Vasta hankitussa GT-Beksissä oli jo ostaessa tiedossa etupään hydevuotoja. Pari korjaantui vaihtamalla oikean etutolpan paluuletkut ja mustekalasta yhden muoviputken kumiliittimeen työntämällä. Samalla auton alla ryömiessä huomasin, että ohjaustehostimen sylinteriltä vuotaa myös enkä saanut selville tuleeko siitä itse sylinterin tiivistyksestä vai sylinterin päätä ympäröivästä kumirinkulasta, josta paluumuoviputki lähtee.
Mutta mielenkiintoista (?) oli havainto, että noita oikean etutolpan paluuletkuja vaihtaessa putsasin sitä tolpan alapäätä, tukivartta yms. ja laitoin uudet paluuletkut paikalleen. Parin päivän koeajon jälkeen huomasin kuitenkin, että vanteen sisäreuna, alapallonivelen seutu ja raidetango pää olivat märkänä LHM:stä. Muistan, että jarruissa ei ulospäin näkynyt vuotoja, paluuletkujen kohdilla ei nytkään vuotoja. Raidetanko oli pyyhityn kuivana paitsi ihan sieltä pyörän puolen raidetangon pään tiimoilta.
Studioraadille kysymys:
Voiko esim. etutolppa ruveta vuotamaan sieltä alapäästä sen pyöränavan "kiristyspannan" sisältä tai sen alta? Jos etutolppa alkaa vuotamaan niin eikö kuitenkin ennemmin sieltä yläpäästä jolloin vuotava neste valuu haitarikumin alta?
Ehkä tämä selviäisi itse tutkimallakin, mutta nyt ei ole "otollinen hetki"
