ABS:n vikavalo sammuu heti kun vikakin poistuu, eli jotenkin olet saanut anturin tai johdon rikki. Eipä se sinänsä ihmeellistä ole että 11 vuotiaista menisi johto poikki kun muuttaa asentoa jne.
Juurikin tuon anturin toimintaa voi mittailla abs-boksin liitimen 1-2 nastoista ja arvon pitäisi olla 1300-1900 ohmia. Vertailumittauksia voit tehdä 8-9 (takavasen), 3-5 (etuoikea) ja 6-7 (etuvasen) nastoista. Jos näyttää ääretöntä niin johtovika tai anturi rikki ja jos nollaa niin tietty oikkari.
Ja kun laittaa yleismittarin ac-jännitemittaukselle ja pyörittää pyörää niin pieniä jännitelukemia pitäisi tulla, ehkä 0,1-0,5 volttia.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|