|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 27.03.2011 21:10 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Auto on Volvo 850 2,5-20V bensavehje Päivällä kävi hyvin, bensavalo palanut 50km enimmillään. Illalla piti lähteä tankkaamaan huomista työmatkaa varten mutta laite onkin kuollut. Pyörittää hyvin, inahtelee välillä. Kaadoin ehkä 5-6 litraa 4-t perämoottoribensaa tankkiin ja lisää sahausta. Lopputuloksen mitenkään muuttumatta. Pakoputkessa ei haise bensa. Tyulppia en pääse katsomaan koska yhdestä peitekannen torxista on vain pyöreä reikä jäljellä. Pitääkö tuo systeemi jollain tapaa ilmata? Virrat päällä kuuluu surina mikä viittaisi pa-pumppuun, kuuluu vielä hetken virran katkaisemisen jälkeen. Pihan ainoa toimiva laite on tämän ja purkuxantian takana makaava bx mikä toisaalta ei ole ihan parhaimmillaan asiakkaita lentokentältä hakiessa 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
|
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 27.03.2011 21:29 |
Viestit: 5158
|
|
Joissain (turbo?) malleissa on ruiskutukin kuskinpuoleisessa päässä fillarin venttiilin tapainen rakennelma. Tuskin tarkoitettu kuitenkaan ilmaamiseen, mutta siitä voisi ehkä ainakin ihmetellä onko minkäänlaista bensapainetta järjestelmässä (mutta varo ettet ruiski silmiin/muuten päälle, siellä on reilu paine ja myös virtojen pois ollessa)
|
|
|
|
 |
|
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 27.03.2011 21:38 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Putkimies22 kirjoitti: Kaadoin ehkä 5-6 litraa 4-t perämoottoribensaa tankkiin ja lisää sahausta. Jos tuo bensa on odottanut viime syksystä asti kannussa ilman säilytysaineita, niin imaiseppa se jollain pois tankista ja laita kunnollista tilalle nyt aluksi. Voi toki hyvällä tuurilla olla kunnollista, mutta ei välttämättä ole.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
Natero
|
Viestin otsikko: Re: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 27.03.2011 21:52 |
|
|
Ei pa.pumput tykkää ilman pumppaamisesta. Todennäköisesti on jo tuhoutunut.
|
|
|
|
|
 |
|
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 27.03.2011 21:56 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
|
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 27.03.2011 22:02 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Bensaruisku ei tarvi ilmaamista, 10-20s sytkävirta päällä ennen starttia ja bensaa on putkissa. Pumpun tikityksen voi kuullakin jos on muuten hiljaista. Ja jep, kuivana pumppu ei kauaa kestä. Fiksuinta olisi hakea 10 litraa tuoretta bensaa nyt ekana ja se tankkiin, sytkävirta päälle, odottelua, sitten kädet ristiin tms uskonnollisia toivetekoja ja starttaus... Ja sen jälkeen jos ei auta onkin viisainta odotella kevättä tai hinuriaa 
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 27.03.2011 22:16 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Korpilahti
|
liekkö käynyt samalla tavalla kuin XM:ssä... bensan loputtua horasi bensapumppu ilmaa, ja kuoli siihen paikaan. matka jatkui vasta uudella bensapumpulla... (tai siis toisesta XM:stä otetulla toimivalla  ) Vaihda se vulvu pikemmiten johki luotettavaan kulkineeseen... Vaikka CX:ään 
Viimeksi muokannut cxtb2 päivämäärä 27.03.2011 22:18, muokattu yhteensä 1 kerran
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MB EQC-22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
|
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 27.03.2011 22:17 |
Viestit: 7850 Paikkakunta: Eurajoki
|
Ei sitikoiden vikakyselyihin näin paljon vastauksia tule näin nopeasti  huolestuttavaa...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
|
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 27.03.2011 22:19 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Teuski kirjoitti: Ei sitikoiden vikakyselyihin näin paljon vastauksia tule näin nopeasti  huolestuttavaa... ...mutkun tässä otsikossa luki "URGENT"... 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
|
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 27.03.2011 22:19 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
|
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 27.03.2011 22:23 |
Viestit: 2665 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
ZX:n hydraulinostajat kärsi tosta "liimautumisesta" eli jos siirsi pikaisesti 10 metriä ja sammutti niin seuraava startti oli piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkä. Mitäs sä teit ennenkuin se hyytyi? Pysäköitkö kovinkin kaltevalle pinnalle? Joko hait lisää bensaa? Opitko jo läksysi ja ostat taas sitikan  ?
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
|
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 27.03.2011 22:30 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Kaapelimies kirjoitti: ZX:n hydraulinostajat kärsi tosta "liimautumisesta" eli jos siirsi pikaisesti 10 metriä ja sammutti niin seuraava startti oli piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkä. Mitäs sä teit ennenkuin se hyytyi? Pysäköitkö kovinkin kaltevalle pinnalle? Joko hait lisää bensaa? Opitko jo läksysi ja ostat taas sitikan  ? Siirsin sitä 2m  Sitä edeltävä nykäisy taas oli yli 300km. Tasapinta, ei ole millä hakea (ellen kävele 10km) ja mieli tekee jo takaisin 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
|
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 27.03.2011 22:53 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
|
Auto käy toooooooooooooooooooooooooooooooooosi pitkän sahaamisen tuloksena. Nyt kone lämpimäks ja tuoretta bensaa tankkiin.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
|
maddis
|
Viestin otsikko: Re: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 27.03.2011 23:01 |
Viestit: 197 Paikkakunta: Ylöjärvi
|
|
Tuo on ihan 'normaalia'. Mun C5 teki ihan samaa että jos sitä siirsi vain pari metriä niin seuraavalla kertaa sai sahata piiiitkään käyntiin. Liekö sit kasteli tulpat kun kävi niin vähän aikaa vaan. Jos käytti pidempään siirron yhteydessä niin ei ollut ongelmia.
|
|
|
|
 |
|
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 27.03.2011 23:26 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
maddis kirjoitti: Tuo on ihan 'normaalia'. Mun C5 teki ihan samaa että jos sitä siirsi vain pari metriä niin seuraavalla kertaa sai sahata piiiitkään käyntiin. Liekö sit kasteli tulpat kun kävi niin vähän aikaa vaan. Jos käytti pidempään siirron yhteydessä niin ei ollut ongelmia. Meneepä tää autoilu hankalaks  Mikä sitten on minimikäyntiaika kun sen kerran saa käyntiin? Tuossa ei ollut ohjekirjaa mukana laisinkaan, ohjeistetaankohan siinä asiaa?
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
|
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 27.03.2011 23:35 |
Viestit: 2665 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
|
No, ite kun seuraavan kerran peruutin tallista ulos, annoin käydä kunnes lämpömittari liikahti. Eli kone ja öljyt lämpesivät vähän. Taisi olla jopa muutaman minuutin tuo tyhjäkäyntiaika, ajamalla olisi varmaan riittänyt alle kilometrin lenkki. Eläköön hydrauliset venttiilinnostajat!
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
|
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 27.03.2011 23:43 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Eläköön! 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
|
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 27.03.2011 23:52 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Korpilahti
|
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MB EQC-22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
|
citrique
|
Viestin otsikko: Re: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 28.03.2011 00:05 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
Putkimies22 kirjoitti: ...makaava bx mikä toisaalta ei ole ihan parhaimmillaan asiakkaita lentokentältä hakiessa  kyllä harrastecitikan luulis pärjäävän tässäkin asiassa 850 vulvalle... 
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
|
ZX_Kuski
|
Viestin otsikko: Re: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 28.03.2011 00:30 |
Viestit: 200 Paikkakunta: Turku
|
|
Oho, kaverin volvolle (850 2.5l koneella) sattui viikko takaperin ihan samalla lailla. Siirsin sitä metrin verran päivällä ja myöhemmin samana iltana sahattiinkin piiitkään. Lupasi aina välillä vähän. Muutaman kerran ehti usko loppua, mutta käynnistyihän se lopulta.
Mulla on tapana ajaa auto tallista ulos muita hommeleita varten ja sitten takaisin sisään. Pitäisiköhän käyttää konetta normilämpöön ennen sammuttamista? Tällä hetkellä siirtelyn kohteena on BX 16Valve ja siinähän taitaa olla hydrauliset venttiilinnostajat.
Sitä kun on saanut sahata 2-3 kertaa ennenkuin on käynnistynyt. Tiennytkään moisesta liimaventtiilijutusta ennen.
BX 16 Valve -89 Gris Axinite, BX GTi 4WD -91 Rouge Furio, ZX 1.8i Tonic -95 Rouge Griotte Nacre
|
|
|
|
 |
|
Kami
|
Viestin otsikko: Re: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 28.03.2011 09:19 |
Viestit: 1738 Paikkakunta: Nousiainen
|
Minäkin olen kerran eksynyt Volvon rattiin... omistin vm. -80 242:n. Kolmilovinen automaagi. Vai oliko tuo -82... No anyway... siinäpä alkoi tehdä välillä sitä että ei käynnistynyt millään. Sai sahata ja sahata... Sit toisinaan meni pitkäkin aika että käynnistyi tosi hyvin... Lopulta sit en saanut sitä pihasta enää käyntiin ja jätin kuusen juurelle hapettumaan. Kaveri sit tarvitsi autoa ja innostui että hän ostaa sen multa jos saan sen käyntikuntoon. Minä sitten olin kuunnellut isoja poikia jotka sanoivat että vaihda se ruisku kaasariksi, niin pääset ongelmista. Läksin sit romikselle käytettyä kaasari hankkimaan. Siellä kuvailin ongelman ja tarpeen. Vahan puoleinen ukko tovin kuunneltuaan virkkoi että oletkos tarkistanut nokkahihnan kunnon... oli joku samoissa asioissa aiemmin kaasaria hakenut ja tuonut sen lopulta takas kun syy oli muualla... No viisastuneena menin kotiin ja avasin muovisuojan hihnan ympäriltä ja olihan siellä hihna... mutta ei juurikaan hampaita... On se värkki tuo Volvo kun toimi ihan hyvin vaikka jako oli välillä varmaan ihaaaaan sekaisin... 
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
|
ZX_Kuski
|
Viestin otsikko: Re: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 28.03.2011 10:34 |
Viestit: 200 Paikkakunta: Turku
|
ZX_Kuski kirjoitti: ... Pitäisiköhän käyttää konetta normilämpöön ennen sammuttamista? ... Jaa mutta Kaapelimies taisikin jo antaa vastauksentapaisen? Koitanpa jatkossa siis antaa käydä kunnes lämpömittarin viisari värähtää. Josko muuttuisi tilanne käynnistyvyyden suhteen.
BX 16 Valve -89 Gris Axinite, BX GTi 4WD -91 Rouge Furio, ZX 1.8i Tonic -95 Rouge Griotte Nacre
|
|
|
|
 |
|
Ake Blomm
|
Viestin otsikko: Re: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 28.03.2011 12:34 |
Viestit: 217 Paikkakunta: Vantaa
|
|
Ongelmaanhan oli saatu jo ratkaisu, mutta viisastelenpa minäkin vielä näin jälkikäteen. Kokemuksieni mukaan Volvon sähköt ovat arkoja kosteudelle. Olen kokenut samanmoista ihan vastaavan auton kanssa. Päivän verran sateessa tai muutoin kosteissa olosuhteissa seisseenä ei vain meinaa käynnistyä. Joku mulle selvitti, että syy on polttoainepumppua ohjaavassa releessä, jonka ohittaminen auttaa käynnistämisessä kummasti. Itse en moista ole kokeillut, vaan pitkään sahaamalla on tuuria ollut ja käyntiin on lähtenyt. Uskon puute ja akun kapasiteetti tietty ovat rajoittavia tekijöitä tällä menetelmällä.
|
|
|
|
 |
|
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 29.03.2011 07:38 |
Viestit: 7850 Paikkakunta: Eurajoki
|
Nettiautosta löytyi ihan Putkimiehelle räätälöity ratkaisu  : http://www.nettiauto.com/citroen/xm/3807351"vaihdossa voin ottaa halvemman auton tai saman hintaluokan 850 volvon"
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
|
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Volvo-kysymys URGENT Lähetetty: 29.03.2011 09:39 |
|
Teuski kirjoitti: Nettiautosta löytyi ihan Putkimiehelle räätälöity ratkaisu  : http://www.nettiauto.com/citroen/xm/3807351"vaihdossa voin ottaa halvemman auton tai saman hintaluokan 850 volvon" Loistavaa! Patongin Täyden Palvelun Päivystys. "Etsimme puolestasi sinulle sopivan auton, tunnemme tarpeesi ja vaihtoautosi" Hintaakin tuossa oli jo pudotettu kokonaista 50 euroo, eikä oo kovin kaukanakaan.
|
|
|
|
|
 |
|
|