Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Xantian jarrusylinterit
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=4919
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  toveri [ 09.06.2010 20:23 ]
Viestin otsikko:  Xantian jarrusylinterit

Millähän konstilla Xantian jarrusylineterit saa painettua takaisin sisälle kun pitäis saada uudet jarrupalat ja levyt paikallens.

Kirjoittaja:  laakeri [ 09.06.2010 20:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian jarrusylinterit

Tarkoittanet jarrumäntiä kuitenkin? Ihan normaalisti menevät, eli...
Takaa menee ihan sormin painamalla, kannattaa muistaa sitä vastakkaista mäntää jarruttaa samalla, kun se tulee muutoin ulos sitten samalla... Jos ei mene sormin painamalla, niin tarvitsee herkistelyä. Vanhoja paloja voi käyttää liikutellessa apuna, esim. levy pois välistä ja jollain kampeaa vanhoja paloja. Edestä menee kiertämällä.

Kirjoittaja:  toveri [ 09.06.2010 20:38 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian jarrusylinterit

Kiitokset vastauksesta siis kiertämällä edestä

Kirjoittaja:  zX-files [ 09.06.2010 22:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian jarrusylinterit

Siitä päästä johon käsijarru vaikuttaa pitää kiertää sekä painaa samalla.
Pelkän nestejarrun päässä pitää männän mennä takaisin sisään ilman vinkoja tms voimatyökaluja. Jollei mene niin jumittaa ja kaipaa huoltoa.

Kirjoittaja:  ealab [ 10.06.2010 07:08 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian jarrusylinterit

Kiertää sitten myötäpäivään. Siten että männässä olevien kolojen sisäsivulla oleva pyöreä ura osoittaa paloihin päin, kun satula on ylös käännettynä. Näin on sana kuulunut. Tarkista uusista jarrupaloista, ettei palojen nystyrä kanna männänpäässä olevan kolon pohjaan. Tällaisiakin paloja on ollut. Jos kantaa, niin sitten vähän nystyröitä viilaten, tai kauppaan takaisin. Jarrujen laahaamisesta löytynee juttuja hakemalla. Itse laahaamista löytynee kunkin BX/Xantiasta. Tarkista myös ettei satula keiku ohjaustapin varassa ylenpalttisesti, vain vähän. Koska tämä väljyys saa satulaa/kuluttaa paloja vinoon. Se on myös omiaan saamaan laahausta, männät rasittuvat vinosti, jumittavat. Mutta jos vanhat palat ovat tasavahvasti kuluneet, ei hätää sen puoleen. Jarrut voi samalla ilmata, saa moskat pois sylintereistä ja tuoreempaa LHM:ää tilalle. Muutenkin LHM on hyvä vaihtaa n. 60tkm:n välein. Syystä.

Kirjoittaja:  laakeri [ 10.06.2010 09:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian jarrusylinterit

ealab kirjoitti:
Jarrut voi samalla ilmata, saa moskat pois sylintereistä ja tuoreempaa LHM:ää tilalle. Muutenkin LHM on hyvä vaihtaa n. 60tkm:n välein. Syystä.
60 Mm välein juu, jos tulee oikein kovasti kilometrejä. Vähintään kerran vuodessahan ne kannattaa kuitenkin vaihtaa, muuten menevät jo melko hurjan näköisiksi litkut ja suotimet. Ja aina vaihdon yhteydessähän puristellaan jarruista vanhat pois toki.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/