektin termostaatissa? Sama tuli mieleen täälläkin. Jos kerran paikoillaankin ollessa moottorin lämpö pysyy kohdillaan, niin kyllä siellä silloin vesi vaikuttaisi kiertävän. Jos flekti huutaa kokoajan, niin kyllähän se syyläri varmasti on kylmä siitä flektin kohdalta vähintään.
|
Kirjoittaja: | Jommy [ 12.03.2010 17:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM V6 termostaatin vaihto |
joo-o. epäilivän kannentiivistevikaa kun tekee aika kovan paineen säiliöön. kotiin päästyäni avasin paisuntasäiliön korkin ja päästin paineet pois jonka jälkeen alkoi vasta alavesiletku lämpenemään ![]() |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 12.03.2010 21:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM V6 termostaatin vaihto |
Anna auton käydä paisuntasäiliön korkki auki. Jos se työntää jatkuvasti pientä kuplaa/vaahtoa niin sulla on kannen tiivari sökö. V6:n taaempi kannen tiivari hajoaa tyypillisesti. Olipa auton jäähyjärjestelmä sitten vaikka ehjä niin kyllä sinne purkkiin tulee aina painetta. |
Kirjoittaja: | Jommy [ 12.03.2010 21:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM V6 termostaatin vaihto |
kyllä se hissukseen kuplittelee.. täytyy huomenna vielä ihmetellä lisää..pääsekös tuossa ottamaan takimmaisen kannen irti nostamatta moottoria? samaten ilmeisesti pakosarja vuotaa vähän, joko tiiviste tai sitten halkeamia.. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |