Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: säädettävät nokkapyörät
ViestiLähetetty: 27.02.2009 01:10 

Viestit: 284
Paikkakunta: Turku/Raisio
koitin etsiä säädettäviä nokkapyöriä xsara vts:sään. löysin vain tommis billetin. mutta en uskalla niitä laittaa kun niiden laatu vaihtelee paljon.

mistä muualta kannatais kysellä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: säädettävät nokkapyörät
ViestiLähetetty: 28.02.2009 11:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Xsaravts2.0 kirjoitti:
koitin etsiä säädettäviä nokkapyöriä xsara vts:sään.

Eikö BX:n 16v-koneen pyörät sovi, siinähän on moiset vakiona?



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: säädettävät nokkapyörät
ViestiLähetetty: 28.02.2009 12:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
Ketjun aloittajahan nimenomaan halusi säädettäviä. Eikös VTS:ssä ole säädettävät jo vakiona?



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: säädettävät nokkapyörät
ViestiLähetetty: 28.02.2009 15:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Ei ainakaan minun 16V beksissä näyttänyt olevan säädettäviä nokkapyöriä. Siihen on kyllä kaiketi sellaiset olisi saatavissa. Mitä asiaan liittyviä keskusteluja katselin brittien 16V palstalta, niin hyöty näytti aika vähäiseltä.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: säädettävät nokkapyörät
ViestiLähetetty: 28.02.2009 17:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
avbx kirjoitti:
Ei ainakaan minun 16V beksissä näyttänyt olevan säädettäviä nokkapyöriä.

Liekö sitten vaan Pösöissä. Ainakin ainoassa livenä aukinaisena näkemässäni "soupapesin koneessa" oli ihan tehtaan jäljiltä nokkapyörät joissa on portaaton säätö.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: säädettävät nokkapyörät
ViestiLähetetty: 28.02.2009 17:24 

Viestit: 284
Paikkakunta: Turku/Raisio
Cituning kirjoitti:
Ketjun aloittajahan nimenomaan halusi säädettäviä. Eikös VTS:ssä ole säädettävät jo vakiona?



olen kans ymmärtänyt et olisi. mutta kaikki pajat väittävät ettei ole.

täytyy varmaan kysyä veholta.

juu haluan juuri säädettävät nokkapyörät. melkein ainoita tapoja jolla saada kohtuu hintaan pari hummaa lisää


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: säädettävät nokkapyörät
ViestiLähetetty: 28.02.2009 19:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
RPekka kirjoitti:
avbx kirjoitti:
Ei ainakaan minun 16V beksissä näyttänyt olevan säädettäviä nokkapyöriä.

Liekö sitten vaan Pösöissä. Ainakin ainoassa livenä aukinaisena näkemässäni "soupapesin koneessa" oli ihan tehtaan jäljiltä nokkapyörät joissa on portaaton säätö.



Ei ole pösöissäkään. Valvekoneessa ainakaan.



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: säädettävät nokkapyörät
ViestiLähetetty: 28.02.2009 21:45 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Eikös toi vts:n kone ole XU10J4RS aina?

Käykö siihen sitten XU10J4R koneen nokkpyörät? Niissä ainakin on portaaton säätö ihan alunperinkin.

Ja kannattaa tosiaan mennä ihan tarkistamaan millaset nokkapyörät siellä on... Kolme ruuvia auki ja lukitussysteemi.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: säädettävät nokkapyörät
ViestiLähetetty: 01.03.2009 12:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Xsaravts2.0 kirjoitti:
juu haluan juuri säädettävät nokkapyörät. melkein ainoita tapoja jolla saada kohtuu hintaan pari hummaa lisää

Kohtuuhinta on taas sitten katsojan silmässä/lompakossa. Ei ne nokkapyörät itsessään lisää tehoja yhtään ja dynossa säädättäminen kun maksaa sen 70 e/h niin hinta pompsahtaa aika äkkiä. Lisäksi tuo "pari hummaa" tulee todella helposti eroa ihan moottorin eri osien lämpötilaerojen muutoksista, puhumattakaan ulkoisten olosuhteiden, ilman lämmön, kosteuden ja paineen, muutoksista.

Saman suorituskyvyn parannuksen saanet edullisimmin kun nostat rengaspaineet 0,5 bar suositusta korkeammaksi.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: