Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
GS taitaja http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=5519 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | kari80 [ 16.08.2010 11:33 ] |
Viestin otsikko: | GS taitaja |
Löytyykö Hesan lähistöltä taitajaa eli kyseessä olisi G13 moottori, kansi irti, paluuputken tiivistys ja takaisin. Itselläni ei ole paikkaa moiselle remontille. Ajaisin luoksesi illalla tai viikonloppuna otan lokarin pois kun ei muuten onnistu. Tietysti työstä maksan korvauksen. ( vuotaa niin pirusti ja olis 1000km lenkki tulossa ) terv. Kari 0400-697947 |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 16.08.2010 12:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: GS taitaja |
Ei onnistu jos konetta ei vedä ensin pois. Keulan purku ja kone pois. GS:n sisälokarit ei irtoa kuin rälläkällä. - keulan purku - kone irti - suurin osa jäähypelleistä irti - nokkaremmit irti ja lopulta pultataan kannet irti ja lorotusputkiin ylä- ja alapäähän Viton-kumit. |
Kirjoittaja: | miki [ 16.08.2010 13:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: GS taitaja |
Epäilen kyseessä olevan eräs pakurättäri, joten helpolla selviää. Laita putkien yläpäähän jotakin laadukasta silikonitiivistemassaa (wyrth tms), ÄLÄKÄ KÄYNNISTÄ VUOROKAUTEEN! Nämä ohjeet sain croisetelta aikoinaan, kun ihmettelin miksi ei pidä vaikka kaikkia mömmöjä olen kumirinkuloiden lisäksi kokeillut. |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 16.08.2010 15:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: GS taitaja |
Ah, kone ei olekkaan GS:ssä ![]() Kyllä Viton kumit kestää ihan oikeasti. Itse kokeilin kerran "sisäpiippua" joka oli tehty öljynkestävästä kumiletkusta, sekin toimi kohtuu hyvin. |
Kirjoittaja: | kari80 [ 16.08.2010 17:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: GS taitaja |
Juu kyseessä on rättäri, vuotokohtaa en näe ja kopan tiivisteet kunnossa..en muuta vuotopaikkaa keksinyt...voikohan johtua myös viallisesta huohottimesta ?? koska kone sihisee sammuttamisen jälkeen noin 10 min, eli olisiko ylipaine joka pukkaa öljyä ulos heikoimmasta lenkistä ?? Missä myydään Vito-tiivisteitä tarviin ne jokatapauksessa kun myöhemmin vaihdan kannet ja nokat. Huohottimen kunnon tarkistus on rättärissä helppo eli vesipullo ja letku, onkos sama G-koneilla Taitaa olla huohottimen vaihto hankalampi homma kun on niin ahtaan näköistä, kertokaa. terv. Kari |
Kirjoittaja: | wanhustiina [ 16.08.2010 19:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: GS taitaja |
Kannattaa tarkastaa myös keinuvipuakseleiden päiden pulttien kireys. Pultin alla on kuparitiivisteprikka ja sen alla alumiinirengas joka painaa o-rengasta jonka pitäisi sitten pitää öljyt sisällä. Keinuvipuakseleitahan on neljä, joten tarkastettavia kohteita kertyy kahdeksan lisää. |
Kirjoittaja: | kari80 [ 16.08.2010 20:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: GS taitaja |
Juu yläpään tiivisteet kunnossa..täytyy vielä huomenna tarkastaa ne alapäät, pitää ottaa lokari pois..vuoto on vänkärin puolella |
Kirjoittaja: | Croisette [ 16.08.2010 20:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: GS taitaja |
Itse olen muutaman kerran korjannut paluuputkien vuodon purkamatta konetta venttiilikoppia enempää, tämän ohjeen varmaan aikoinaan Mikillekin annoin? Eli siis kopat auki, putsataan öölikanavat kevyesti ja antaa olla olla sen siinä ainakin päivän, mieluummin kaks, putsataan se öölikanava huolella esim tinnerillä tmv. aine. Sit sormella ohuelti punaista moottorisilikoonia siihen tiivisteen saumaan (360 astetta pyörivä sormi olis kiva ![]() 2 Geesun konetta olen moisella tavalla tiivistänyt vuosituhannen vaihteessa, toinen niistä on tallin lattialla kun siitä tuli tulppa kierteiden kanssa ulos ajossa, mutta ei sekään ööliä koskaan vuotanut ko. operaation jälkeen, ja toinen kyydittää tällä hetkellä eri Geesua, kuin silloin tiivistys homman aikoihin, mutta tipaton on sekin yhä ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 17.08.2010 08:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: GS taitaja |
Juu, se on kieltämättä GS:ssä koneen paikallaan ollessa hieman ahdasta laittaa se silkkari "sinne" ja se pitää ensin melko hyvin putsata koska siellä on pienehköt urat joihin jää öljyä. Varsinainesti ne vuotavat kohdata ovat siis öljyn paluuputkissa jotka ovat peltiä ja noin 25 mm paksuja. Toinen pää tiivistetty kanteen ja toinen pää lohkon öljysumppuun. O-renkainen sisähalkaisija on suurinpiirtein 26-28 mm eli helpointa hommata tiivarit on ottaa putket irti ja mennä niiden ja niiden vanhojen tiivareiden kanssa Tiivistekeskukseen tai Etolan Tekniseen kumiin. Viton kumit kestää jatkuvaa 200 asteista öljyä kun tavalliset tiivarit lasittuu jo hetkessä kun niitä kylvetetään sata-asteissa öljyssä. Huohottimen putki tulee koneen keskiosasta, kampikammiosta ylös, hieman keskilinjan oikealta puolelta. Kisko se letku irti ja varmista että röörit on auki. Toisen pään kuuluu mennä ilmanputsarille ja siitä saattaa myös mennä pieni oksa öljytikun varteen. Näin on ollut joissakin G13 koneissa ja lisäksi siellä saattaa olla pieni musta purkki (Mio Filter), kaiva se pois ja liota hyvin petroolissa/bensassa/viinassa tai kaikissa yhtäaikaa. |
Kirjoittaja: | kari80 [ 17.08.2010 17:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: GS taitaja |
Kiitokset kaikille vastaajille, tiivisteen mitat ainakin G10- koneessa 24 x 32 x 4. Minulla on tehtaan varaosakirja ( Ami Super ) jos joku tarvii kopioita kone /loota kopioita saa. terv. Kari ps. remontti onnistuu kotona kun ei tarvitse kansia ottaa pois. |
Kirjoittaja: | kari80 [ 21.08.2010 12:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: GS taitaja |
Ei vuoda enää..olin tutkimassa ABC:pihassa mistä muualta voisi vuotaa, viereen kurvasi rekan nuppi ja kuski tuli juttelemaan, no kerroimpa jotta öljylähdettähän tässä etsin johon tokaisi jos ei g kone vuoda sen täytyy olla rikki mutta kiristäppä ensin bensapumpun alempi mutsku..ja pirskuttirallaa siellähän se vuoto oli. Mistäs p...kelästä tuon tiesit..no olin aikoinaan Rekarassa asentajana..Kiitos |
Kirjoittaja: | RPekka [ 22.08.2010 15:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: GS taitaja |
kari80 kirjoitti: kiristäppä ensin bensapumpun alempi mutsku..ja pirskuttirallaa siellähän se vuoto oli. Ei se että osaa vaan se että tietää... ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |