Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian jarrusylinterit
ViestiLähetetty: 09.06.2010 20:23 

Viestit: 7
Millähän konstilla Xantian jarrusylineterit saa painettua takaisin sisälle kun pitäis saada uudet jarrupalat ja levyt paikallens.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian jarrusylinterit
ViestiLähetetty: 09.06.2010 20:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Tarkoittanet jarrumäntiä kuitenkin? Ihan normaalisti menevät, eli...
Takaa menee ihan sormin painamalla, kannattaa muistaa sitä vastakkaista mäntää jarruttaa samalla, kun se tulee muutoin ulos sitten samalla... Jos ei mene sormin painamalla, niin tarvitsee herkistelyä. Vanhoja paloja voi käyttää liikutellessa apuna, esim. levy pois välistä ja jollain kampeaa vanhoja paloja. Edestä menee kiertämällä.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian jarrusylinterit
ViestiLähetetty: 09.06.2010 20:38 

Viestit: 7
Kiitokset vastauksesta siis kiertämällä edestä


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian jarrusylinterit
ViestiLähetetty: 09.06.2010 22:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Siitä päästä johon käsijarru vaikuttaa pitää kiertää sekä painaa samalla.
Pelkän nestejarrun päässä pitää männän mennä takaisin sisään ilman vinkoja tms voimatyökaluja. Jollei mene niin jumittaa ja kaipaa huoltoa.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian jarrusylinterit
ViestiLähetetty: 10.06.2010 07:08 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Kiertää sitten myötäpäivään. Siten että männässä olevien kolojen sisäsivulla oleva pyöreä ura osoittaa paloihin päin, kun satula on ylös käännettynä. Näin on sana kuulunut. Tarkista uusista jarrupaloista, ettei palojen nystyrä kanna männänpäässä olevan kolon pohjaan. Tällaisiakin paloja on ollut. Jos kantaa, niin sitten vähän nystyröitä viilaten, tai kauppaan takaisin. Jarrujen laahaamisesta löytynee juttuja hakemalla. Itse laahaamista löytynee kunkin BX/Xantiasta. Tarkista myös ettei satula keiku ohjaustapin varassa ylenpalttisesti, vain vähän. Koska tämä väljyys saa satulaa/kuluttaa paloja vinoon. Se on myös omiaan saamaan laahausta, männät rasittuvat vinosti, jumittavat. Mutta jos vanhat palat ovat tasavahvasti kuluneet, ei hätää sen puoleen. Jarrut voi samalla ilmata, saa moskat pois sylintereistä ja tuoreempaa LHM:ää tilalle. Muutenkin LHM on hyvä vaihtaa n. 60tkm:n välein. Syystä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian jarrusylinterit
ViestiLähetetty: 10.06.2010 09:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
ealab kirjoitti:
Jarrut voi samalla ilmata, saa moskat pois sylintereistä ja tuoreempaa LHM:ää tilalle. Muutenkin LHM on hyvä vaihtaa n. 60tkm:n välein. Syystä.
60 Mm välein juu, jos tulee oikein kovasti kilometrejä. Vähintään kerran vuodessahan ne kannattaa kuitenkin vaihtaa, muuten menevät jo melko hurjan näköisiksi litkut ja suotimet. Ja aina vaihdon yhteydessähän puristellaan jarruista vanhat pois toki.



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: