Piti nopeasti vaihtaa eilen hankitun Vanin varaaja- ja takapallot. Pallot vaihtuivatkin ongelmitta, mutta käynnistyksen jälkeen tuli komea LHM-suihku styyrpuurin takakintun juuresta. Oli näköjään hydrauliputki niin viimeisen päälle lopussa, että se pieni pallonvaihdon yhteydessä tuleva liike oli riittänyt katkaisemaan kamelin selän.
Ei muuta kuin Knipexeillä kiinni ja koittamaan. Ei liikahtanut, joten kynäkosanilla punaiseksi, pakkassprayta päälle ja uusi yritys. Ei inahdakaan. Uudestaan kuumaa ja ryömintäöljyä pariksi tunniksi päälle. Täysin yhtä puuta jousisylinterin kanssa. Vähän isommat pokstongit käteen ja vääntöä.. ja katkesihan se juntturi sylinterin pinnan tasalta.
Sylinteri lähti onneksi kohtuuvaivalla irti (sokka ei ollut puuduksissa), joten sen sai kuskattua verstaaseen ja hitsattua M8 prikan jutturintynkään kiinni. Siitä putkitongeilla vääntämällä vihdoin irtosi, lienee hitsauslämmölläkin ollut osuutta asiaan.
Kuva.Ihmeen vähän on tiivistekumissa ulkoisia vaurioita ottaen huomioon, että pistin juntturin kaksi kertaa kosanilla punaiseksi ja hitsasin vielä prikan kiinni.