Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
ZX 1.8 -95 jyristää ja täristää http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=4038 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Kami [ 10.03.2010 11:01 ] |
Viestin otsikko: | ZX 1.8 -95 jyristää ja täristää |
Onhan tuo ominaisuus ollut jo pitkään ja oli mielestäni merkittävästi vaimeampi kansi- ja jakorempan jälkeen, mutta nyt on välillä melkoisen voimakas. Elikkä tuo jyrinä kuuluu motoeurista ja sitä säestää ratissa ja korissa tuntuva värinä. Se esiintyy yleensä kierrosalueella 2000 - 3000. Alue vaihtelee riippuen mikä vaihde on päällä. Se esiintyy erityisesti kun kaasua painamalla kuormitetaan motoeuria hakemalla lisää vääntöä ja/tai kun tuolla kierroalueella nostaa jalan pois kaasulta. Onko mitään vinkkejä mikä moisen jyrinän aiheuttaisi? 98% varma olen siitä että aiheuttaja on motoeuri... olisko kampiakselissa väljyyttä??? |
Kirjoittaja: | Oldis [ 10.03.2010 11:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: ZX 1.8 -95 jyristää ja täristää |
Ei oikein vaikuta kampiakseli vialta, pitäs kuulua kunnon kolinaa. Tsekaapa vetolinja, murrokset siis, niin sisä kuin ulkopää. |
Kirjoittaja: | Tapsa 63 [ 10.03.2010 11:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: ZX 1.8 -95 jyristää ja täristää |
Eihän vaan pakoputki tai joku muu moottorinosa ota koriin kiinni. |
Kirjoittaja: | kulkuri [ 10.03.2010 12:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: ZX 1.8 -95 jyristää ja täristää |
Onhan vetarin mutterit tarpeeksi kireellä. Myös moottorin yläkiinnitys on joskus resonoinut koria vasten yleensä kylläkin diesel koneissa |
Kirjoittaja: | Jankos [ 10.03.2010 13:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: ZX 1.8 -95 jyristää ja täristää |
Moottorin takakumityyny niin väljä että moottorin jokin osa ottaa runkoon kiinni tmv. ? |
Kirjoittaja: | Kami [ 11.03.2010 10:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: ZX 1.8 -95 jyristää ja täristää |
Joo, alan uskoa noihin kumityynyihin vian selityksenä... On näemmä värinät paljon pienemmät (lähse olemattomat) kun lähtee pakkasyön jäljiltä liikenteeseen, etenkin verrattuna siihen, että autolla on tullut kaupungilla kurvailtua jo tunnin verran. Ja toiseksi, kansirempan yhteydessä moottorin ylätuki vaihdettiin, koska vanha oli rikki. Tämä selittänee värinättömyyden rempan jälkeisillä ajoilla, sen lisäksi että tuolloin oli pahimmat pakkaset jotka varmasti kovettivat kumia jonkin verran. Eli tyynyt tilaukseen... ne varmaan vaihtuvat kotikonsteinkin... ![]() |
Kirjoittaja: | Kami [ 18.03.2010 23:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: ZX 1.8 -95 jyristää ja täristää |
Nodiin... tänään sit työmatkalla ravisti niin maan perusteellisen paljon heti kun yritin vaihtaa vitoselle... Sit kun vaihdoin pois vitoselta, niin prkl... en saanut mitään vaihdetta päälle ![]() No piti sit vilkutellen ajaa sivuun.. (kivasti just pientareella sivukaiden koko matkan...) ja kun olin melkein pysähtynyt löytyi kakkonen ja uskalsin sit lopulta vielä vaihtaa kolosen silmään. En sit uskaltanut kaupungille tunkea vaan jätin auton tutulle korjaamolle matkan varrelle, mihin sitten soitin klo 8, että siellä on auto, katsotko mikä vaivaa.. Oli sitten kuskin puolen alatukivarren pusla käytännössä katsoen irti... ![]() Ei ihme että vähän välillä ravisti... ![]() Mutta kuten huoltomies sanoi... ei se selitä sitä että vaihteet katosivat... kytkin taitaa olla loppu... ![]() Mitenkäs on asiantuntijat... saako tuohon vaihdettua erikseen tuon tukivarren puslan vai pitääkö vaihtaa koko tukivarsi???? Tuo asentaja ei ole valitettavasti mikään sitikkamies (ajaa Volvolla...)... Maanantaina ehtii vaihtamaan... eli siihen asti yhden auton loukossa... ![]() |
Kirjoittaja: | ZX_Kuski [ 19.03.2010 00:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: ZX 1.8 -95 jyristää ja täristää |
Hurjalta kuulostaa. Voisiko joku kumityynyistä olla niin sijoiltaan että vaihdetangot ei enää toimi niinkuin pitäisi? Meidän ZX:ssä takakumityyny on niin holo, että pakari ottaa välillä kiinni etukelkkaan. Muistaakseni talvella ei huomaa mitään, keväällä sitä heilumista ja kolinaakin alkaa ilmenemään. Alatukivarren puslia saa erikseen, etu- ja takapuslat on erilaiset. Esim. motonetissa puslat on alle kympin kipale ja koko tukivarsi noin 70,-. Puslien kanssa tarvitaan vaan se rässi ja oikeaan asentoonkiin ne puslat pitäisi kuulemma saada. Jos alapallonivelenkin meinaa uusia, se olisi ainakin mulle siinä ja siinä että olisin laiska ja ostaisin sen valmiin tukivarren. Muistaakseni nuo kaikki tulee siinä mukana. |
Kirjoittaja: | Kami [ 22.03.2010 15:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: ZX 1.8 -95 jyristää ja täristää |
Pusla vaihdettu. Oli todellakin ihan loppu se vanha. Tuli sit loputkin öljyvuodot tilkittyä samalla. Se vanha öljynsuodatin oli löysällä (olin kyllä kokeillut sitä käsin, eikä liikahtanutkaan... liekö ollut silloin kosteus jäädyttänyt jotenkin..) ja öljypropusta puuttui tiiviste!!! ![]() Nyt pitäis sit seuraavaks vaihtaa kytkinpaketti... Mitäs on arvon raati mieltä Motonetin myymän kytkinpaketin laadusta? Kannattaako vaihtaa moinen siihen? |
Kirjoittaja: | Kami [ 22.03.2010 15:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: ZX 1.8 -95 jyristää ja täristää |
Onkohan tässä muuten edes kaikki tarvittavat osat: Kytkinsrj PSA 1,6->1,9 ->97 ZX 1,6-1,9 (ei D/TD) [1991-1997] 78.50 € Toiset on nimeltään Kytkinpaketti (esim. 2.0 l versioon), mutta tuo on "sarja"... Puuttuukohan tuosta "sarjasta" jotain? |
Kirjoittaja: | laakeri [ 22.03.2010 23:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: ZX 1.8 -95 jyristää ja täristää |
Kami kirjoitti: Onkohan tässä muuten edes kaikki tarvittavat osat: Vastasin tuonne: /forum/viewtopic.php?f=9&t=4163&start=2
|
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |