Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
C5 ja ilmenneet viat http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=555 |
Sivu 1/3 |
Kirjoittaja: | supre [ 05.03.2009 21:42 ] |
Viestin otsikko: | C5 ja ilmenneet viat |
Olen vuodesta 2005 ollut Citroen C5:sen omistaja. Itselläni on vm. 2003 Citroen C5 Break ajettu noin 130 tkm. Viime aikoina on mennyt tavattoman paljon autostani erilaisia osia vaihtoon kuten: OBD -mittaukset eivät koskaan menneet katsatuskonttorilla hyvin, eivät osanneet ilmeisesti tätä tehdä kun autokorjaamosta saivat joka kerran ongelmitta tuloksen??? -laturin hihnan kiristin vaihdettiin vinkunan takia 120 tkm -vasemman etupyörän laakeri 125 tkm -kytkinremontti 130tkm (auto nyt korjaamolla) - Pissapoika jatkuvasti tukkeessa (kuulemma johtuu hapettumisesta) Tunnettuja sähkövikoja ym - takalasin avaus ei toimi - hanttimiehen puoleinen takaovi ei mene lukkoon Olisinkin kysynyt nyt muilta C5:n omistajilta, että miten on teidän autonne toimineet, onko normaalia että kytkin sanoo sopimuksena irti "vain 130tkm ajetussa" autossa??? Seuraava autoni ei ole Citroen, tämän kanssa ollut niin paljon ongelmia että sietokykyni on täynnä. Minua kyllä varoitettiin, mutta kaikki pitää oppia näköjään kantapään kautta. ![]() Tämä oli ns. välitilinpäätös menneistä vuosista ja pienimuotoinen esittäytyminen. Olen jo palstaillut aiemmalla msn -ryhmässä ja tämän foorumin anti on ollut minulle korvaamaton apu ja välillä jopa suunnatton helpotus, kiitos kaikille! |
Kirjoittaja: | avbx [ 06.03.2009 02:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja ilmenneet viat |
Taisit unohtaa laittaa sen pitkän vikalistan mukaan. ![]() |
Kirjoittaja: | kaselin [ 06.03.2009 21:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja ilmenneet viat |
Hihnankiristin "kuuluu" vaihtaa jakohihnan vaihdon yhteydessä onko vaihdettu myös vapaa pyörä/rulla?Mitä mönjää on pissapojassa käytetty omassa ei ole ollut vaivoja C5 2003 malli.Etupyörän laakeri meni 97000km:ssä toinenkin menossa mutta kulutustavaraa. ![]() |
Kirjoittaja: | Gusse [ 07.03.2009 02:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja ilmenneet viat |
supre kirjoitti: -laturin hihnan kiristin vaihdettiin vinkunan takia 120 tkm -vasemman etupyörän laakeri 125 tkm Nämä kaksi niin sanottua vikaa nyt ovat ihan normaalia kulumista. |
Kirjoittaja: | kariseija11 [ 07.03.2009 10:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja ilmenneet viat |
Moikka! Etupyöränlaakereita saa vaihdella 30 000 km:n välein , jos ostaa Moponetistä Kiinavalmisteisia ( 74,50 kpl )! Tuplahinnan alkuperäisestä maksamalla saa 2 vuoden takuun osalle ja työlle! Kestää taatusti pidenpään! Onhan siellä Moponetissä hyviäkin osia, kannattaa kysellä valmistusmaan perään! |
Kirjoittaja: | c_5 [ 07.03.2009 11:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja ilmenneet viat |
Edellinen C5 oli mallia 2003. Kuljettiin yhdessä 220 tkm. Tuo 'pitkä vikalista' on vähän samantapainen kuin tämän ketjun aloittajalla; - pyörän laakereita 2 kpl - pissapoika sekosi säännöllisen epäsäännöllisesti 50 tkm välein Ja siinä ne viat sitten olikin. Tosin minun oli berline. Tiedän pari tapausta joissa farkun takalasi on ollut enemmän kuin murheellinen juttu. Räjähtää omia aikojaan, lämppäri ei toimi jne... Pahin tekovika oli minusta ne sikamaisen kalliiden kattotelineiden systeemit. Niihin pahuksiin oli keksitty muovista ja kumista väsätyt peitelevyt jotka pysyvät paikallaan *vain* lukolla. Lukot ja avaimet on speksattu luokkaan neiti 10v päiväkirjan lukko. Ei tuu mittään talvella, pakkasella, lumessa ja suolasohjossa... Eli just silloin kun niille tellingeille olisi käyttöä suksilaatikon kanssa. No, jos joku haluaa 2003 berlinen kattotelineet ilman ehjiä peittolevyn lukkoja niin voin lahjoittaa. Jäivät näköjään tallin nurkkaan ja minä en näillä tee enää mitään. Telineet toimivat muuten mutta jos noita peittolevyjä haluaa käyttää niin sitten tarvitaan nippusiteitä, jeesusteippiä, rautalankaa tai muita ammattilaisten remppatarpeita. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 13.03.2009 16:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja ilmenneet viat |
Nuo C5:n kattotelineet kiinnostaapi, kun viimeinen kattotelineellinen on hävinnyt lähipiiristäkin. 2001 Viat: - etupää liian magneettinen (Oudosti vetää puoleensa törmäilijöitä) - vaihdekepin nupin kromaus hilseilee teräviksi reunoiksi - taka-akseli pitää ääntä kuopissa - automaatti-ilmastoinnin läpän säätö taitaa olla menossa kuskin puolelta |
Kirjoittaja: | Miihu [ 14.03.2009 10:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja ilmenneet viat |
supre kirjoitti: -vasemman etupyörän laakeri 125 tkm - takalasin avaus ei toimi Seuraava autoni ei ole Citroen, tämän kanssa ollut niin paljon ongelmia että sietokykyni on täynnä. CX:n laakereilla ajelee puoli miljoonaa, mutta kyllä minä olen sellaisessa käsityksessä, että näissä nykyautoissa se on juuri tuota 100 000 luokkaa ja vaihtoon - merkistä riippumatta. Takalasi on tosiaankin murheellinen ei kovin onnistunut systeemi, samoin kuin polttimoiden vaihto ![]() Seuraavaksi autoksi voisin suositella sitten vaikka Audia tai Volvoa, voisi oikeasti ruveta löytymään sitä vikalistaa ja osatkin ovat oikeasti premium-hinnoissa ![]() |
Kirjoittaja: | supre [ 14.03.2009 11:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja ilmenneet viat |
heh heh, Volvoa en osta ikimaailmassa enkä Audiakaan ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | c_5 [ 14.03.2009 19:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja ilmenneet viat |
olli_o; kattotelineet ovat Lohjalla. Saat ne jos haluat - mutta kuten sanoin, niiden helkkarin muovisten peittolevyjen päiväkirjalukot ovat sökönä... Pistä yhteystietoja vaikka tänne. Timo |
Kirjoittaja: | Jouko [ 14.03.2009 19:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja ilmenneet viat |
c_5 kirjoitti: olli_o; kattotelineet ovat Lohjalla. Saat ne jos haluat - mutta kuten sanoin, niiden helkkarin muovisten peittolevyjen päiväkirjalukot ovat sökönä... Pistä yhteystietoja vaikka tänne. Timo Miksi et lähetä yksitysviestiä? |
Kirjoittaja: | olli__o [ 14.03.2009 19:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja ilmenneet viat |
laitoin YV:llä Jos nuo lukot ei haittaa kiinni pysymistä niin kosmeetisia haittoja saa olla, ei tule koristeeksi ![]() |
Kirjoittaja: | kaselin [ 14.03.2009 20:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja ilmenneet viat |
Motonetin laakeri oli SNR made in france originelli laatua pyörii vieläkin ääneti miten sait kiinalaisen???? |
Kirjoittaja: | Suentassu [ 14.03.2009 20:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja ilmenneet viat |
Viimeisin mihin omassani törmäsin, oli kun pari päivää ihmettelin kuinka takaa kuulu kaikki äänet niin hyvin sisään. Sitten kun kävin tarkemmin asiaa ihmettelemään, niin huomasin tuon avattavan takalasin olevan oikeasta alanurkasta koholla, sisältä katsoen päivä paistoi ikkunan ja tiivisteen väillä. Itse asiassa aloin tutkimaan mikä oli vialla kun ei takalasinpyyhin liikkunut. Sulakkeet ehjät ja vettä tuli. Lasi ei sitten ensin halunnut aueta millään, mutta lopulta sain sen napsautettua auki. Sitten totesin että pyyhin ei tunnu liikkuvan millään, oli todella jäykkä käsinkään vääntäsen lasi auki. Eli kun käytti pyyhintä, koneisto ei jaksanutkaan liikuttaa sitä kuin hieman, ja se kampesi lasin keturalleen. No, pesin lasin ja pyyhklijän lasin puoleisen mekanismin, ja öljysin mekanismin aseöljyllä, ja käsin liikuttelin pyyhkijää muutaman kerran, ja alkoi toimia. Taisi olla vain talven paskaa välissä. Ja nyt pysyy lasikin kiinni. Ja aukeaa tarvittaessa. Nyt on vain se takaluukussa oleva korkeudensäätönappi pimeä, mutta en tiedä haluankokaan korjata sitä. Aina kun yhden sähkövian olen laittanut kuntoon, on toinen paikka hajonnut... ![]() Ensin paloi takavalo. Vaihdoin ne, niin seuraavana päivänä paloi ajovalo. Ne vaihdettiin, paloi lämppärin etuvastukset. Ne vaihdettiin viimeksi, nyt on rikki toi nappi, joka nyt ei mikään ensiarvoisen tärkeä ole. Harmi vain kun on sellainen luonne, että jos autossa on joku nappi, niin sen napin on myös toimittava, jos se ei toimi niin se häiritsee... Ei ehkä ihan hyvä piirre Sitikka- ihmiselle..? ![]() |
Kirjoittaja: | kariseija11 [ 14.03.2009 21:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja ilmenneet viat |
Moro! Kiinavalmisteella tarkoitin Susilandiaa, sillä pitäähän SNR laakerin kestää pidenpään kuin 30 000 km! Pakkauksessa luki muuten made in germany, laakerissa itsessään SNR. ![]() |
Kirjoittaja: | kaselin [ 14.03.2009 23:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja ilmenneet viat |
Pitäshän litralla bensaakin päästä premmälle mutta kun............ ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Oldis [ 19.03.2009 23:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja ilmenneet viat |
02 C5 break. Se takalasi on kiinni ja pysyy. Korkeusäätö ei toimi takapoksista. Keskikulutus oli auton oman mittarin mukaan viimeksi 1,6l/100 km, No onko sitä kulutusta pakko vilkuilla, kaikki kiutenkin menee minkä tankiin laittaa. Moottorista kuuluu jotain epämääräistä sirinää ja surinaa kun kiihdyttää kylmällä moottorilla. Mutta muten auto toimii kivasti, noi tollaset pikuviat eivät onneksi vaikuta katsastukseen. Niin ajettu nyt 153 tuhatta, ei vaihdettu pyöränlaakereita, ei korjattu kytkintä. Kaikin puolin hyvä auto. |
Kirjoittaja: | c5tomaatti [ 20.03.2009 09:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja ilmenneet viat |
[quote="supre"]Olen vuodesta 2005 ollut Citroen C5:sen omistaja. Itselläni on vm. 2003 Citroen C5 Break ajettu noin 130 tkm. Viime aikoina on mennyt tavattoman paljon autostani erilaisia osia vaihtoon kuten: OBD -mittaukset eivät koskaan menneet katsatuskonttorilla hyvin, eivät osanneet ilmeisesti tätä tehdä kun autokorjaamosta saivat joka kerran ongelmitta tuloksen??? -laturin hihnan kiristin vaihdettiin vinkunan takia 120 tkm -vasemman etupyörän laakeri 125 tkm -kytkinremontti 130tkm (auto nyt korjaamolla) - Pissapoika jatkuvasti tukkeessa (kuulemma johtuu hapettumisesta) Tunnettuja sähkövikoja ym - takalasin avaus ei toimi - hanttimiehen puoleinen takaovi ei mene lukkoon Olisinkin kysynyt nyt muilta C5:n omistajilta, että miten on teidän autonne toimineet, onko normaalia että kytkin sanoo sopimuksena irti "vain 130tkm ajetussa" autossa??? [/quote Tervehdys! Sen ainoan kerran, kun kytkin on hajonnut, autona oli "kuuluisa" japanilainen. Kytkinremontti tehtiin alle 50000 kilometrissä. Xantialla olen ajanut lähes 200000 ja C vitosella 187000 kilometriä ilman kytkinremppoja. Nykyinen auto on 2 litrainen hdi automaatilla, joten tästä ei sen enempää. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 20.03.2009 11:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja ilmenneet viat |
supre kirjoitti: Kärsin 650e kytkinrempasta mutta nyt pääsee taas liikkumaan mikä tärkeintä. Huh, täytyy pysyä ilmeisesti ihan suosiolla näissä vanhemmissa sitikoissa, sen verran kallista noita uudempia näköjään rempata. BX:n kytkinremppaan sai jonkun 70...100 euroa kulumaan, kun parasta laittoi (jossain 300 Mm:n jälkeen alkoi olla asetelma kaputt), eikä Xantiaankaan paljoa enempää maksanut (olikohan 230 Mm kohdilla kun alkoi jo vähän oireilla asetelmavikaa, ilmeisesti kovasti kaupunkiajoa ollut).Mikäs supren vitosen kytkimestä hajosi? Menikö paineslaager läpi vai loppuiko kitka? |
Kirjoittaja: | supre [ 21.03.2009 00:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja ilmenneet viat |
Kiitos kysymästä. Ilmeisesti paineilmalaakeri meni läpi ja hajosi totaalisesti, myös holkki meni *askaksi samalla kertaa. Kaupunkiajoa ei merkittävämmin ollut. Vai että kallista ![]() |
Kirjoittaja: | kulkuri [ 21.03.2009 10:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja ilmenneet viat |
Oman c5 HDI -05 kytkimen osat maksaa pitkästi yli tonnin kun pitää uusia vauhtipyöräkin samalla, kuulemma normaalia kulumista tiedä häntä 185000 ajettu ![]() |
Kirjoittaja: | Jarski6944 [ 21.03.2009 10:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja ilmenneet viat |
Öljyvuoto löytyi omasta 2.0 bensakoneesta. Ei tiedä vielä, onko öljypohjan tiiviste vai jokin stefa. Kilometrejä takana 196 tkm. 200 tkm:n huolto tilattuna. Pikkasen huolettaa tulevan määräaikaishuollon kustannukset. Reilun vuoden olen tällä 05-mallisella automaatti Berlinellä ajellut. Parkkitutkia on laiteltu nyt pariin kertaan. Nyt viimeksi Sitikan piikkiin. Jäähdyttäjän plehti vaihdettiin viime kesänä. Sähkövikoja ei ole ollut ja auto muutenkin toiminut hienosti. Seuraava autoni tulee erittäin todennäköisesti olemaan myös kaasunestejousitettu Sitikka. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 23.03.2009 09:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja ilmenneet viat |
supre kirjoitti: Kiitos kysymästä. Ilmeisesti paineilmalaakeri meni läpi ja hajosi totaalisesti, myös holkki meni *askaksi samalla kertaa. Kaupunkiajoa ei merkittävämmin ollut. Vai että kallista Paineilmaa siellä painelaakeri ei varmaankaan ole... mutta näköjään sama vaiva vaivaa vielä vitosiakin. Oireiliko kytkin tuttuun tyyliin eli melkoisen jäykkä yms? BX:ssäköhän se oli, kun katsoin parhaaksi vaihtaa kytkinpaketin siinä vaiheessa, kun ei meinannut jaksaa kytkinpoljinta painaa yhdellä jalalla... Ei kyllä uskoisi silti, että noin nopeasti menee, jos ei kaupunkiajossa ole ollut. Täytyyhän siellä olla jotain vikaavikaa ollut sitten.
![]() |
Kirjoittaja: | supre [ 23.03.2009 10:46 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja ilmenneet viat |
laakeri kirjoitti: supre kirjoitti: Kiitos kysymästä. Ilmeisesti paineilmalaakeri meni läpi ja hajosi totaalisesti, myös holkki meni *askaksi samalla kertaa. Kaupunkiajoa ei merkittävämmin ollut. Vai että kallista Paineilmaa siellä painelaakeri ei varmaankaan ole... mutta näköjään sama vaiva vaivaa vielä vitosiakin. Oireiliko kytkin tuttuun tyyliin eli melkoisen jäykkä yms? BX:ssäköhän se oli, kun katsoin parhaaksi vaihtaa kytkinpaketin siinä vaiheessa, kun ei meinannut jaksaa kytkinpoljinta painaa yhdellä jalalla... Ei kyllä uskoisi silti, että noin nopeasti menee, jos ei kaupunkiajossa ole ollut. Täytyyhän siellä olla jotain vikaavikaa ollut sitten.![]() Jep. Kytkin oli ihan *elvetin jäykkä ja kaiken lisäksi kun nosti kytkintä niin kuului kivaa sirinääkin silloin tällöin. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 23.03.2009 10:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 ja ilmenneet viat |
supre kirjoitti: Jep. Kytkin oli ihan *elvetin jäykkä ja kaiken lisäksi kun nosti kytkintä niin kuului kivaa sirinääkin silloin tällöin. Ookkei, eli on oireillut pidempäänkin. Ettei olisi syystä tahi toisesta ollut kytkin jatkuvasti kuin hieman painettuna. Onkos tuossa neste- vai vaijerivälittäinen kytkin?
|
Sivu 1/3 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |