Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: lukkovika & kaukosäätölaite
ViestiLähetetty: 29.07.2009 19:28 

Moi,elikkäs olis 94-xantia josta on ovien lukkopesät sökönä,samaten kaukosäätölaitteen koodi avaimet joita korjauttaakkin yritin mutta ei onnistunut, ajattelin että helpoin/halvin ratkasu ainakin toistaseksi voisi olla jos kytkisin siihen http://www.rime.fi/kaukoohjattu-keskuslukitus-c-31.html ton kaltasen kaukosäätölaitteiston itse.tuolla luvataan kyllä asennus ohjeet mukaan mut ite kytkisin ne vanhoihin johtoihin/liittimiin.mun käsittääkseni ton pitäis saada toimimaan moitteetta mutta miten se kytketään ja missä se kaukosäätölaitteen keskusyksikkö sijaitsee xantiassa. vai olisiko kenties jollain kokeneemmalla parempi/järkevämpi ratkasu olemassa ?

Poissa

Viestin otsikko: Re: lukkovika & kaukosäätölaite
ViestiLähetetty: 30.07.2009 01:26 

Moro!
Itse kytkin juurikin rimen kaukosäätölaitteen omaan 99 xanttuun, en ole varma tuleeko samalla tavalla 1koppaseen kiinni. Oli helppo asentaa vanhan rinnalle! suosittelen, sillä lukkopesä maksaa saman verran kuin tämä laitteisto.

C5 break 2.0AT -05
ex xantia ´99 exclusive break
Poissa

ViestiLähetetty: 30.07.2009 07:10 

Joni2402 kirjoitti:
Moro!
Itse kytkin juurikin rimen kaukosäätölaitteen omaan 99 xanttuun, en ole varma tuleeko samalla tavalla 1koppaseen kiinni. Oli helppo asentaa vanhan rinnalle! suosittelen, sillä lukkopesä maksaa saman verran kuin tämä laitteisto.

Mikä toiminto muuttui? :?
I-koppaisessa boxi lienee vaihdekepin takana konsolin alla ja on sama, kuin BX:ssä. IR-toimintoinen. II-koppaisessa onkin RF-systeemi, kuten näissä korvaussarjoissa.

Poissa

ViestiLähetetty: 30.07.2009 19:48 

tätä just tarkoitin, vanhassa ir, (liekkö rf mallia olleskaan?) joten on erilainen asentaa.

C5 break 2.0AT -05
Poissa

ViestiLähetetty: 30.07.2009 21:36 

Ykkköskopaisissa on kaukoboxin vikoina mm. releiden juotosten irtoaminen piirilevyllä. Helppo korjata.

Poissa

ViestiLähetetty: 04.08.2009 09:13 

jep jep, en löytänyt sopivaa "tarvike" kaukosäätölaitetta tähän ainakaan vielä mutta sattumalta kokeilin vanhaa ja se toimii mutta vikana on se että syö patterin nopeesti. 5-10 kertaa voi käyttää ja sitten onkin jo patteri lopussa,eli tässä vanhassa on just tossa avaimessa se vika, yksi sähkömies kyllä sanoi että niitä ei pysty korjaamaan mutta ainakin ite uskosin että ton voisi puhdistaa jotenkin kun tuntuu oikosululta tms,,

Poissa

ViestiLähetetty: 16.05.2010 15:50 

Moro !
Voitko kertoa miten laitoit Rimen rinnalle, paljonko maksoi ja tuliko se vanhoihin johtoihin? Itselläni 2000vm xantia break. Keskuslukko ei vörki ja kuskin :? oven lukkopesä pyörii tyhjää.
Joni2402 kirjoitti:
Moro!

Poissa

ViestiLähetetty: 16.05.2010 22:47 

Onko sinulla alkuperäisen keskuslukituksen kaukosäädin tallessa? Jos on, kannattaa tarkistaa onko pattereissa virtaa.
Jos on, toimiiko keskuslukko muuten normaalisti(lukitusnapista)? seuraavaksi voisit syynätä ovihaitareista piuhat, onko poikki menneitä? Jos toimii keskuslukko muuten ok, tuon rimen voi asentaa suoraan vanhoihin piuhoihin.

Itse en tätä asennusta ennen ollut tehnyt mitään vastaavaa, mutta suht helppo homma oli silti.
Apuna käytin alfamerin korjausopasta (näkee kaaviot takasivuilta) ja yhdistelee piuhat vanhasta boksista uuteen boksiin.. Toiset tykkää purkaa sen airbaginkin pois, itse en siihen uskaltanut kajota. vähän ahdasta oli asennella, mutta onnistui pelkän hanskalokeron irrottamisella.

C5 break 2.0AT -05
Poissa

ViestiLähetetty: 17.05.2010 08:10 

Uuden boxin voi laittaa kahdella tavalla. Kokonaan vanhan tilalle, tai sitten ohjaamaan alkuperäistä, so. uusi tulisi vain korvaamaan vastaanottimen toiminnot. Helpompi näin. Paitsi jos alkuperäinen releboxi on viallinen, siihenkin auttaa releiden uudelleenjuotokset. Säilyisi helposti alkuperäisen toiminnot avainlukituksineen.
Niin tein -99 Bravoon, jossa oli vain kuskin oven avainkeskuslukitus, joka sekin pelasi. "Jatek" vaan peliin ja kaikki toimi.
Lukituskytkennät taitavat olla samanlaisia automerkistä riippumatta.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ]