Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Cx:n vetoaisan sisänivelkumin kiristin. http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=5547 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | aktiivi [ 18.08.2010 22:19 ] |
Viestin otsikko: | Cx:n vetoaisan sisänivelkumin kiristin. |
Kuinka ja mitä kautta sen suuremman pannan voi yleensä saada paikalleen ja kiristettyä? Pitäisi kai olla pikkulapsen kädet! Onko konstia kellään? |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 18.08.2010 23:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx:n vetoaisan sisänivelkumin kiristin. |
siinä tarvii käyttää apuna liplaattorin jousta ![]() |
Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 19.08.2010 00:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx:n vetoaisan sisänivelkumin kiristin. |
Onko CX:stä tehty peräkärry ![]() |
Kirjoittaja: | Eki [ 19.08.2010 05:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx:n vetoaisan sisänivelkumin kiristin. |
Kaapelimies kirjoitti: Onko CX:stä tehty peräkärry ![]() Sitä minäkin pähkäilin, vaikka moneen kertaan tuon otsikon tavasin... ![]() |
Kirjoittaja: | cxtb2 [ 19.08.2010 07:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx:n vetoaisan sisänivelkumin kiristin. |
CX:n veto-akselin (sisemmän)nivelen ![]() ![]() ![]() eli veto-akselin mutteri irti, alapallo irti, (niiden 2 "pienen" pultin irroitus riittää, ei tarvitse ottaa kartiosta), apukuskinpuolella tukilaakerin pultit löysälle ja nokat käännetty ulkokehällepäin, raidetangonpään irroitus helpottaa, sitten vaan hakee sopivan korkeuden ylätukivarrelle ja kiertää veto-akselin niveltä niin, että nivel mahtuu tulemaan ulos koiranluun ja apurungon ohi.( juu, kyllä se mahtuu tulemaan, tarttee vaan hakea oikea kohta). jotkut irrottaa sen koiranluun että saa lisää tilaa, itte en ole irroittanut. ja sitten varovasti se vetari ulos, varsinkin jos on se suojakumi irti, ettei pääse vetarin liukujen neulalaakerit ("paremmissa vetareissa") pääse tippumaan pois. (niitä naulalaakerin neuloja on 42kpl./liuku.) |
Kirjoittaja: | Tulsku [ 19.08.2010 07:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx:n vetoaisan sisänivelkumin kiristin. |
cxtb2 kirjoitti: ja sitten varovasti se vetari ulos Helpommin sanottu kuin tehty. ![]() |
Kirjoittaja: | aktiivi [ 19.08.2010 09:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx:n vetoaisan sisänivelkumin kiristin. |
Kaapelimies kirjoitti: Onko CX:stä tehty peräkärry ![]() Vetoaisa taitaa olla vanhaa 60-luvun sitikkaslangia, vetäähän se limusiinia niinkuin hevonenkin kiesiä aisoista.... |
Kirjoittaja: | aktiivi [ 19.08.2010 10:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx:n vetoaisan sisänivelkumin kiristin. |
kokemjne kirjoitti: siinä tarvii käyttää apuna liplaattorin jousta ![]() Outo viksu vekotin? |
Kirjoittaja: | aktiivi [ 19.08.2010 10:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx:n vetoaisan sisänivelkumin kiristin. |
Kaapelimies kirjoitti: Onko CX:stä tehty peräkärry ![]() Takakelkka olisi siihen tarkoitukseen kyllä mahtava perusosa... |
Kirjoittaja: | cxtb2 [ 19.08.2010 11:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx:n vetoaisan sisänivelkumin kiristin. |
nojoo, sen kuskinpuolen vetarin rykäsin irti sorkkaraudalla, kärki (alapuolelta) vetarin mokkulan ja vaihdelaatikossa olevan pultinkannan väliin ![]() ahtaammassa paikassa, siis kun ei ole ollut monttua/nosturia käytössä, "kivi"-taltta ja mosa on saanut saman vaikutuksen aikaan ![]() |
Kirjoittaja: | Teuski [ 19.08.2010 12:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx:n vetoaisan sisänivelkumin kiristin. |
aktiivi kirjoitti: Kaapelimies kirjoitti: Onko CX:stä tehty peräkärry ![]() Takakelkka olisi siihen tarkoitukseen kyllä mahtava perusosa... Eikös C5:n hydepumppu toimi sähköllä? Ja kärryynhän menee sopivasti sähköä, joten ei muuta kuin virittelemään ![]() |
Kirjoittaja: | Eki [ 19.08.2010 12:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx:n vetoaisan sisänivelkumin kiristin. |
aktiivi kirjoitti: Takakelkka olisi siihen tarkoitukseen kyllä mahtava perusosa... Muuten tietysti, on vaan liian kapea ja vain yksi akseli... Kyllä sellainen sovellus suunnitteilla on, C5:n pumppukin sitä varten varattuna kaapissa. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 19.08.2010 12:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx:n vetoaisan sisänivelkumin kiristin. |
Eki kirjoitti: aktiivi kirjoitti: Takakelkka olisi siihen tarkoitukseen kyllä mahtava perusosa... Muuten tietysti, on vaan liian kapea ja vain yksi akseli... Kyllä sellainen sovellus suunnitteilla on, C5:n pumppukin sitä varten varattuna kaapissa. Tissierin tyyliin kaksi takakelkkaa peräkkäin? ![]() |
Kirjoittaja: | zX-files [ 19.08.2010 13:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx:n vetoaisan sisänivelkumin kiristin. |
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aisa Kylläse tuonkin mukaan aisa on vekotin, joka on pitkittäin. Montakos vetoakselia on pitkittäin... Mutta jos kyde on pelkästä siteestä, niin eikös sinne saa semmoista metallista mallia jossa ei ole nystyjä yms vaan on ohut sileäpintainen? Kiristetään joko pihdeillä vetämällä "hännästä" tai meisselin näköisellä mutta tylpällä hahlopäisellä "häntää" kiertäen. |
Kirjoittaja: | aktiivi [ 19.08.2010 13:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx:n vetoaisan sisänivelkumin kiristin. |
zX-files kirjoitti: http://fi.wikipedia.org/wiki/Aisa Kylläse tuonkin mukaan aisa on vekotin, joka on pitkittäin. Montakos vetoakselia on pitkittäin... Mutta jos kyde on pelkästä siteestä, niin eikös sinne saa semmoista metallista mallia jossa ei ole nystyjä yms vaan on ohut sileäpintainen? Kiristetään joko pihdeillä vetämällä "hännästä" tai meisselin näköisellä mutta tylpällä hahlopäisellä "häntää" kiertäen. zX-files kirjoitti: http://fi.wikipedia.org/wiki/Aisa Kylläse tuonkin mukaan aisa on vekotin, joka on pitkittäin. Montakos vetoakselia on pitkittäin... Mutta jos kyde on pelkästä siteestä, niin eikös sinne saa semmoista metallista mallia jossa ei ole nystyjä yms vaan on ohut sileäpintainen? Kiristetään joko pihdeillä vetämällä "hännästä" tai meisselin näköisellä mutta tylpällä hahlopäisellä "häntää" kiertäen. Olisko poikkiaisat parempi nimitys kun vetävä konekin on poikittain kelkassa... |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 19.08.2010 13:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx:n vetoaisan sisänivelkumin kiristin. |
jos nyt kuitenkin kannattaisi korjata tuo kirotusvire ja vaihtaa aisa vaikka akseliksi ![]() |
Kirjoittaja: | Tulsku [ 19.08.2010 14:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx:n vetoaisan sisänivelkumin kiristin. |
zX-files kirjoitti: Mutta jos kyde on pelkästä siteestä, niin eikös sinne saa semmoista metallista mallia jossa ei ole nystyjä yms vaan on ohut sileäpintainen? Ligarex-pannat minä laitoin (jotka ovat siis juuri tuollaisia, sileää rosterinauhaa), mutta kun sitä tilaa ei oikein tahdo olla... Juuri ja juuri mahtuivat pihdit sinne rungon ja vetarin väliin, jotta kiristyksen sai tehtyä. Varmaan muitakin pantoja on olemassa, mutta ainakin Ligarexillä tuo ongelma tulee esiin. |
Kirjoittaja: | Eki [ 19.08.2010 16:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx:n vetoaisan sisänivelkumin kiristin. |
Teuski kirjoitti: Tissierin tyyliin kaksi takakelkkaa peräkkäin? ![]() Juu, mutta edelleen jää kapeaksi... ![]() Täytyisi leventää Cx:n tms. akselia ja tehdä sen kiinnitykset kärryn runkoon suoraan ilman apurunkoa. Painoakin tulisi vähemmän. Eri asia sitten, mitä mahtavat konttorilla sanoa... ![]() |
Kirjoittaja: | aktiivi [ 19.08.2010 21:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: Cx:n vetoaisan sisänivelkumin kiristin. |
zX-files kirjoitti: http://fi.wikipedia.org/wiki/Aisa Kylläse tuonkin mukaan aisa on vekotin, joka on pitkittäin. Montakos vetoakselia on pitkittäin... Mutta jos kyde on pelkästä siteestä, niin eikös sinne saa semmoista metallista mallia jossa ei ole nystyjä yms vaan on ohut sileäpintainen? Kiristetään joko pihdeillä vetämällä "hännästä" tai meisselin näköisellä mutta tylpällä hahlopäisellä "häntää" kiertäen. Automecasta sain ulkoniveltä varten tuon kätevän ohuella lukolla varustetun rosteripannan mutta sisäniveltä varten kahteen kertaan ympärikierrettävän joka pitää taittamalla lukita ja kiristää myötäpäivään. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |