Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Moottoriöljyn suodatin http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=4372 |
Sivu 1/2 |
Kirjoittaja: | kaselin [ 13.04.2010 19:00 ] |
Viestin otsikko: | Moottoriöljyn suodatin |
Nämä alkuperäiset suodattimet näköjään tehdään sitten nykyään Tunisiassa. Ostin tänään "moponetistä" originaalin suodattimen citroen logoilla Made in Tunisia tarjolla oli myös longlife suodattimia merkkiä en muista nimi viittasi kaukoitään hinta oli 15€ ja jotain päälle. |
Kirjoittaja: | xs2jammu [ 13.04.2010 19:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottoriöljyn suodatin |
so what |
Kirjoittaja: | kaselin [ 13.04.2010 19:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottoriöljyn suodatin |
Sitä niin ![]() |
Kirjoittaja: | zX-files [ 13.04.2010 20:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottoriöljyn suodatin |
Niinpä, Rellun orkkis suodattimia on jo kauan tullut Algeriasta ja Tunisiasta, toisaalta eiköhän ranskalaisissa tehtaissa ole ihan samaa alkuperää olevat työntekijät ![]() |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 13.04.2010 20:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottoriöljyn suodatin |
Mann 712/8 on edelleen hyvä |
Kirjoittaja: | kaselin [ 13.04.2010 20:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottoriöljyn suodatin |
Meinnaakko että joka tehtaassa on kamelikuskit hommissa? ![]() |
Kirjoittaja: | zX-files [ 13.04.2010 21:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottoriöljyn suodatin |
http://matkailijan.info/maat/eurooppa/ranska/ ■Väestöryhmät : ◦ranskalaiset 92% ◦pohjoisafrikkalaiset 3% ◦saksalaiset 2% http://fi.wikipedia.org/wiki/Pariisi Pariisi on aina ollut maahanmuuttajille houkutteleva kaupunki. Vuoden 1999 väestönlaskennassa 19,4 prosenttia asukkaista oli syntynyt Ranskan ulkopuolella ja 4,2 % väestöstä oli muuttanut maahan vuoden 1990 jälkeen. Suurin ulkomailla syntyneiden ryhmä on portugalilaiset. Nyt portugalilaisten tulo on kuitenkin miltei kokonaan lakannut, ja vuoden 1990 jälkeen saapuneiden joukossa suurimmat ryhmät ovat kiinalaiset ja arabit. Katukuvassa kaupungeissa noita tummempi-ihoisia on noita lukuja enemmän, eipä taida maaseutu kiinnostaa ![]() Ja samalla tapaa kuin saksalaisautot on turkkilaisten tekemiä ![]() |
Kirjoittaja: | isokissa [ 13.04.2010 21:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottoriöljyn suodatin |
Ostakaa M-Filterin suodattimia. Ne on tehty suomessa, Haapaveden kaupungissa ![]() |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 13.04.2010 21:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottoriöljyn suodatin |
m-filterin ja Tuho suodattimen laitan VIIMEISEKSI moottorin kylkeen jos suodattimen asento on vaaka tai alas-suin.. ilma+pa+raitisilmaksi kelpaavat. suodatuskyky on hyvä molemmissa ,mutta ongelma on ollut purkin tyhjeneminen kuuman moottorin sammuttamisen jälkeen. jos laatu on parantunut takaiskuventtiilin suhteen ,niin sitten merkit kelpaavat. |
Kirjoittaja: | ealab [ 13.04.2010 21:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottoriöljyn suodatin |
zX-files kirjoitti: http://matkailijan.info/maat/eurooppa/ranska/ ■Väestöryhmät : ◦ranskalaiset 92% ◦pohjoisafrikkalaiset 3% ◦saksalaiset 2% http://fi.wikipedia.org/wiki/Pariisi Pariisi on aina ollut maahanmuuttajille houkutteleva kaupunki. Vuoden 1999 väestönlaskennassa 19,4 prosenttia asukkaista oli syntynyt Ranskan ulkopuolella ja 4,2 % väestöstä oli muuttanut maahan vuoden 1990 jälkeen. Suurin ulkomailla syntyneiden ryhmä on portugalilaiset. Nyt portugalilaisten tulo on kuitenkin miltei kokonaan lakannut, ja vuoden 1990 jälkeen saapuneiden joukossa suurimmat ryhmät ovat kiinalaiset ja arabit. Katukuvassa kaupungeissa noita tummempi-ihoisia on noita lukuja enemmän, eipä taida maaseutu kiinnostaa ![]() Ja samalla tapaa kuin saksalaisautot on turkkilaisten tekemiä ![]() Warre ei niinkään ollut vierastyöläisten tekemä, vaan taisi olla aito saksalaisauto. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 13.04.2010 23:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottoriöljyn suodatin |
kokemjne kirjoitti: m-filterin ja Tuho suodattimen laitan VIIMEISEKSI moottorin kylkeen Aamen. Ei moisilla viitsi moottoria pilata. Fram tai Purflux moottorin kupeeseen näissä talvikulkineissa. Ilmanputsariksi ja raitisilmasuodattimeksikin on Framia tullut laitettua, kun sekä hinta että laatu ovat niissä kohdillaan.
|
Kirjoittaja: | zX-files [ 13.04.2010 23:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottoriöljyn suodatin |
Eipä se Fram ole (sekään) sitä mitä ennen. Kannattaa guuglata mimmoiseen ryppääseen kuuluu nykyisin. Ja mitä muita merkkejä samassa konsernissa on. Yleensä saman filsun saa Fiaamin laatikossa sopivammin, noin vaan yhtenä esimerkkinä. |
Kirjoittaja: | INikki [ 14.04.2010 01:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottoriöljyn suodatin |
Minä ostin Motonetistä tällaisen ihmeen. Tässä FRAMin mainosta. What a f**k ! |
Kirjoittaja: | zX-files [ 14.04.2010 07:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottoriöljyn suodatin |
INikki kirjoitti: Tässä FRAMin mainosta. What a f**k ! Kidutusta. Kastroitu huutaa joka toiseksi lauseekseen WTF eikä tunnista edes filsun osia ![]() |
Kirjoittaja: | arron [ 16.04.2010 21:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottoriöljyn suodatin |
Ostin motonet-espoo,suodattimen purflux-pitäisi vastata alkuperäistä,koodi ko,filtterille LS867B,JA MOTONETIN KOODI NETISSÄ-15-0153,Maksoi 6-7.90€en muista tarkemmin ,kuitti hävisi.Suodattimessa lukee filtrauto,osoitteet,jne Made in FRANCE,käy vanhoihin sitikoihin ja pösöihin,ja olikohan se teknari kun testasi näitä öljy-ilma-suodattimia joskus ja niistä löytyi kyllä yllättävän paljon eroja.Kaikki suodattimethan on ulkoapäin saman-hyvän näköisiä,mutta mitä matskua on sen sisällä niin kuka tietää? |
Kirjoittaja: | 2cv-Olli [ 16.04.2010 22:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottoriöljyn suodatin |
laakeri kirjoitti: kokemjne kirjoitti: m-filterin ja Tuho suodattimen laitan VIIMEISEKSI moottorin kylkeen Aamen. Ei moisilla viitsi moottoria pilata. Fram tai Purflux moottorin kupeeseen näissä talvikulkineissa. Ilmanputsariksi ja raitisilmasuodattimeksikin on Framia tullut laitettua, kun sekä hinta että laatu ovat niissä kohdillaan.Ajoin AX 1.1 llä 10v 375tkm käyttäen pelkästään M-Filtereitä. Ostin auton uutena 1990 ja ensimmäisen 10tkm huollon jälkeen tein määräaikaishuollot itse. HongKongista aina Teboilin täyssynteettinen ja M-Filtteri. Kone pelasi täysin ongelmitta kaikki kilometrit. Vuonna 2000 poliisit veivät ratsiassa kilvet, kun takatukivarsien laakerointi ei ollut mennyt enää vuosiin katsastuksessa läpi. Sen jälkeen AX makasi 4 vuotta tallin takana, kunnes joku osti sen varaosiksi. Tulloinkin kone pyörähti iloisesti käyntiin, kun sai kaapeleilla virtaa, ja takapyöriään laahaten AX kiipesi viimeiselle matkalleen trailerin kyytiin. Jos M-Filtterissä olisi jotain perusteellisesti vialla, ei luulisi, että pikkuinen 1.1-litrainen olisi kulkenut melkein 10 kertaa maapallon ympäri ilman että edes jotain konevikoja olisi ilmennyt. |
Kirjoittaja: | RPekka [ 17.04.2010 11:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottoriöljyn suodatin |
INikki kirjoitti: Minä ostin Motonetistä tällaisen ihmeen Rohkea veto. Minä en uskaltaisi. |
Kirjoittaja: | Vehvis [ 17.04.2010 12:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottoriöljyn suodatin |
Tekniikan Maailmassa oli noin 5-6 vuotta sitten öljynsuodatintesti. Testasivat nimenomaan suodatustulosta. Parhaat arvosanat saivat Bosch, Fram, Fiaam sekä Volvon omalla merkillä myytävä suodatin. M-Filter kehuttiin ala-arvoiseksi. Tuon jutun lukemisen jälkeen olen pääsääntöisesti suosinut Framin suodattimia, koska hintaeroa hyvän ja huonon suodattimen välillä ei juurikaan ole. Ja sitten toisaalta taas: 5-6 vuodessa varmastikin on tapahtunut kehitystä ja lisäksi suodatustuloksen merkittävyys moottorin kestävyyden ym. kannalta laittaa vähän miettimään. Jos suodattimen vaihtaa jokaisen öljynvaihdon yhteydessä, kuten ainakin minulla on tapana, niin onkohan sillä nyt kovin suurta merkitystä? Mutta, jos samalla rahalla saa hyvän, niin miksi ostaa huono? |
Kirjoittaja: | zX-files [ 17.04.2010 12:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottoriöljyn suodatin |
Tuohon Ladaankos sen testivoittajan ruuvaat? Sitikkaanhan se Volvoon sopiva ei käy... |
Kirjoittaja: | Vehvis [ 17.04.2010 15:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottoriöljyn suodatin |
Laskujeni mukaan jää vielä kolmekin vaihtoehtoa vaikka Volvon suodatin jätetään tässä tapauksessa huomioimatta. Sketsikkäiden lisäkommenttien vähentämiseksi totean vielä että suodatinvalikoimissa saattaa olla liike- ja paikkakuntakohtaisia eroavaisuuksia. Huomioitavaa on myös että kaikilta suodatinvalmistajilta ei välttämättä löydy kaikkiin Citroen-malleihin sopivaa suodatinta, ainakaan Suomen maahantuojan valikoimista. |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 17.04.2010 23:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottoriöljyn suodatin |
![]() siksi pitää asentaa tuote ( merkistä riippumatta ) joka on todettu hyväksi vaadittavilta ominaisuuksilta. toivottavasti kotimaisilla ? tuottajilla on kiinnitetty huomiota ongelmaan. |
Kirjoittaja: | zX-files [ 18.04.2010 10:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottoriöljyn suodatin |
Oman hieman sarkastisen postaukseni tarkoitus oli huomauttaa siitä, että yhden sovelluksen testituloksen yleistäminen on erittäin vaarallista. Suodattimien kohdalla etenkin, koska näissä esiintyy hirmuinen määrä uudelleenpakattua. Eli siellä laatikon sisällä ei suinkaan ole sen tehtaan tekele jota laatikon perusteella voisi arvella. Ja jos taasen mennään tuohon nimenomaiseen testiin niin siinähän arvosteltiin Volvon suodatinta, jota ei ole asennettu uusiin autoihin pitkään aikaan. Testin häntäpäähän jääneet valmistajat ilmoittivat että he ovat jatkaneet valmistusta sen kaltaisena kun se tuolloin oli. Eli sellaisena kun sen on kuulunut olla viimeksi kun sitä on käytetty alkuperäisasennukseen uusiin moottoreihin. Siis sekin on täyttänyt alkuperäisen asennuksen vaatimukset, ja siitä onko sen jälkeen suoritetut muutokset tarpeellisia, aiheellisia tai ehkä edes hyväksi onkin vaikea spekuloida. Muistaakseni tuon testin toiseksi viimeinen olisi ollut Knecht-Mahle, firma joka on mm kehittänyt öljynsuodatusjärjestelmän näihin PSAn pienempiin HDi-moottoreihin ja oli se ensimmäinen toimittaja kaikille alkuvaiheessa: myös Purfluxin laatikossa oli siis Knecht-Mahle. Tuomitseminen onkin vaarallista kun tieto puuttuu... |
Kirjoittaja: | RPekka [ 18.04.2010 13:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottoriöljyn suodatin |
Se hyvä puoli (ja vissiin ainut) näissä uusissa kuorettomissa suodattimissa on että patruunan laaduttomuuden näkee ihan purkamatta. Kahta C3:n suodatinta verratessa totesin että toisen liimaus oli tehty runsaalla liimalla ja paperiakin oli käytetty vähemmän kuin siinä toisessa jonka liimaukseen oli käytetty sopivasti liimaa eli sitä oli kyllä kaikkialla muttei ihan kökkäreinä asti. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 19.04.2010 08:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottoriöljyn suodatin |
RPekka kirjoitti: Se hyvä puoli (ja vissiin ainut) näissä uusissa kuorettomissa suodattimissa on että patruunan laaduttomuuden näkee ihan purkamatta. Eroavatko ne sitten jotenkin oleellisesti vanhemmista kuorettomista suodattimista? ![]() Kai tuollaisen kuorettoman saa menemään kuorellista pienempään tilaankin jopa. Vaihdon kannalta kuorellinen on kyllä paljon mukavampi. Tai kai tuollaisen kuorettomankin ihan vaihtoystävälliseksi saa, jos on tyhjennysroppu siten, että suodatinkotelokin tyhjenee. CB 350S:n kanssa manasin aina öljynvaihdon aikaan, kun putsarikotelo oli montussa ja sitä avattaessa öljy alkoi valua putsarikotelon ja kampikammion kopan välistä --> putsarikotelo pestävä jokaisen öljynvaihdon yhteydessä. Siinä tulikin käytettyä tämmöistä putsaria aina. |
Kirjoittaja: | zX-files [ 19.04.2010 10:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: Moottoriöljyn suodatin |
Kuorettoman syynä on nimenomaan ympäristö. Kuorettoman sisäpanoksen voi rutistaa kuivaksi ja loput polttaa. Metallista ei. Samasta syystä useimpien kuorettomien sisäpanosten tiivisteinä ei ole kumia vaan eräänlainen huopa. Ja myös muovit (jos on) ovat poltettavaa tai helposti talteenotettavaa kierrätysmuovia. |
Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |