Mittaristosta polttimon poistaminen ei välttämättä auta, kun katsastushenkilö saattaa huomata ettei valo pala ollenkaan.
Mutta sattumoisin vietin tuossa juuri äsken itse hauskan tovin pää alaspäin jalkatilassa saman vaivan takia. Näin se menee:
Akunkenkä irti ja sitten kahville, parin kupillisen odottelun jälkeen uskaltaa aika huoleti ryhtyä puuhaan.
Penkkien alla on joukko liittimiä, alkuun kovin hankalasti, mutta kun ottaa ensin käteen sen levyn, jossa ne liittimet ovat kiinni ja joka on muovinipsuilla kiinni penkin alla, niin homma helpottuu merkittävästi.
Sitten vaan kaikki liittimet auki, runsaasti Contact cleaneriä joka paikkaan ja annetaan vähän vaikuttaa. Kaikki kasaan, akku kiinni, virrat päälle ja jännätään, tuleeko ratti silmille

.
Näillä toimin tuo valon vilkuttelu on yleensä pysynyt vuodenkin kerrallaan kurissa, toki ensiapuna voi tietysti koettaa vaan ravistella kaikkia niitä liittimiä, usein riittää ensi hätään sekin. Perusteellisemmat ihmiset ovat sitten korvanneet ne liittimet ihan tinatuin liitoksin, eipä pitäisi kontaktihäröjä enää tulla...
Jos ei vika sitten löydy penkin alta, niin se voi olla sitten ratissa ja se on taas eri juttu...
Auto pitää sitten "opettaa", eli muistaakseni jokseenkin näin: ensin siis vain sytytysvirta kymmenkunta sekuntia, sitten käyntiin. Sen jälkeen säädellään radio taas kohdalleen ja opetetetaan sähköikkunat, eli auki, sitten kiinni muutaman sentin nykäyksin ja sitten auki ja kiinni; noin pitäisi tulla turvatoiminto kohdalleen, joka estää sormien puristumisen lasin väliin.
Sitten kierrokset pariin tonniin ja minuutti pari näin ja lopuksi lenkki vaihtelevaa ajoa. Oppii se ECU tietysti asetuksensa pikkuhiljaa ajossa muutenkin.