|
Kesäauton radio oli jo pidemmän aikaa kuulostanut suhteellisen surkealta. Kun vaivauduin tutkimaan asiaa niin ääntä tuli vain oikeasta hattuhyllyn kajarista ja vasemmasta etuovesta. Kun mittasin ISO liittimestä kajareiden suuntaan niin kaikki näytti noin neljää ohmia kuten pitääkin. Kun tarjosin hyppylangoilla eri kanavista radion puolelta ääntä kajareiden suuntaan niin kaikki toimi. Kun laittoi ISO-Kenwood kaapelin väliin niin kaksi kajaria vaikeni. Kunnes painoi radion perään tulevaa Kenwood-liitintä johonkin suuntaan. Vähän se Kenwood-puoli näyttääkin heiveröiseltä.
Kun en parempaakaan ideaa keksinyt niin järsin dremelillä radiosta liittimen yläosan irti ja kolvilla jalat irti piirilevystä. Liittimen rungon alapuoliskon jätin koska siinä on 10A sulake. Sitten ISO-Kenwood kaapeli poikki ja juottamalla piuhat kiinni suoraan radion piirilevyyn. Radio piti purkaa, piirilevy irti. Olipahan helmeilevää tinaa (hölmöilevä kolvari), meinasi usko loppua. Mutta nyt on taas stereokuva kohdillaan.
Ei nyt varsinaisesti liity tähän kun räpläsin jo pari vuotta sitten, mutta alkujaan aloin peukaloimaan äänentoistoa koska toisessa takaovessa olemattoman diskantin peittona oleva ritilä oli korvattu tennispallolla. Joten asensin eteen irtodiskantilliset kajarit että sain ritilän taakse. Samoten joku oli laittanut sysirumat kajarit hattuhyllylle. Laitoin hieman paremmat piiloon rätin alle. Viis äänenlaadusta, kunhan näyttää siistiltä. Uusi hattuhyllyn rätti on motonetin verhoiluhuopaa. Siihen ottaa kiinni tarranauhan muovipuoli erittäin hanakasti, joten rätin asennus onnistui vetämällä tarranauhaa hattuhyllyn reunoille.
K-a-r-i
| Liitteet: |

siellä_ne_on_piilossa.jpg [ 73.94 KiB | Katsottu 2896 kertaa ]
|

irto_diskantti.jpg [ 90.96 KiB | Katsottu 2896 kertaa ]
|

piuhat_piirilevyyn.jpg [ 59.79 KiB | Katsottu 2896 kertaa ]
|
|