Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

TU3 kansien 3,4 pakoaukon karstoittuminen
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=4281
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Esa66 [ 04.04.2010 15:16 ]
Viestin otsikko:  TU3 kansien 3,4 pakoaukon karstoittuminen

Onkos kukaan miettinyt/selvittänyt, miksi vain 3,4 pyttyjen pakoaukkoon pääsee öljyä :o Olen nyt nähnyt useamman kannen ja kaikissa on tuhti annos karstoittunutta öljyä, näissä kaikissa on kuitenkin 1,2 pyttyjen kohdalla pakoaukot OK
Huohotinhan sijaitsee, juurikin 3,4 pyttjen välissä venttiilikopassa, voisiko se aiheuttaa moista? On mielestäni hyvin todennäköistä, ettei öljyä(sitä nättiä sinistä savua) kulkeudu pakoputkeen, kuin näiden kahden kaverin kautta! Istukat, kumit ja/vai kannentiiviste, mutta miksi juuri näiden pyttyjen kohdalta?
Kuva

Kirjoittaja:  Esa66 [ 04.04.2010 17:33 ]
Viestin otsikko:  Re: TU3 kansien 3,4 pakoaukon karstoittuminen

Tarkoitetaan tietenkin, vauhtipyörän puoleisia sylintereitä! ;) Eli 1 ja 2 :mrgreen:

Kirjoittaja:  kokemjne [ 04.04.2010 19:19 ]
Viestin otsikko:  Re: TU3 kansien 3,4 pakoaukon karstoittuminen

polttaa öljyä noitten ohjureitten kautta.

Kirjoittaja:  svc [ 04.04.2010 20:42 ]
Viestin otsikko:  Re: TU3 kansien 3,4 pakoaukon karstoittuminen

Esa66 kirjoitti:
Tarkoitetaan tietenkin, vauhtipyörän puoleisia sylintereitä! ;) Eli 1 ja 2 :mrgreen:
Ajoneuvokäytössä mäntämoottorien sylinterien numerointi kyllä aloitetaan normaalisti voiman ulosoton vastakkaisesta päästä, eli kyllä nuo ovat 3 ja 4. Tosin se on vain vakiintunut käytäntö ja saksalainen DIN-standardi. Ei sitä ole ranskalaisen pakko noudattaa... ;)

Kirjoittaja:  RPekka [ 04.04.2010 21:15 ]
Viestin otsikko:  Re: TU3 kansien 3,4 pakoaukon karstoittuminen

svc kirjoitti:
Esa66 kirjoitti:
Tarkoitetaan tietenkin, vauhtipyörän puoleisia sylintereitä! ;) Eli 1 ja 2 :mrgreen:
Ajoneuvokäytössä mäntämoottorien sylinterien numerointi kyllä aloitetaan normaalisti voiman ulosoton vastakkaisesta päästä, eli kyllä nuo ovat 3 ja 4. Tosin se on vain vakiintunut käytäntö ja saksalainen DIN-standardi. Ei sitä ole ranskalaisen pakko noudattaa... ;)

Niin. Tämähän ei ole DIN-standardin mukainen eikä saksalainen tuote. Nyt tosin selvisi syy siihen Volvon ja Renaultin yhteistyökuorma-automoottorin hassuun sylinterinumerointiin. Volvolla 1 on aina ollut jakopään päässä ja Renaultilla (ranskalaisittain) vauhtipyörän päässä. Ensimmäisessä yhteistyönä suunnitellussa moottorissa sitten olikin ykkönen tyhjässä päässä ja jakopää vauhtipyörän kanssa samassa päässä...

Kokemjne totesi saman kuin alkuperäinen kysyjäkin mutta kysymys jota mielestäni tässä kysyttiin oli että miksi "aina" nuo 2 sylinteriä.

Kirjoittaja:  kokemjne [ 04.04.2010 22:33 ]
Viestin otsikko:  Re: TU3 kansien 3,4 pakoaukon karstoittuminen

juu. ja nyt viimeistään on opittava ,ettei ranskis tee KOSKAAN mitään totutulla tavalla joka on tyypillisesti std. siksi sylinterienkin numerointi aloitetaan kytkinkopan puolelta. ( en uskaltanut sanoo ,lootan puoleisesta kun loota voi olla missä vaan ) :mrgreen:

Kirjoittaja:  Eki [ 05.04.2010 12:03 ]
Viestin otsikko:  Re: TU3 kansien 3,4 pakoaukon karstoittuminen

RPekka kirjoitti:
Nyt tosin selvisi syy siihen Volvon ja Renaultin yhteistyökuorma-automoottorin hassuun sylinterinumerointiin.

D13..? :shock:

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/