Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
TU3 Sylintertiputki väärinpäin? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=4577 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Accis [ 05.05.2010 10:40 ] |
Viestin otsikko: | TU3 Sylintertiputki väärinpäin? |
Avasin kannen tosta 1.4 moottorista. Sylinteriputkissa on 3 merkkiä per putki. Kolmessa putkessa on merkit pakosarjaan päin ja yhessä (vauhtipyörästä päin ensimmäisessä) imusarjaan päin. Onko merkitystä? Tartteeko mahdollisesti purkaa ja vaihtaa se samaan suuntaa? Hyödyt /haitat? Minkä takia imuventtiilit olivat keltaisessa paskassa? aika paksukerros.. |
Kirjoittaja: | RPekka [ 05.05.2010 16:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: TU3 Sylintertiputki väärinpäin? |
En lähtis kääntämään. Mäntä ja putki sekä erityisesti männänrenkaat on kuitenkin hioutuneet nyt noin päin pariksi ja putkea kääntämällä ei saavutettaisi mitään etua mutta haittaa kyllä. |
Kirjoittaja: | jasu [ 06.05.2010 13:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: TU3 Sylintertiputki väärinpäin? |
Tiesittekös muuten että männänrenkaat pyörii hissuksiin männänrengasurassa moottorin käydessä..? Noin 1/1000 moottorin kierrosnopeudesta, välillä suuntaa vaihtaen, eikä se nopeuskaan mikään tarkka ole... Olivat joskus tutkineet tuota asiaa, ihan tarkastikin. Ja tämä sitten "kumoaa" sen "absoluuttisen tarkan ohjeen" siitä että männänrenkaat pitäisi asetella tietyllä tavalla moottoria kasatessa... Lähde: A. Graham Bell, Nelitahtimoottorin Virittäminen |
Kirjoittaja: | RPekka [ 06.05.2010 19:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: TU3 Sylintertiputki väärinpäin? |
jasu kirjoitti: Tiesittekös muuten että männänrenkaat pyörii hissuksiin männänrengasurassa moottorin käydessä..? Lähde: A. Graham Bell, Nelitahtimoottorin Virittäminen Niinhän se olikin. On vaan tullut lähinnä 2-tahtisen moottoria avattua ja suljettua niin on niin vahvasti juurtunut mieleen ne tapit jotka tuon ilmiön estää. Kirja on kyllä luettu erääseenkin kertaan. Ei se mäntä sentään siellä pyöri joten en edelleenkään näe syytä kääntää sitä sylinteriputkea, etenkin jos se putken alapään tiiviste on vielä ehjä. |
Kirjoittaja: | Accis [ 06.05.2010 21:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: TU3 Sylintertiputki väärinpäin? |
Jätän vaihtamatta. Pitäis olla tiiviste ehjä. Minkäs takia ne venttiilit oli keltasessa paskassa ja pakosarja oli kans hirveen näkönen? Kansi on ainakin entinen, syöpyny paikka paikoin.. voin laittaa kuvia jos jotain kiinnostaa..?? Mites toi vauhtipyörä ajoitetaan oikein? Oli 3moottoria auki niin ei ollu ajotus tappeja laitettu.. |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 07.05.2010 00:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: TU3 Sylintertiputki väärinpäin? |
"On vaan tullut lähinnä 2-tahtisen moottoria avattua ja suljettua niin on niin vahvasti juurtunut mieleen ne tapit jotka tuon ilmiön estää." Olenkin monesti miettinyt että miksei näitä tappeja käytetä 4-tahtisissa? Johtunisko siitä että kuluman on tasaisempaa kun vaan annetaan renkaiden pyöriä? |
Kirjoittaja: | Kpt. Hans Sauber [ 07.05.2010 01:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: TU3 Sylintertiputki väärinpäin? |
jasu kirjoitti: TJa tämä sitten "kumoaa" sen "absoluuttisen tarkan ohjeen" siitä että männänrenkaat pitäisi asetella tietyllä tavalla moottoria kasatessa... Lähde: A. Graham Bell, Nelitahtimoottorin Virittäminen Mitenkään epäilemättä, etteikö näin olisi. Silti esim. Wärtsilä käskee kasatessa asettelemaan männänrenkaiden katkosraot 180 asteen kulmaan toisiinsa nähden. Eli todella sitkeään se on juurtunut tuo männänrenkaiden asettelu. Tietty jos ne kaikki renkaat pyörivät samassa suhteessa, niin sittenhän se olisi ymmärrettävää ![]() |
Kirjoittaja: | ealab [ 07.05.2010 07:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: TU3 Sylintertiputki väärinpäin? |
Vajaatahtisessa männänrenkaiden rakojen on pysyttävä kohdillaan pako- ja ylemmän huuhteluaukon takia. Pyörimään pääsevän renkaan päät kyllä nappaavat aukon reunaan mukavin seurauksin. Pyörivätkö nuo pyörimään pääsevät renkaat? Miten on, kun masiinan aukaisee ja tutkii. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |