Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: xantia 94 vm lämppärin kenno
ViestiLähetetty: 11.08.2010 13:08 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
Nyt myrkyn lykkäs! vaimon xanttiasta vm 94 onpi haurastunut lämmityslaitteelle menevä muovinen nesteputki, ihan reikä siihen tuli ko vähän sormella yritti vuotokohtaa tarkastella. Se on se rintapellissä oleva moottoritilassa oleva kokkare johon nesteen meno ja paluuletkut on liitetty ja tietysti nesteet tulee ulos. Joutuuko nyt purkamaan koelaudan ym ym että saa sen osan vaihdettua. Pika apuna yhdistin lämppärin letkut, eli nyt vesi ei kierrä kennon kautta :( onneksi on sen verran lämmin kesä, ettei lämppäriä tarvita. Onko kukaan vaihtanut kyseistä osaa? Pitääkö uusia lämppärin kennosto?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xantia 94 vm lämppärin kenno
ViestiLähetetty: 11.08.2010 13:26 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Kun ei tähän kukaan ole ehtinyt vastata niin vastaan mutulla..
Minulle on täällä aiemmin olleista ketjuista jäänyt mieleen, että jopa tuon putkiläpivientihässäkän vaihdon takia pitää kojalauta purkaa... on tuo jotenkin naitettu tuohon kennoon... kai... ehkä...
Jos olen täysin väärässä niin asiantuntijat kertokoot... tuleepahan sitten iloinen yllätys...



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xantia 94 vm lämppärin kenno
ViestiLähetetty: 11.08.2010 13:45 
Tuolla http://www.citikka.info/gallery/users/K ... imenkenno/ hyvät kuvat aiheesta.


   
 
 Viestin otsikko: Re: xantia 94 vm lämppärin kenno
ViestiLähetetty: 11.08.2010 15:53 

Viestit: 133
Luultavasti olet saanut hajalle vain sen letkujen päässä olevan muovisen liitoskappaleen, jolloin vaihdat vain uuden/uudet letkut päätykappaleen kanssa. Löytyy marmoripöydältä tai Sitroselta.
Jos on käynyt kuitenkin niin ohrasesti, että liitosputket itse kennosta ovat murtuneet, edessä on koko kojelaudan purku ja kennoon vaihto.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xantia 94 vm lämppärin kenno
ViestiLähetetty: 11.08.2010 16:48 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
Hienoja kuvia kiitos. Kuva 2544 ja siinä esiintyvä paketti on kyseessä, se hässäkkä on kiinni rintapellissä kahdella torxilla mutta ei heti irronnut , en vielä ole tutustunut tarkemmin mitä pitää tehdä jos se vaikka irtoaa kennosta erikseen ? jos ei, niin näyttäis olevan aika he****n moinen talkoo edessä. Toinen vaihtoehto on, että antaa vaimon palella sitten pakkasilla :lol: kyllä se sitkeänä sissinä pärjää pienellä pakkasellakin.

P-S Pitääköhän letkut sitten uusia koska niissä oli sellaiset tehdas puristetut liitin renkaat, saiskohan liitoksen pitämään ihan tavallisilla letkun kiristimillä.

Ja vielä yks kymysys, kuinka tänne saa liitettyä kuvia, nääs kun en ole tutustunut kunnolla foorumin systeemeihin :ugeek:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xantia 94 vm lämppärin kenno
ViestiLähetetty: 11.08.2010 22:13 

Viestit: 133
Niiden kahden letkun välissä törröttää sellainen lukitustappi, jota työnnetään päästä sivusuunnassa kuskin puolelle päin. Samalla pitää vetää se kahden letkun päässä oleva liitosputkihässäkkä ulos kennon putkien sisältä. On tiukka, mutta kärsivällisesti nytkytellen irtoaa lopulta. Väkivalta rikkoo kennon putket, joten kärsivällisyyttä!
Se peltilämiskä liittyy kennon tiivistykseen ja kiinnitykseen, joten älä löysäile sitä yhtään.
Näitä systeemejä taitaa olla vähän erilaisia vuosimallista riippuen, joten sovella ohjetta tarpeen mukaan.
Osta suosiolla uusi letkusysteemi. Liitosputket on prässätty letkujen päihin, eikä klemmarisysteemit toimi.

Tuolla kirjoitusikkunan alapuolen Browse...:lla etsit koneeltasi kuvatiedoston, jonka haluat liittää tekstin mukaan. Sitten vaan "Lähetä". Tiedostokoolla on joku kokoraja?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xantia 94 vm lämppärin kenno
ViestiLähetetty: 12.08.2010 07:15 
idefix kirjoitti:
Ja vielä yks kymysys, kuinka tänne saa liitettyä kuvia, nääs kun en ole tutustunut kunnolla foorumin systeemeihin :ugeek:

Foorumilla on käyttäjien oma kuvagalleria gallery/menu.php?gallery=members jonne voit ladata kuvat ja linkittää sieltä tai sitten käytät tätä http://www.citikka.info/sitruunagalleria Tai sitten lataat kuvat ihan mihin tahansa ilmaiseen galleriaan, Picasa, Photobucket ym.
Ilmarin antamaa ohjetta käyttäen kuvasta tulee niin pieni ettei mistään yksityiskohdista saa selvää, en siis suosittele.


   
 
 Viestin otsikko: Re: xantia 94 vm lämppärin kenno
ViestiLähetetty: 12.08.2010 07:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Jouko kirjoitti:
Tämä on se paras ja toimivin vaihtoehto
Jouko kirjoitti:
lataat kuvat ihan mihin tahansa ilmaiseen galleriaan, Picasa, Photobucket ym.
Ja tämä se vähiten suositeltava. Yleensä noilla saa aikaseksi huonosti näkyviä tai esim. monesta työpaikasta näkymättömiä (eihän sitä työajalla tietenkään, mutta esim ruokiksella...) kuvia.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xantia 94 vm lämppärin kenno
ViestiLähetetty: 14.08.2010 15:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
idefix kirjoitti:
Toinen vaihtoehto on, että antaa vaimon palella sitten pakkasilla :lol:

Muuten ihan hyvä, mutta voin parin kennottoman päivän kokemuksella kertoa, että lasien aukipitäminen kylmällä puhallusilmalla on talvisin aika mahdotonta. :)

Jos se kenno nyt kuitenkin on hajonnut, niin kannattaa vielä vaihtaa kun on tällaiset lämpimät näpräyskelit. Ei se mikään mahdoton homma ole vaikka kuvista ehkä siltä näyttääkin. Kojelaudan irtisaaminen tuossa minun näkemykseni mukaan on vaikeinta. Sähköjohtohässäkkää on turha pelätä, liittimiä ei taida edes väärään paikkaan saada kiinni, ja kyllä ne johdon päät aika hyvin pysyvät oikeassa paikassa. Kojelaudan takaisinlaittaminen käy irroittamista paljon nopeammin, kun kaikki ruuvinpaikat ja oikeat liikeradat ovat jo suurinpiirtein tiedossa. Samalla voi sitten vaihtaa kaikki mittarivalojen yms. polttimot. ;)

Itsellä tuo homma venyi pariin viikonloppuun kun tuo letkuston yläpääpari tuli rikottua sitä vanhasta kennosta irroitettaessa... Jos olisi ehjä osa ollut valmiina, niin olisi yhteenkin viikonloppuun mennyt.



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: