Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian jousituksen ihmettelyä
ViestiLähetetty: 05.06.2010 19:03 

Viestit: 1
Hei Citroen Welhot!

Ostin juuri ensimmäisen Citikkani (Xantia Berline -96). Jousituksen kanssa olen ymmälläni; etupallot + varaajapallo vaihdettiin LHM-nesteiden kera, nyt parkissa ollessa perä tippuu tunnissa alas n. 7 cm ja hydrauliikkapumpun naksetta ei kuulu käynnissä ollessa ollenkaan (voiko se olla niin vaimeaa ettei kuule?), ennen noiden pallojen vaihtoa kuului n 30 sekunnin välein. Takapallot nähtävästi vaihdettu joskus 2003 joten ajattelin vaihdattaa ne seuraavaksi.
Muutoin tuo weitikka toimii hyvin, nousee normaaliin lentokorkeuteen ja kyyti on huluppeeta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian jousituksen ihmettelyä
ViestiLähetetty: 05.06.2010 21:26 

Viestit: 574
Paikkakunta: Loimaa
Taka korkeuden säädin on ilmeisesti puhdistusta vaille..



jarmojuhani.cederlund@gmail.com
Loimaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian jousituksen ihmettelyä
ViestiLähetetty: 06.06.2010 17:39 

Viestit: 66
Vajoamisenestoventtiili ei ilmeisesti toimi kunnolla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian jousituksen ihmettelyä
ViestiLähetetty: 07.06.2010 07:39 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Sain takasäätimen pelaamaan: Auto montulle, kone käy, jollain vipuvarrella( pitkä ruuvitaltta?) käännellään vipuja, jotta venttiilin karaan saadaan liikettä, muutamia kertoja. Pitää varoa auton liikkeitä ja sormia. Samalla kaikki toisiinsa nähden liikkuvat osat, nivelet rasvataan reilusti vaikka potkuriakselirasvalla. Ensin voi tehdä "CRC-penetraatio"-aine käsittelyn. Tekee hyvää jumpata jousitusta silloin, tällöin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian jousituksen ihmettelyä
ViestiLähetetty: 07.06.2010 08:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
ealab kirjoitti:
Tekee hyvää jumpata jousitusta silloin, tällöin.
Ja on myös hyvä pallottaa jousitus sopivan pehmeäksi, niin kunnolilsen pitkät joustot liikuttelevat säädintä riittävästi ;)



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian jousituksen ihmettelyä
ViestiLähetetty: 07.06.2010 09:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
laakeri kirjoitti:
Ja on myös hyvä pallottaa jousitus sopivan pehmeäksi


Tämä on loistava ajatus ... :D



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian jousituksen ihmettelyä
ViestiLähetetty: 07.06.2010 10:13 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
2cvkimmo kirjoitti:
laakeri kirjoitti:
Ja on myös hyvä pallottaa jousitus sopivan pehmeäksi


Tämä on loistava ajatus ... :D


Välillä kuitenkin ärsyttää kun kiihdyttää sen mitä vehkeet kulkee siihen 110 km/h vauhtiin niin sitten mennäänkin vähän aikaa perä ylhäällä. Ja kun tuo oma breikki on vielä hitaampi säätämään alaspäin kuin ylöspäin niin voi mennä minuuttikin kun korjailee oikeaan asentoon.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian jousituksen ihmettelyä
ViestiLähetetty: 07.06.2010 13:21 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
2cvkimmo kirjoitti:
laakeri kirjoitti:
Ja on myös hyvä pallottaa jousitus sopivan pehmeäksi


Tämä on loistava ajatus ... :D

Pallotettu on, taakse 1,9D:n etupallot; 400cc, 1,5mm reikä. Eteen 450cc, 1,8mm, pitää vaan paineistus tarkistaa. Ei enää tunnu joltainooppelilta. Takanakin 1,1mm reikä (comfort-pallo!)ei mitenkään ole mukavuutta lisäävä.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 79 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: