Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: hdi öljylähde santtu
ViestiLähetetty: 17.12.2010 23:36 

Viestit: 188
Paikkakunta: ähtäri
ostin pikkuriskillä kannetiiviste vikasena myytävänä olleen farkku santun.paisunta purkissa oli riskisti mustaa öljyä ja kun pisti koneen käyntiin niin alko säiliö oksentaa sitä ulos voimakkaasti,elikkäs pääöljykanavasta täytyy olla vuoto vesitilaan,nyppäsin kannen pois mutta selvää vikaa ei löytynyt tiivisteestä eikä kannesta.pistin takasin nippuun,sama homma muutamassa minuutissa öljyt ylärajasta alarajaan ja paisunnasta lattialle perskeles :oops: sitten otin öljynlauhduttimen letkut irti ja pistin koneen käyntiin jess... lauhduttimen irtoletkuista pursus öljyä elikkäs lauhdutin on sökö,onko kellään ollut vastaavaa :?: pitää koittaa sovittaa 1.9d lauhditinta siihen tai sitten jättää sen pois,ainaskin talveksi.



c5 2,0td 03..cx c-matic 78..bx gt 85..bx td 89..bx 90 1,6..xsara picasso 1,8 01...
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: hdi öljylähde santtu
ViestiLähetetty: 17.12.2010 23:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Enpä ole ennen kuullut moisesta viasta :?

Sekottaako se öljyt siitä suodattimen jalasta, jonka kautta vesi käy kiertämässä?



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: hdi öljylähde santtu
ViestiLähetetty: 18.12.2010 09:24 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Kaverin xsarassa oli vastaava vika, ei kuitenkaan noin rajuna. Se sotki öljyn sekaan jäähdytinnestettä ja öljyt meni huonoiksi ja sitten kosahti turbo...



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: hdi öljylähde santtu
ViestiLähetetty: 18.12.2010 20:53 

Viestit: 352
Paikkakunta: Hollola
Ei ole ensimmäinen tapaus jossa lauhdutin vuotaa jäähdytyspuolelle, pitäisi vaan jonkun viisaan keksiä miten erottaa kannentiivistevika ja lauhduttimen vuoto toisistaan vai olisiko helpompaa tutkia aina ensiksi lauhdutin.



Citroen C4 Cactus -14
Citroen Berlingo XTR -08
Harley-Davidson Softail Heritage -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: hdi öljylähde santtu
ViestiLähetetty: 18.12.2010 21:53 

Viestit: 188
Paikkakunta: ähtäri
vaihdoin bx d lauhduttimen tilalle ,jostain kultaiselta 80 luvulta.... sopi heittämällä.....täh...ei varmaan kävis näissä japseissa.tuntuu et joka kkuukausi on pakko vaihtaa tyyliä japanissa...olen bx varaosia hakemassa yleensä sanonut et osat käy vauasta vaariin...eli 83-93 on sama :D



c5 2,0td 03..cx c-matic 78..bx gt 85..bx td 89..bx 90 1,6..xsara picasso 1,8 01...
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: hdi öljylähde santtu
ViestiLähetetty: 18.12.2010 22:09 

Viestit: 188
Paikkakunta: ähtäri
sinällään kätevevä vika et oli melko suuri helpotus...kun tämä selvis....huh huh...nyt ei kun tartte muutakun yrittää poistaa tuo ölppä syyläristä.......tuli mieleen astianpesuaine se ei vaahtoo ja poistaa rasvaa.huomenna kaikki yritetään...



c5 2,0td 03..cx c-matic 78..bx gt 85..bx td 89..bx 90 1,6..xsara picasso 1,8 01...
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: hdi öljylähde santtu
ViestiLähetetty: 18.12.2010 22:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
Astianpesuaine ei ole hyvä mutta tiskikoneaine toimii, eikä tarvitse kovin suurta lusikallista järjestelmään, toistaa pari kertaa pesuoperaation ja pari kertaa huuhtelu, on kovasti amuliinia syövyttävää materiaalia.



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: hdi öljylähde santtu
ViestiLähetetty: 19.12.2010 00:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Nyt täytyy kyllä ihmetellä sitä, minkälaisia koneita nuo HDI:t ovat, kun öljy on niissä kaasumaisessa muodossa ihan (koska se täytyy lauhduttaa takaisin nesteeksi)? :o :shock:

Onneksi sentään itsellä olleissa kulkineissa on riittänyt ihan vaan jäähdytin, jos edes sillekään on tarvetta ollut...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: hdi öljylähde santtu
ViestiLähetetty: 19.12.2010 10:20 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Varsinkin konetiskiaineet*, kuten muutkin vastaavat ovat emäksisiä. Se oikein tykkää alumiinista ja muista epäjaloista metalleista. Hyvät huuhtelut! Aikoinaan putsattiin veivipuhelimien induktoreita, osiin purettuja, jollain emäksisellä hapettumanpoistoainella. Seuraavana aamuna oli hapettumat hävinneet ja myös hapettuneet osat. Aika ratkaisi.
Akkulipeällä, hyvin emäksistä, sai alumiinin pintaan hienon satiinipinnan, kun jonkin DIY-virittimen ja -avokelanauhurin etumaskeja tein. *Voivat olla jollain tavalla "puskuroituja" ollakseen vahingoittamatta metalliesineitä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: hdi öljylähde santtu
ViestiLähetetty: 19.12.2010 15:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Jep, kenotiskiaineella on putsasttu jäähyjärjestelmiä jo pitkään. Tärkeää on vain hyvä ja erittäin hyvä huuhtelu. Ei se paikkoja se emäs riko mutta körnät tulee pois sitäkin paremmin.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: hdi öljylähde santtu
ViestiLähetetty: 19.12.2010 16:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Konetiskiaine vaan haukkaa alumiinia varsin iloisesti. Töissä joku (en muista kuka, epäilisin käyttöinssiä) keksi kerran huuhdella impregnointikoneen impregnointiosan putkistot/pumput lipeällä (hmm, olikohan se 30-prosenttista, mitä meillä siellä oli). Hyvin lähtivät kyllä rojut irti, nekin mitkä metanoli oli jättänyt sinne. Mutta olipahan meillä sen jälkeen paljon pieniä suihkulähteitä, kun kukaan ei muistanut, että on aika paljon alumiinisia cam-lock-liittimiä ja johkin verran alumiinisia kalvopumppuja järjestelmässä... :roll:



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: hdi öljylähde santtu
ViestiLähetetty: 19.12.2010 23:28 

Viestit: 188
Paikkakunta: ähtäri
järjestelmä huuhdeltu nyt kertaalleen,aivan sairaasti tuli sellasta sinapin näköstä moskaa sieltä eräs vanha mersu asentaja neuoi että laita kuumaa vettä hanasta mahdollisen alhaalta koneeseen ja mylly käyntiin paisuntsäiliön korkki pois ja sopiva letkunpätkä reikään asita alle tuntu toimivan. pitää ottaa uusiksi muutaman päivän päästä sen konetiskiaineen kanssa.



c5 2,0td 03..cx c-matic 78..bx gt 85..bx td 89..bx 90 1,6..xsara picasso 1,8 01...
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: