Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Valojen korkeussäätö
ViestiLähetetty: 17.06.2010 13:41 

Viestit: 36
Katsastuksessa korjauskehoitus ajovalojen korkeussäätö ei toimi oikealla puolella.Onko kukaan korjaillut tollasta mistä osais alkaa etsiin vikaa,
mikä siellä voisi olla rikki, onko koko keula purettava?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen korkeussäätö
ViestiLähetetty: 17.06.2010 14:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
räpsy kirjoitti:
Katsastuksessa korjauskehoitus ajovalojen korkeussäätö ei toimi oikealla puolella.Onko kukaan korjaillut tollasta mistä osais alkaa etsiin vikaa, mikä siellä voisi olla rikki, onko koko keula purettava?

Eiköhän purkamiseksi riitä kun ottaa sen umpion jossa se korkeussäätö sijaitsee, irti. Varmasti parempiakin ohjeita olisi jos kertoisit enemmän autostasi, oletan taas rohkeasti että rautajousinen...



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen korkeussäätö
ViestiLähetetty: 17.06.2010 14:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1722
Paikkakunta: Korpilahti
tuntuu olevan noissa peltijousisten valojensäädöissä useasti vikaa, taitaa jumia käytönpuutteessa? purkaminen, putsaus, ja kattoo, että ei ole muovirattaista hammas lohjennu, molykotea liikkuviin osiin. sitten vielä, että sähköä tulee... :mrgreen: 8-)



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen korkeussäätö
ViestiLähetetty: 17.06.2010 14:39 

Viestit: 36
Sorry unohtui auton tiedot xsara exclusive 2.0A vm. 2002, umpion irrottaminen vaatii varmaan ainakin puskurin irroituksen, mitäänhän tuolla torpedopellin alla ei mahdu tekeen, polttimon vaihtokin vaatii verta hikeä ja ärräpäitä.Onko mekanismi joka umpiota liikuttaa umpiossa kiinni
ja onko se moottori vai millainen? Voi tietysti olla että jokin piuha on irronnut?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen korkeussäätö
ViestiLähetetty: 17.06.2010 19:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
räpsy kirjoitti:
Onko mekanismi joka umpiota liikuttaa umpiossa kiinni ja onko se moottori vai millainen?

Kyllä sen on pieni pakko olla siellä umpion sisällä kun eihän se koko umpiota käännä vaan pelkästään sitä valaisinosaa, ulkokuori ja vilkut ja muut pysyy paikoillaan. Servicen kuvassa umpio on kokonainen osa eli mitään ulkoisia vaijerin kautta vaikuttavia moottoreita ei noin uudessa näköjään ole. Umpio pöydälle ja ihmettelemään.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen korkeussäätö
ViestiLähetetty: 17.06.2010 22:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 23
Paikkakunta: Lahti
Säätömoottori on tosissaan umpion sisällä, eikä siihen oikein pääse kunnolla käsiksi kuin purkamalla umpion. Oheiset kuvat selventänee?
Liitteet:
IMG_2932.jpg
IMG_2932.jpg [ 26.41 KiB | Katsottu 19135 kertaa ]

Liitteet:
IMG_2931.jpg
IMG_2931.jpg [ 26.65 KiB | Katsottu 19130 kertaa ]

Ja tuo umpion purkaminen onkin melkoinen operaatio, jossa umpio ottaa herkästi siipeensä. Mikäli päädyt purkamaan sen niin multa löytyy kaksi toimivaa säätömoottoria varaosaumpiosta.
Niin ja tuo koko kromitoosa vilkkuineen kyllä liikkuu mukana. Se krominen kehysreunus ei.



Bexät 16v ja 4woodoo
Kesäisin aivot tuulettavat zetori32 ja koreankopteri
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen korkeussäätö
ViestiLähetetty: 17.06.2010 22:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 23
Paikkakunta: Lahti
Sori. :oops: Se vilkkuhan onkin siinä kehyksessä joka siis ei liiku.



Bexät 16v ja 4woodoo
Kesäisin aivot tuulettavat zetori32 ja koreankopteri
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen korkeussäätö
ViestiLähetetty: 18.06.2010 08:02 

Viestit: 1496
räpsy kirjoitti:
Onko mekanismi joka umpiota liikuttaa umpiossa kiinni
ja onko se moottori vai millainen? Voi tietysti olla että jokin piuha on irronnut?


En tiedä onko Xsarassa samanlainen valojen korkeudensäätö kuin Berlingossa, mutta katso vielä tämä viestiketju. Säätömoottori on ensimmäisen viestin viimeisessä kuvassa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen korkeussäätö
ViestiLähetetty: 18.06.2010 09:55 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
:shock:
...eipä ole mulla toimintu ZXn eikä Chryslerin valojen korkeussäädöt pariin vuoteen eikä minkään kohdalla katsastuksessa ole sanottu siitä mitään. Ei ole katsurit edes ruuvanneet säätönamiskoita... :roll:



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen korkeussäätö
ViestiLähetetty: 18.06.2010 10:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Pertsa kirjoitti:
Säätömoottori on tosissaan umpion sisällä, eikä siihen oikein pääse kunnolla käsiksi kuin purkamalla umpion.

Tässä(kin) suhteessa ykköskoppainen Xsara oli parempi, siinä moottori oli ulkopuolella. ;)



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen korkeussäätö
ViestiLähetetty: 18.06.2010 21:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 23
Paikkakunta: Lahti
Toinen hieman helpompi konsti päästä säätömoottoriin kunnolla käsiksi, on sahata umpio takapuolelta auki säätömoottorin kohdalta. Sahaus vaan pitää tehdä tarkkaan, ettei mitään mene ohessa särki...



Bexät 16v ja 4woodoo
Kesäisin aivot tuulettavat zetori32 ja koreankopteri
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen korkeussäätö
ViestiLähetetty: 19.06.2010 18:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Jos moottori ei purkaudu umpion takaa niin sitä tuskin saa varaosanakaan. Ne joita saa varaosina purkautuvat umpion takaa ulkopuolelta, vaikka ei se mitään mukavaa puuhaa ole.
Korkeudensäädön tulee toimia jos se autossa on. Ja pakolliseksi se tuli jotain 1995 paikeilla. Poislukien autot joissa turha alustarakenteen vuoksi kuten vaikkapa XM.
Ja meillä on neljä autoa 90-96 väliltä joissa kaikissa sähköinen korkeudensäätö toimii. Sitä kun käytetään aina välillä ja tarvettakin käytölle on koska emme halua turhaan häikäistä vastaantulijoita ;)



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: