Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 facelift ilmastointi
ViestiLähetetty: 11.03.2010 23:10 

Viestit: 18
Paikkakunta: savo

Profiili WWW
Parin päivän tutustelun jälkeen on alkanut ihmetyttää tuo sitikan lämpötilan säätö, kun se on aina asettunut 14 asteeseen kun auton käynnistää. Onkohan tuohon jäänyt joku päivitys asentamatta...? Kun tuossa naapuriketjussa toinen tuore C5 kuski kertoi tuosta radion päivityksestä. (pitäisiköhän käydä hartikaiselta sitäkin kyselemässä...)

Auto on siis C5 2005 1,6HDi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 facelift ilmastointi
ViestiLähetetty: 12.03.2010 01:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Onko Webastolla kellolaite- jos on niin johtuu sen kytkennästä. On korjattavissa kunhan muuttaa kytkennän toisella lailla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 facelift ilmastointi
ViestiLähetetty: 12.03.2010 10:37 

Viestit: 18
Paikkakunta: savo

Profiili WWW
Kylläpä löytyy webasto kellolla. Onko tuo joku yleisesti tiedossa oleva homma, että tietääkö tuon muutkin pajat? Pitkä matka täältä savonmualta tulla sinne asti, itse kun en sähköhommiin koske pitkällä tikullakaan...

Kiitos vaan nopeasta avusta!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 facelift ilmastointi
ViestiLähetetty: 12.03.2010 13:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Merkkipajallla pitäisi olla tuohon liittyen sähköpostissaan tiedote miten kellon puhallinohjaus kytketään. Webaston oma ohje ei aina kaikissa toimi vaan tulee tuo lämpötila-asetuksen nollaaminen eteen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 facelift ilmastointi
ViestiLähetetty: 12.03.2010 14:20 

Viestit: 18
Paikkakunta: savo

Profiili WWW
OK, pitääpä kysäistä SuJulta onko tuttu juttu sille, niin ei tarvitsisi Hartikaiseen viedä.

Kiitos vielä nopeasta avusta!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 facelift ilmastointi
ViestiLähetetty: 23.06.2010 13:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 159
Paikkakunta: Siuntio
Saisikohan tuon korjaillun kytkennän kuvailluksi julkisesti täällä jos se on mekaanis-sähköinen toimenpide ilman testerikoodauksen tarvetta. Itselleni tuli mieleen sen katkaistun johtimen (en ole vielä tutkinut mikä ja missä se on) kytkeminen vaihtokytkimellä asennoin talvi/kesä, talvella automaattisesti resetoitu 21 astetta kelpaa mutta ei oikein kesäaikaan. Olen riskisijoituksen (V6ExBreakA-05) perusvikoja/ominaisuuksia hiljalleen siivoamassa, takalasin avausjohdotuksen teippauskorvaus nyt meneillään ja kohti etupäätä on työmaa siirtymässä...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 facelift ilmastointi
ViestiLähetetty: 23.06.2010 15:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
-pk- kirjoitti:
Itselleni tuli mieleen sen katkaistun johtimen (en ole vielä tutkinut mikä ja missä se on) kytkeminen vaihtokytkimellä asennoin talvi/kesä

Juuri siitä on kyse, ja jos joku kehtaisi avata sanaisen arkkunsa, että mikä johto ja missä, niin useampi ihminen voisi tuota tietoa arvostaa, itseni mukaanlukien.



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 facelift ilmastointi
ViestiLähetetty: 19.12.2010 23:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 159
Paikkakunta: Siuntio
Vastaan nyt itse kun olen asiaa vähän tutkinut. Katkaistu johdin on siis lämppäri/ilmastointiohjauskeskuksen kuusinapaisen liittimen valkoinen johto, eli sen virtajohto sulakkeelta F14. Tämä katkaisu on "korjattu" releellä joka vetää kun virta on päällä (tai siis avain sellaisessa asennossa että ennenvanhaan sanottiin virran olevan päällä) jolloin ilmastointi/lämppäri toimii kuten pitääkin, tosin oletusarvoistaan aloittaen eli automaatti ja 21 astetta molemmille puolille. Kun virta on katkaistuna ja Webasto tulilla ja riittävän lämpöisenä niin jossain syvemmällä kojelaudan syövereissä vetää toinen rele joka antaa puhaltimelle virtaa, en tiedä mihin ja miten mutta täysillä se ei kuitenkaan pyöri. Mystistä tässä on se että valkoisen johdon ollessa ehjä (ohitin siis katkaisureleen kesäajaksi) ei tuuletin lähde pyörimään. Oletin katkaisun tehdyn lähinnä siksi ettei äly ajaisi läppiä kiinni virran katkaisun yhteydessä (BSI:llä on suora väyläyhteys siihen) mutta jotenkin estyy myös tuulettimen pakkopyöriminen jos ohjausäly on voimissaan. En siis tiedä miten on tuulettimen pakko-ohjaus releellä tehty, jos joku tietää niin kertokoon - ottaen huomioon em. mystisyyden, liekö käytetty tehoastetta myös tähän eikä suoraan moottorinjohtoihin relettä laitettu kuten Webaston ohje ohjeistaa. Auton kytkistä tulkitsemalla ei mielestäni älyyn mene muuta käyttöjännitettä ja se tuntuukin tyystin älyttömältä jos valkoinen johto on irti. BSI ohjaa PSF:ssä olevaa relettä R7 antamaan tuulettimelle käyttöjännitteen mutta tuskin nyt sillä virtahan on pois, virta tulee jostain muualta mutta miksi ei tule jos äly pelaa? Ei nyt ymmärrä tätä. Onko jollain asennusohjetta nimenomaan tähän vaunuun ja Webasto malliin 85977M - ThermoTop C kai kauppanimeltään, geneerinen ohje mulla on mutta ei C5 II -kytkentäohjetta.

No, kevät kun tulee niin vaihdan Webaston kesä/talvikytkimen kaksinapaiseksi joka sitten kesäasennossa ohittaa releen ja haluttu viileyskin säilyy muistissa. Puuta kovasti koputtaen toivon että tämä Webakytkentä oltuaan jo pelissä viisi talvea säästää minut myös ilmaläppävammoilta kun niitä ei nyt ole revitty jäätyneinä päätyasennoistaan joka avaimenkierrolla, tehdään ilmeisesti eestaas jumppaa jonkun verran nytkin.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: