Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kolahtelu liikkeelle lähdettäessä
ViestiLähetetty: 15.06.2010 18:13 

Viestit: 3
Mistäköhän moinen mahtaa johtua? Alapalloniveliä, koiranluita ja raidetangonpäitä on vaihdeltu, mutta kolina jatkuu. Kolahdus kuuluu myös pienempien vaihteiden vaihdon yhteydessä. Iskunvaimentimet alkaa olla vaihtokunnossa, mutta tuskin tuon suuntainen liike ääniä iskareissa aiheuttaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kolahtelu liikkeelle lähdettäessä
ViestiLähetetty: 15.06.2010 19:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Citroenisti kirjoitti:
Mistäköhän moinen mahtaa johtua?

Pelkkä iskareista puhuminen sulkee pois toki valtaosan harrasteautoista mutta silti on vaikea arvata tarkemmin automallia jos et sitä kerro. Eikös uudemmissa rättäreissä ollut ihan tavan putki-iskarit?



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kolahtelu liikkeelle lähdettäessä
ViestiLähetetty: 15.06.2010 19:28 

Viestit: 329
Paikkakunta: Kotka
Moottorin alempi tukikumi piti mulla aina kolahduksen kun lähti liikkeelle tai aloitti moottorijarrutuksen, kannattaa tarkistaa sen kunto.



Ds5 sport chic 2,0 hdi -14,peugeot 5008 hdi -12, 306 gti -00, 505 gri -88
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kolahtelu liikkeelle lähdettäessä
ViestiLähetetty: 15.06.2010 20:05 

Viestit: 3
ZX on kyseessä ja tuo moottorin tukikumi voi hyvinkin olla kolinan lähde koska moottori tuntuu heiluvan aika lailla kun autoa "hytkyttää" lihasvoimin vaihteen ollessa päällä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kolahtelu liikkeelle lähdettäessä
ViestiLähetetty: 15.06.2010 21:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Alatukivarsien taaemmat helat kannattaa myös katsoa. Näkyy selvästi kun käsijarru päällä (vaihde vapaalla) pyörittää eturenkaasta edestakaisin jos ne on niin finaalissa kuin mihin mulla pääsi.. ja oireetkin täsmää.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kolahtelu liikkeelle lähdettäessä
ViestiLähetetty: 15.06.2010 22:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Bexissäkin "mukava" kolaus kuului liikkeellelähdöissä, kun tukivarren puslat olivat kaput ja tukivarsi tapasi koriin kiinni.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kolahtelu liikkeelle lähdettäessä
ViestiLähetetty: 16.06.2010 02:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Yleisin kolahduksen aiheuttaja on nimenomaan moottorin väännön vastaanottova kiinnike. Syyllinen löytyy laittamalla vaihde päälle ja konepelti auki, moottori sammuksissa ja sitten eikun puskemaan edestä ettiistakas jolloin voi samalla katsoa koneen käytöstä eli että, miten se siellä rytkyy. Moottorituissa on liki aina käytetty alimitoitettuja kiinnityksiä.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kolahtelu liikkeelle lähdettäessä
ViestiLähetetty: 16.06.2010 06:34 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Kolinan vuoksi Xantiassa olen vaihtanut pyöräntuennan kumipuslat, kaikki. BX:n kolinasta en tiedä, mutta moottorinheilahtelua vähensin laittamalla yläpään kumityynyjen runkojen alle mellaa, pari 1mm peltilevyn kappaletta. Sain siitä ns. vapaaliikkeen pois, nykimiset liikkeellelähdössä ja moottorin veto-jarrutustilanteissa. Pysyi taas pakoputken tiivistekin paremmin kunnossa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kolahtelu liikkeelle lähdettäessä
ViestiLähetetty: 16.06.2010 10:17 
Myös mun ZX kolahtelee liikkeelle lähtiessä, syytä vaan ei ole löytynyt...


   
 
 Viestin otsikko: Re: Kolahtelu liikkeelle lähdettäessä
ViestiLähetetty: 16.06.2010 10:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Cikatti kirjoitti:
Yleisin kolahduksen aiheuttaja on nimenomaan moottorin väännön vastaanottova kiinnike. Syyllinen löytyy laittamalla vaihde päälle ja konepelti auki, moottori sammuksissa ja sitten eikun puskemaan edestä ettiistakas jolloin voi samalla katsoa koneen käytöstä eli että, miten se siellä rytkyy. Moottorituissa on liki aina käytetty alimitoitettuja kiinnityksiä.

Hmm, alimitoitettuja? Mitäs siitä tulis, jos ne olis ylimitoitettuja :lol: Nojoo, cexin kohdallahan ne kusi sen ylätuen, se vanhempi epäsymmetrinenhän oli ok


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: