Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Xantian ylävesiletku kova? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=5631 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | HaKy [ 27.08.2010 21:13 ] |
Viestin otsikko: | Xantian ylävesiletku kova? |
Eli malli -99 Xantia 1.8i-16v, ilmastoinnilla, ylävesiletku jää kovaksi. Pysyy kovana vaikka moottori on ajat sitten jo jäähtynyt kylmäksi. Kun avaa jäähdyttäjän korkin, niin sihahtaa kun purkaa paineita. Ei kuulosta normaalilta, muttei myöskään kannentiiviste vialta, vai olenko väärässä? Liekö ilmastoinnilla vaikutusta asiaan? Lämmöt pysyy normaalina, eikä oireile muutenkaan...? Huollossa olivat kertoneet, että ajan mittaan jokin paikka pettää paineitten alla, klemmari tai letku... Ideoita? |
Kirjoittaja: | Eki [ 27.08.2010 21:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian ylävesiletku kova? |
Kohta koke sanoo, että poraa reikä siihen korkkiin... ![]() |
Kirjoittaja: | HaKy [ 27.08.2010 21:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian ylävesiletku kova? |
Sen verran tosiaan testattu että on vaihdettu toimivasta autosta jäähdyttäjän korkki, eikä vaikutusta kummassakaan autossa mihinkään suuntaan... |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 27.08.2010 21:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian ylävesiletku kova? |
![]() ![]() |
Kirjoittaja: | HaKy [ 27.08.2010 22:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian ylävesiletku kova? |
Eli paineet saadaan hallitusti purkautumaan reiän kautta? Eikö puske nesteitä pihalle? Onko tämä yleinen ongelma Citikoissa, onko ideoita aiheuttajasta? Reikähän poistaa oireen, vaan ei onkelmaa...Eikös normaalisti jäähdytysjärjestelmässä kuulu olla pieni ylipaine auton käydessä, vaikuttaako reiän poraaminen nesteen kiertoon järjestelmässä negatiivisesti? |
Kirjoittaja: | ealab [ 28.08.2010 08:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian ylävesiletku kova? |
Periaatteessa ja käytännössäkin paine nostaa kiehumapistettä. Samalla pysyy aineet systeemissä.... |
Kirjoittaja: | Jouko [ 28.08.2010 08:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian ylävesiletku kova? |
HaKy kirjoitti: Eli paineet saadaan hallitusti purkautumaan reiän kautta? Eikö puske nesteitä pihalle? Onko tämä yleinen ongelma Citikoissa, onko ideoita aiheuttajasta? Reikähän poistaa oireen, vaan ei onkelmaa...Eikös normaalisti jäähdytysjärjestelmässä kuulu olla pieni ylipaine auton käydessä, vaikuttaako reiän poraaminen nesteen kiertoon järjestelmässä negatiivisesti? Jos siinä korkissa reikä pitäisi olla, niin kai se sitten olisi jo tehtaalla porattu. ![]() |
Kirjoittaja: | Tulsku [ 28.08.2010 09:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian ylävesiletku kova? |
Jouko kirjoitti: Jos siinä korkissa reikä pitäisi olla, niin kai se sitten olisi jo tehtaalla porattu. ![]() Ei välttämättä, esim. tuo meidän CX:kin on jäänyt 25 cm liian lyhyeksi ja siitä puuttuvat Prestige- ja turbo-tekstit sekä ilmastointi. ![]() |
Kirjoittaja: | Jouko [ 28.08.2010 10:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian ylävesiletku kova? |
Tulsku kirjoitti: Jouko kirjoitti: Jos siinä korkissa reikä pitäisi olla, niin kai se sitten olisi jo tehtaalla porattu. ![]() Ei välttämättä, esim. tuo meidän CX:kin on jäänyt 25 cm liian lyhyeksi ja siitä puuttuvat Prestige- ja turbo-tekstit sekä ilmastointi. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | peltipolvi [ 28.08.2010 14:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian ylävesiletku kova? |
Kokemnje -jolla kyllä tietoa ja kokemusta piisaa- taitaa edustaa semmoista katsantokantaa, että paineistettu systeemi voi sopia uusiin autoihin ja on jopa tarpeellinen jos niillä ajetaan aavikolla, mutta vanhan auton haperot paikat kestää paljon paremmin, jos systeemin paine vastaa ulkoista ilmanpainetta ja pohjoisen oloissa jäähdytysteho silti riitttää....mene tiedä sitten, mutta tuo se kai on se selitys siihen korkinporaamisneuvoon.... ![]() |
Kirjoittaja: | Jouko [ 28.08.2010 15:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian ylävesiletku kova? |
peltipolvi kirjoitti: Kokemnje -jolla kyllä tietoa ja kokemusta piisaa- taitaa edustaa semmoista katsantokantaa, että paineistettu systeemi voi sopia uusiin autoihin ja on jopa tarpeellinen jos niillä ajetaan aavikolla, mutta vanhan auton haperot paikat kestää paljon paremmin, jos systeemin paine vastaa ulkoista ilmanpainetta ja pohjoisen oloissa jäähdytysteho silti riitttää....mene tiedä sitten, mutta tuo se kai on se selitys siihen korkinporaamisneuvoon.... ![]() Niin kai se sitten on ymmärrettävä. ![]() Enhän minä mistään tekniikasta mitään tiedä, kuvittelen ja luulen vaan milloin mitäkin. |
Kirjoittaja: | peltipolvi [ 28.08.2010 18:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian ylävesiletku kova? |
En minäkään vielä ole Xantun korkkia porannut, mutta jos esim. lämppärin kenno alkaa vuotaa, niin harkitsen kyllä ensiapuna ns. syylarisopulin irtipäästämistä + korkin poraamista... |
Kirjoittaja: | RPekka [ 29.08.2010 13:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian ylävesiletku kova? |
peltipolvi kirjoitti: ns. syylarisopulin irtipäästämistä Tarkoittaako syylärisopuli samaa kuin säteilijähylje eli radiator seal? |
Kirjoittaja: | peltipolvi [ 29.08.2010 22:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian ylävesiletku kova? |
just, se on semmoinen hirmuisen pieni jyrsijä, joka asuu purkissa, jossa lukee esim. Bars leaks tmv. Kun sen päästää vuotavan syylarin sisään, se käy pureskelemassa tihkuttavat pillit tukkoon...noin niin kuin hyvässä lykyssä ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |