Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
BX 16 TGi -92 ja Motonetin MAP-tunnistin http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=6182 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Visa-mies [ 19.10.2010 14:57 ] |
Viestin otsikko: | BX 16 TGi -92 ja Motonetin MAP-tunnistin |
Motonetin ![]() Elvytetyllä entisellä MAP-anturilla (poikki mennyt muovinänni liimattu kiinni edellisen omistajan toimesta) vähän falskasi, josta johtuen aika ajoin ilmeisesti näytteli moottorinohjausvaloa. Elvytin tämän anturin liimauksen Motonetin MAP-testauksen jälkeen, ei syttynyt K-valo ainakaan lyhyellä (22 km) ruuvilenkillä, vaikka mitä teki. BX kiersi tosi nätisti ja kulki kuin unelma. Lainaa: MAP-tunnistin PSA/Fiat Marelli 28-1396 BX 16i-65kW 90->93 MAP-Alipainetunnistin 1-pisteru [1990 - 1993] 69.50 € Anturin pahvilootikko vastaa teknisiä tietoja, mutta mistä sitä tietää mitä lootikossa on sisällä, kun ei ollut sinetöity? Anturissa merkinnät "802" ja "100Kpa". |
Kirjoittaja: | zX-files [ 19.10.2010 15:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16 TGi -92 ja Motonetin MAP-tunnistin |
Kenenkäs paffilaatikko se sitten on ja mimmoinen valmistajan numero? |
Kirjoittaja: | Visa-mies [ 19.10.2010 17:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16 TGi -92 ja Motonetin MAP-tunnistin |
genuine Intermotor, England. EAN 5012225503117. |
Kirjoittaja: | kaseva [ 19.10.2010 17:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16 TGi -92 ja Motonetin MAP-tunnistin |
Paras gallup ikinä millään autosivulla. ![]() Tietysti henkseleitä paukutellen, se kun näyttää ja kuulostaa tyylikkäältä. Itse hain Saabiin Xenon-polttimon kun myivät liikkeestä auton Xenoneilla vaan polttimoa vaihdettaessa se olikin muuttunut H7-malliseksi (ilmeisesti xenonpolttimolle käy näin kun se kärähtää...) Sitten saapastelin sitä palauttamaan eli vaihtamaan automaattiöljyihin joka sujuikin näppärästi paitsi, että avulias myyjä myi väärät öljyt joita sitten palauttamaan eli vaihtamaan oikeanlaisiin niin eipäs enää ollutkaan niin avulias myyjä (eri tyyppi, nimi muutettu) vaan jouduin antamaan aikamoisen meriselityksen koko operaatiosta alkaen siitä miten olin niin tyhmä että olin sekoittanut Saabin linssihalogeenin täysin saman näköiseen xenonvalaisimeen enkä ollut umpiota purkanut liikkeessä vaan luottanut myyjään ja miten tässä nyt näin kävi ja voi voi. Pitkien huokausten kujaa taivalsimme öljyhyllylle vaihtamaan ne heidän ensin myymänsä "oikeat" öljyt oikean laatuisiin. No, loppu hyvin kaikki hyvin. Nyt vaihtaa pehmeästi taas. Henkseleitä paukutellen siis, ehdottomasti. Siten syntyy jotain kerrottavaa kanssaharrastajillekin. ![]() |
Kirjoittaja: | zX-files [ 20.10.2010 08:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16 TGi -92 ja Motonetin MAP-tunnistin |
Visa-mies kirjoitti: genuine Intermotor, England. EAN 5012225503117. Siis Intermotor 16802 kertoo TecDoc, OE-# 1564.J4 ja 1920.J7 muun muassa. Intermotorin luettelon kuvassa on Magneti Marelli-osa, tarrassa näkyy sama 100kPa. Eli jos käytävät orkkiksen kuvaa niin oliko tuokin aito Marelli ![]() Sopivuus BX-16 kohdalla 68kW-XU52C ja 65kW-XU5M. Tarran 802 viittaa kovasti Intermotor-tuotenumeroon 16802 joka vahvistaisi sisällön oikeaksi, jollei jo makaryynimies ole sekoillut. |
Kirjoittaja: | Visa-mies [ 27.11.2010 15:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16 TGi -92 ja Motonetin MAP-tunnistin |
No niin, hyvää palvelua Motonetissa, sain vaihto-osan kuittia vastaan ja ymmärrystä ongelmaani. Vaan yhtä huonosti peliittää tämäkin osa. Moottorinohjausvalo palaa lisäksi koko ajan, joten jossain muualla on myös häiriötä. Akkukaapelit on olleet irti. Laitoin vanha MAPin takaisin ja nätisti kiertää ja vastaa kaasuun K-valosta huolimatta. A) Onko ideoita mistä muualta alkaisin etsiä vikaa K-valoon? Kaikki liittimet on käyty läpi kontaktiaineella ja korin maat putsattu. B) Onko 16 ruiskubexin omistajia, jotka olis innokkaita testaamaan toimiiko tämä ostamani MAP-anturi omassa Bexissään? Saataisiin sekin vaihtoehto poissuljettua, että Motonet myy väärää osaa. ![]() |
Kirjoittaja: | laakeri [ 27.11.2010 17:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX 16 TGi -92 ja Motonetin MAP-tunnistin |
Visa-mies kirjoitti: A) Onko ideoita mistä muualta alkaisin etsiä vikaa K-valoon? Kaikki liittimet on käyty läpi kontaktiaineella ja korin maat putsattu. Oletkos mitannut, että se MAP on varmasti risa? Siitähän voisi vaikka aloitella. Sen jälkeenhän voisi vaikka mittailla lämpöanturit ja kaasuläpän asentotunnistimen... nuo kaikki kun ovat helppoja tsekata. http://www.citikka.info/gallery/d/40645-1/SM1690-22.pdf
B) Onko 16 ruiskubexin omistajia, jotka olis innokkaita testaamaan toimiiko tämä ostamani MAP-anturi omassa Bexissään? Saataisiin sekin vaihtoehto poissuljettua, että Motonet myy väärää osaa. ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |