Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/3 [ 61 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 05.03.2009 21:42 

Viestit: 15
Olen vuodesta 2005 ollut Citroen C5:sen omistaja. Itselläni on vm. 2003 Citroen C5 Break ajettu noin 130 tkm. Viime aikoina on mennyt tavattoman paljon autostani erilaisia osia vaihtoon kuten:

OBD -mittaukset eivät koskaan menneet katsatuskonttorilla hyvin, eivät osanneet ilmeisesti tätä tehdä kun autokorjaamosta saivat joka kerran ongelmitta tuloksen???

-laturin hihnan kiristin vaihdettiin vinkunan takia 120 tkm
-vasemman etupyörän laakeri 125 tkm
-kytkinremontti 130tkm (auto nyt korjaamolla)
- Pissapoika jatkuvasti tukkeessa (kuulemma johtuu hapettumisesta)

Tunnettuja sähkövikoja ym

- takalasin avaus ei toimi
- hanttimiehen puoleinen takaovi ei mene lukkoon



Olisinkin kysynyt nyt muilta C5:n omistajilta, että miten on teidän autonne toimineet, onko normaalia että kytkin sanoo sopimuksena irti "vain 130tkm ajetussa" autossa???

Seuraava autoni ei ole Citroen, tämän kanssa ollut niin paljon ongelmia että sietokykyni on täynnä. Minua kyllä varoitettiin, mutta kaikki pitää oppia näköjään kantapään kautta. :) Kaipaamaan jään Sitikan ajomukavuutta ja maalipinnan ja peltien kestoa. En jää kaipaamaan sähkövikoja ym. ongelmia.

Tämä oli ns. välitilinpäätös menneistä vuosista ja pienimuotoinen esittäytyminen. Olen jo palstaillut aiemmalla msn -ryhmässä ja tämän foorumin anti on ollut minulle korvaamaton apu ja välillä jopa suunnatton helpotus, kiitos kaikille!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 06.03.2009 02:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1129
Taisit unohtaa laittaa sen pitkän vikalistan mukaan. :o Minun mielestä lista on aika lyhyt. Valitettavasti noilla kilometreillä (ja vuosilla) osat alkaa pikkuhiljaa jo kulumaan ja erinäisiä korjauksia joutuu pakosta tekemään. Kytkimen kestoon vaikuttaa ajotyyli, ikuinen se ei kuitenkaan koskaan ole. Luistattamalla sen saa kulutettua loppuun ja poltettua piloille hyvinkin nopeasti. Pyörän laakeriiin voi päästä vaikka vettä, joka aiheuttaa ruostetta ja ennenaikaisen kuoleman. Kuluva osa se kuitenkin on ja vaihdettava ennemmin tai myöhemmin. Samanlainen laakeri on siellä kiristimessä, ja kuluu sekin. Noihin sähkövikoihin vaikuttanee Suomen talvi, joka haurastuttaa johtoja. Ne sitten katkeilee taivutuskohdista eli yleisesti oviin menevät johdot ovat niitä herkemmin katkeavia. Kun johto katkeaa, niin yleensä jokin paikka lakkaa toimimasta. Kunnon kaapeli on niin kallista, ettei sitä parin pienen markkina-alueen vuoksi autoihin laiteta. Mitä tuossa on kuunnellut väärän merkkisten omistajien juttuja, niin pajalla tuntuvat nekin käyvän tämän tästä, kuka mistäkin syystä. Ja euroja palaa.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 06.03.2009 21:42 

Viestit: 1572
Paikkakunta: Tampere
Hihnankiristin "kuuluu" vaihtaa jakohihnan vaihdon yhteydessä onko vaihdettu myös vapaa pyörä/rulla?Mitä mönjää on pissapojassa käytetty omassa ei ole ollut vaivoja C5 2003 malli.Etupyörän laakeri meni 97000km:ssä toinenkin menossa mutta kulutustavaraa. :mrgreen:



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 07.03.2009 02:17 

Viestit: 28
supre kirjoitti:
-laturin hihnan kiristin vaihdettiin vinkunan takia 120 tkm
-vasemman etupyörän laakeri 125 tkm


Nämä kaksi niin sanottua vikaa nyt ovat ihan normaalia kulumista.



C2 VTS -05 & BX GTI -89. Ex. CX 20 TRE -87, Xsara 1.8 16v SX -98 & ZX 1.4 Monaco -97 (Volvo 460 -90)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 07.03.2009 10:54 

Viestit: 48
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Moikka! Etupyöränlaakereita saa vaihdella 30 000 km:n välein , jos ostaa Moponetistä Kiinavalmisteisia ( 74,50 kpl )! Tuplahinnan alkuperäisestä maksamalla saa 2 vuoden takuun osalle ja työlle! Kestää taatusti pidenpään! Onhan siellä Moponetissä hyviäkin osia, kannattaa kysellä valmistusmaan perään!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 07.03.2009 11:44 

Viestit: 61
Paikkakunta: Lohja
Edellinen C5 oli mallia 2003. Kuljettiin yhdessä 220 tkm. Tuo 'pitkä vikalista' on vähän samantapainen kuin tämän ketjun aloittajalla;

- pyörän laakereita 2 kpl
- pissapoika sekosi säännöllisen epäsäännöllisesti 50 tkm välein

Ja siinä ne viat sitten olikin.

Tosin minun oli berline. Tiedän pari tapausta joissa farkun takalasi on ollut enemmän kuin murheellinen juttu. Räjähtää omia aikojaan, lämppäri ei toimi jne...

Pahin tekovika oli minusta ne sikamaisen kalliiden kattotelineiden systeemit. Niihin pahuksiin oli keksitty muovista ja kumista väsätyt peitelevyt jotka pysyvät paikallaan *vain* lukolla. Lukot ja avaimet on speksattu luokkaan neiti 10v päiväkirjan lukko. Ei tuu mittään talvella, pakkasella, lumessa ja suolasohjossa... Eli just silloin kun niille tellingeille olisi käyttöä suksilaatikon kanssa.

No, jos joku haluaa 2003 berlinen kattotelineet ilman ehjiä peittolevyn lukkoja niin voin lahjoittaa. Jäivät näköjään tallin nurkkaan ja minä en näillä tee enää mitään. Telineet toimivat muuten mutta jos noita peittolevyjä haluaa käyttää niin sitten tarvitaan nippusiteitä, jeesusteippiä, rautalankaa tai muita ammattilaisten remppatarpeita.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 13.03.2009 16:05 

Viestit: 3950
Nuo C5:n kattotelineet kiinnostaapi, kun viimeinen kattotelineellinen on hävinnyt lähipiiristäkin.

2001
Viat:
- etupää liian magneettinen (Oudosti vetää puoleensa törmäilijöitä)
- vaihdekepin nupin kromaus hilseilee teräviksi reunoiksi
- taka-akseli pitää ääntä kuopissa
- automaatti-ilmastoinnin läpän säätö taitaa olla menossa kuskin puolelta


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 14.03.2009 10:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 17
Paikkakunta: Lahti

Profiili WWW
supre kirjoitti:
-vasemman etupyörän laakeri 125 tkm

- takalasin avaus ei toimi

Seuraava autoni ei ole Citroen, tämän kanssa ollut niin paljon ongelmia että sietokykyni on täynnä.


CX:n laakereilla ajelee puoli miljoonaa, mutta kyllä minä olen sellaisessa käsityksessä, että näissä nykyautoissa se on juuri tuota 100 000 luokkaa ja vaihtoon - merkistä riippumatta. Takalasi on tosiaankin murheellinen ei kovin onnistunut systeemi, samoin kuin polttimoiden vaihto :twisted:

Seuraavaksi autoksi voisin suositella sitten vaikka Audia tai Volvoa, voisi oikeasti ruveta löytymään sitä vikalistaa ja osatkin ovat oikeasti premium-hinnoissa :lol:



C5 2.0 HDI Break -04

Muistoissa:
BX 19 GT -85, BX 19 GT -86, CX 25 TRD Turbo -85/88, CX 20 -85, C5 2.0 HDI Aut Break -02
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 14.03.2009 11:10 

Viestit: 15
heh heh, Volvoa en osta ikimaailmassa enkä Audiakaan :). Sain citikkani takaisin ja kytkin toimii jälleen :) Kärsin 650e kytkinrempasta mutta nyt pääsee taas liikkumaan mikä tärkeintä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 14.03.2009 19:18 

Viestit: 61
Paikkakunta: Lohja
olli_o; kattotelineet ovat Lohjalla. Saat ne jos haluat - mutta kuten sanoin, niiden helkkarin muovisten peittolevyjen päiväkirjalukot ovat sökönä... Pistä yhteystietoja vaikka tänne.

Timo


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 14.03.2009 19:23 
c_5 kirjoitti:
olli_o; kattotelineet ovat Lohjalla. Saat ne jos haluat - mutta kuten sanoin, niiden helkkarin muovisten peittolevyjen päiväkirjalukot ovat sökönä... Pistä yhteystietoja vaikka tänne.

Timo

Miksi et lähetä yksitysviestiä?


   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 14.03.2009 19:24 

Viestit: 3950
laitoin YV:llä
Jos nuo lukot ei haittaa kiinni pysymistä niin kosmeetisia haittoja saa olla, ei tule koristeeksi :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 14.03.2009 20:02 

Viestit: 1572
Paikkakunta: Tampere
Motonetin laakeri oli SNR made in france originelli laatua pyörii vieläkin ääneti miten sait kiinalaisen????



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 14.03.2009 20:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 8
Paikkakunta: Liminka
Viimeisin mihin omassani törmäsin, oli kun pari päivää ihmettelin kuinka takaa kuulu kaikki äänet niin hyvin sisään. Sitten kun kävin tarkemmin asiaa ihmettelemään, niin huomasin tuon avattavan takalasin olevan oikeasta alanurkasta koholla, sisältä katsoen päivä paistoi ikkunan ja tiivisteen väillä. Itse asiassa aloin tutkimaan mikä oli vialla kun ei takalasinpyyhin liikkunut. Sulakkeet ehjät ja vettä tuli.

Lasi ei sitten ensin halunnut aueta millään, mutta lopulta sain sen napsautettua auki. Sitten totesin että pyyhin ei tunnu liikkuvan millään, oli todella jäykkä käsinkään vääntäsen lasi auki. Eli kun käytti pyyhintä, koneisto ei jaksanutkaan liikuttaa sitä kuin hieman, ja se kampesi lasin keturalleen. No, pesin lasin ja pyyhklijän lasin puoleisen mekanismin, ja öljysin mekanismin aseöljyllä, ja käsin liikuttelin pyyhkijää muutaman kerran, ja alkoi toimia. Taisi olla vain talven paskaa välissä. Ja nyt pysyy lasikin kiinni. Ja aukeaa tarvittaessa.

Nyt on vain se takaluukussa oleva korkeudensäätönappi pimeä, mutta en tiedä haluankokaan korjata sitä. Aina kun yhden sähkövian olen laittanut kuntoon, on toinen paikka hajonnut... ;)

Ensin paloi takavalo. Vaihdoin ne, niin seuraavana päivänä paloi ajovalo. Ne vaihdettiin, paloi lämppärin etuvastukset. Ne vaihdettiin viimeksi, nyt on rikki toi nappi, joka nyt ei mikään ensiarvoisen tärkeä ole. Harmi vain kun on sellainen luonne, että jos autossa on joku nappi, niin sen napin on myös toimittava, jos se ei toimi niin se häiritsee... Ei ehkä ihan hyvä piirre Sitikka- ihmiselle..? :roll:



C5 2.0 16v Break A -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 14.03.2009 21:32 

Viestit: 48
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Moro! Kiinavalmisteella tarkoitin Susilandiaa, sillä pitäähän SNR laakerin kestää pidenpään kuin 30 000 km! Pakkauksessa luki muuten made in germany, laakerissa itsessään SNR. :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 14.03.2009 23:09 

Viestit: 1572
Paikkakunta: Tampere
Pitäshän litralla bensaakin päästä premmälle mutta kun............ :geek: :ugeek:



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 19.03.2009 23:50 

Viestit: 832
Paikkakunta: Imatra
02 C5 break.
Se takalasi on kiinni ja pysyy. Korkeusäätö ei toimi takapoksista.
Keskikulutus oli auton oman mittarin mukaan viimeksi 1,6l/100 km, No onko sitä kulutusta pakko vilkuilla, kaikki kiutenkin menee minkä tankiin laittaa.

Moottorista kuuluu jotain epämääräistä sirinää ja surinaa kun kiihdyttää kylmällä moottorilla.

Mutta muten auto toimii kivasti, noi tollaset pikuviat eivät onneksi vaikuta katsastukseen.
Niin ajettu nyt 153 tuhatta, ei vaihdettu pyöränlaakereita, ei korjattu kytkintä.
Kaikin puolin hyvä auto.



Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 20.03.2009 09:50 

Viestit: 21
[quote="supre"]Olen vuodesta 2005 ollut Citroen C5:sen omistaja. Itselläni on vm. 2003 Citroen C5 Break ajettu noin 130 tkm. Viime aikoina on mennyt tavattoman paljon autostani erilaisia osia vaihtoon kuten:

OBD -mittaukset eivät koskaan menneet katsatuskonttorilla hyvin, eivät osanneet ilmeisesti tätä tehdä kun autokorjaamosta saivat joka kerran ongelmitta tuloksen???

-laturin hihnan kiristin vaihdettiin vinkunan takia 120 tkm
-vasemman etupyörän laakeri 125 tkm
-kytkinremontti 130tkm (auto nyt korjaamolla)
- Pissapoika jatkuvasti tukkeessa (kuulemma johtuu hapettumisesta)

Tunnettuja sähkövikoja ym

- takalasin avaus ei toimi
- hanttimiehen puoleinen takaovi ei mene lukkoon

Olisinkin kysynyt nyt muilta C5:n omistajilta, että miten on teidän autonne toimineet, onko normaalia että kytkin sanoo sopimuksena irti "vain 130tkm ajetussa" autossa???
[/quote

Tervehdys!
Sen ainoan kerran, kun kytkin on hajonnut, autona oli "kuuluisa" japanilainen. Kytkinremontti tehtiin alle 50000 kilometrissä. Xantialla olen ajanut lähes 200000 ja C vitosella 187000 kilometriä ilman kytkinremppoja. Nykyinen auto on 2 litrainen hdi automaatilla, joten tästä ei sen enempää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 20.03.2009 11:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 6992
Paikkakunta: Taipalsaari
supre kirjoitti:
Kärsin 650e kytkinrempasta mutta nyt pääsee taas liikkumaan mikä tärkeintä.
Huh, täytyy pysyä ilmeisesti ihan suosiolla näissä vanhemmissa sitikoissa, sen verran kallista noita uudempia näköjään rempata. BX:n kytkinremppaan sai jonkun 70...100 euroa kulumaan, kun parasta laittoi (jossain 300 Mm:n jälkeen alkoi olla asetelma kaputt), eikä Xantiaankaan paljoa enempää maksanut (olikohan 230 Mm kohdilla kun alkoi jo vähän oireilla asetelmavikaa, ilmeisesti kovasti kaupunkiajoa ollut).

Mikäs supren vitosen kytkimestä hajosi? Menikö paineslaager läpi vai loppuiko kitka?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 21.03.2009 00:33 

Viestit: 15
Kiitos kysymästä. Ilmeisesti paineilmalaakeri meni läpi ja hajosi totaalisesti, myös holkki meni *askaksi samalla kertaa. Kaupunkiajoa ei merkittävämmin ollut. Vai että kallista :( Joku vielä minua lohdutteli että kytkinremppaan saa tavallisesti palamaan yli 1000 eskoa, tiedä sitten.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 21.03.2009 10:15 

Viestit: 312
Oman c5 HDI -05 kytkimen osat maksaa pitkästi yli tonnin kun pitää uusia vauhtipyöräkin samalla, kuulemma normaalia kulumista tiedä häntä 185000 ajettu :o



ID 1,9 -62, HY 1,9B -69, CX-2000 -78, AK 400 -75, BX 16valve -88, C5 HDI -05, C5 2.0 aut -05, C4 1,6 D -08, PROJEKTIT: 2cv -55 (työn alla), Dyane Super -73 , 2cv6 -76, Gs Break -77, ID 1,9 -65, Ami6 -62, Cx 2.0 - 86, Visa Gti -85, XM TD Break -92.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 21.03.2009 10:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 38
Paikkakunta: Huittinen

Profiili WWW
Öljyvuoto löytyi omasta 2.0 bensakoneesta. Ei tiedä vielä, onko öljypohjan tiiviste vai jokin stefa. Kilometrejä takana 196 tkm. 200 tkm:n huolto tilattuna. Pikkasen huolettaa tulevan määräaikaishuollon kustannukset.

Reilun vuoden olen tällä 05-mallisella automaatti Berlinellä ajellut. Parkkitutkia on laiteltu nyt pariin kertaan. Nyt viimeksi Sitikan piikkiin. Jäähdyttäjän plehti vaihdettiin viime kesänä. Sähkövikoja ei ole ollut ja auto muutenkin toiminut hienosti. Seuraava autoni tulee erittäin todennäköisesti olemaan myös kaasunestejousitettu Sitikka.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 23.03.2009 09:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 6992
Paikkakunta: Taipalsaari
supre kirjoitti:
Kiitos kysymästä. Ilmeisesti paineilmalaakeri meni läpi ja hajosi totaalisesti, myös holkki meni *askaksi samalla kertaa. Kaupunkiajoa ei merkittävämmin ollut. Vai että kallista :( Joku vielä minua lohdutteli että kytkinremppaan saa tavallisesti palamaan yli 1000 eskoa, tiedä sitten.
Paineilmaa siellä painelaakeri ei varmaankaan ole... mutta näköjään sama vaiva vaivaa vielä vitosiakin. Oireiliko kytkin tuttuun tyyliin eli melkoisen jäykkä yms? BX:ssäköhän se oli, kun katsoin parhaaksi vaihtaa kytkinpaketin siinä vaiheessa, kun ei meinannut jaksaa kytkinpoljinta painaa yhdellä jalalla... Ei kyllä uskoisi silti, että noin nopeasti menee, jos ei kaupunkiajossa ole ollut. Täytyyhän siellä olla jotain vikaavikaa ollut sitten.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 23.03.2009 10:46 

Viestit: 15
laakeri kirjoitti:
supre kirjoitti:
Kiitos kysymästä. Ilmeisesti paineilmalaakeri meni läpi ja hajosi totaalisesti, myös holkki meni *askaksi samalla kertaa. Kaupunkiajoa ei merkittävämmin ollut. Vai että kallista :( Joku vielä minua lohdutteli että kytkinremppaan saa tavallisesti palamaan yli 1000 eskoa, tiedä sitten.
Paineilmaa siellä painelaakeri ei varmaankaan ole... mutta näköjään sama vaiva vaivaa vielä vitosiakin. Oireiliko kytkin tuttuun tyyliin eli melkoisen jäykkä yms? BX:ssäköhän se oli, kun katsoin parhaaksi vaihtaa kytkinpaketin siinä vaiheessa, kun ei meinannut jaksaa kytkinpoljinta painaa yhdellä jalalla... Ei kyllä uskoisi silti, että noin nopeasti menee, jos ei kaupunkiajossa ole ollut. Täytyyhän siellä olla jotain vikaavikaa ollut sitten.


Jep. Kytkin oli ihan *elvetin jäykkä ja kaiken lisäksi kun nosti kytkintä niin kuului kivaa sirinääkin silloin tällöin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ja ilmenneet viat
ViestiLähetetty: 23.03.2009 10:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 6992
Paikkakunta: Taipalsaari
supre kirjoitti:
Jep. Kytkin oli ihan *elvetin jäykkä ja kaiken lisäksi kun nosti kytkintä niin kuului kivaa sirinääkin silloin tällöin.
Ookkei, eli on oireillut pidempäänkin. Ettei olisi syystä tahi toisesta ollut kytkin jatkuvasti kuin hieman painettuna. Onkos tuossa neste- vai vaijerivälittäinen kytkin?



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/3 [ 61 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Akseli ja 13 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: