Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian lukkonupin asennus?
ViestiLähetetty: 03.05.2010 21:00 
Käyttäjän avatar

Purin ja kasasin tossa Xantian ovet autohifikärpäsen puraistua vaimennuksen merkeissä. Homma on muuten triviaali, mutta ihan lopussa tökkii; kuinka ihmeessä noi lukkonupikat asennetaan siten että ne ovat paikallaan niin kuin pitää? :oops:

Nupissahan on siis kaksi osaa, se itse nappi, ja sitten sisällä se hammastuksen sisältävä osa joka tulee tangon ja napin väliin. Neuvoja hölömölle, kiitos.

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

Viestin otsikko: Re: Xantian lukkonupin asennus?
ViestiLähetetty: 03.05.2010 21:19 
Käyttäjän avatar

Ensin autoon sisään ja ovi lukkoon. (painat vaan sen tangon alas)
Sitten lukkonupista se "klipsi" alimpaan koloonsa ja painat nupin paikalleen. Pitäisi naksahtaa ja klipsin siirtyä ylempään koloon.

Tämä ohje oli Haynesissa, ja muistelisin että se toimi koska itse sain nupit paikalleen melko kivuttomasti kun itse harrastin tuota vaimennusta.

Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa

ViestiLähetetty: 03.05.2010 22:04 
Käyttäjän avatar

Jep, noin toimii tosiaan. Saattaa kyllä mennä paikoilleen myös, vaikka ovi ei olisikaan lukossa, en muista ihan varmasti? Jos lukkonupin rikkoo irrotusvaiheessa, niin sittenhän tuo ei onnistu, vaan pitää käydä marmoritiskin kautta ja kärsiä muutama euro.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 04.05.2010 14:02 
Käyttäjän avatar

Pahvin asennusta helpottaa, jos irrottaa sen lukkonupin kehyksen siitä pahvista.
Nuppia ei siis pidä kiskoa irti kehyksestään. Kyllä se lähtee, mutta takaisinlaitto on vaikeampaa.

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa

ViestiLähetetty: 04.05.2010 21:27 
Käyttäjän avatar

Bumper kirjoitti:
Ensin autoon sisään ja ovi lukkoon. (painat vaan sen tangon alas)
Sitten lukkonupista se "klipsi" alimpaan koloonsa ja painat nupin paikalleen. Pitäisi naksahtaa ja klipsin siirtyä ylempään koloon.

Tämä ohje oli Haynesissa, ja muistelisin että se toimi koska itse sain nupit paikalleen melko kivuttomasti kun itse harrastin tuota vaimennusta.

Juu hienosti pelitti, kiitti vinkistä. Kaksi pahvin kiinnitysnastaa meni poikki purkaessa. Motonetissä myydään noita 40kpl pusseissa. Jäi vielä pari yli. :lol:

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 04.05.2010 22:18 
Käyttäjän avatar

svc kirjoitti:
Nuppia ei siis pidä kiskoa irti kehyksestään.
Häh? Se nuppi lähtee kyllä todella helposti irti kehyksestään ja menee helposti myös paikoilleen. Kehystä ei kannata missään tapauksessa käydä suotta turaamaan irti pahvista. Joskus voivat kyllä kehykset olla sen verran väljiä, että yrittävät vähän matkaa päästä mukaankin.

VW Passat B7
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ]