Kaapelimies kirjoitti:
Mitä ajat takaa, kaikkia en aio tänne kirjoittaa..

Minäpä kerron, mihin minä moisia tietoja tarvitsisin...
Minulla on allekirjoituksen mukainen Jumper. Se kiertää 80 km/h:ssa muistaakseni ~2800 rpm ja 100 km/h:ssa jo ihan liikaa. Max. vääntö on kuitenkin 2200 rpm kohdalla. Pitäisi saada kierrokset 80 km/h kohdalla mahdollisimman lähelle max. väännön kierroksia, ehkä 2300-2400 rpm kohdalle. Perävälitystä ei kuitenkaan voi harventaa yhtään, koska pakin välitys on niin pitkä, tuntuisi olevan pidempi kuin ykkösen... Muuten kärryä peruuttaessa palaa kytkin, nytkin se on siinä ja siinä. Samasta syystä ykkönen saa olla mahdollisimman lyhyt.
Ainoa vaihtoehto tuntuisi siis olevan harventaa 4- ja 5- vaihteiden välitystä. Siksi olisi kiva nähdä 1.9 TD BX:ien ja Xantioiden vaihteiden ja perien välitykset ja tietysti kuulla asiantuntijoilta, onko tuollainen palapeli mahdollista koota eri laatikoista... Yksi harkittava vaihtoehto olisi tietysti AL4 reilun kokoisella lauhduttimella...
