Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 III(X7), selviytysmisopas
ViestiLähetetty: 12.08.2018 08:36 

Viestit: 216
Niinhän siinä kävi, että 2008 vuosimallin vajaa 300tkm ajettu 136 HDI Tourer tuli hankittu niin olisi kiva kuulla vähän "etukenossa" mitä sellaisia "matkan pysäyttäjä" vikoja saattaa tulla :)
Tähän yksilöön on seuraavat jutut jo tehty:
- Webaston putki on jo vaihdettu
- Molemmat etutolpat
- Vaihteisto öljyt huuhtelu vaihodolla Tampereen Epilässä
- Kuskin ikkuna nostin mekanismi

- Nokkapellin vaijeriko on yksi sellainen joka voi yllättää ? Tuo yhdistteynä talvella apuvirrn tarpeeseen niin voin kuvitella jo lavetin saapuvan työpaikan parkkipaikalle :)
- Automaatti toiminen käsijarru pakkaskelillä, tämä lienee yksi vika kohde ??

Mitäs muita matkan pysäyttäviä haasteita on X7 kuskeilla ollut joihin voisin jo varautumaan :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 III(X7), selviytysmisopas
ViestiLähetetty: 12.08.2018 10:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1941
Paikkakunta: Helsinki
Jos apuvirtaa tarttee, niin eiköhän jokin vika ole jo pysäyttänyt auton, tuo konepellin tuulihaka-vaijeri autoa sentään stoppaa :lol: Tosin kyrsiihän tuo alkaa sitä tuulihakaa ruveta sieltä jollain rautalangan pätkällä koukkimaan, mutta kaukaa viisas virittelee narun niiden konepellin tukitappien kautta kiertäen tuulihakaan jo kinni => jos vaijeri jumittaa, niin tuosta narusta saa vielä tuulihaan auki helposti. Tai jos arveluttaa niin voihan sen vaijerin vaihtaa jo hyvissä ajoin etukäteenkin. Itse käytin aikanaan rosterista fillarin yleisvaijeria, joka laitettiin puoliksi ja pujotettiin autossa paikallaan olevaan vaijerin kuoreen siitä muovivivun reiästä. Wanhaa vaijeria poistettiin tuulihaan puolelta sitä mukaa kun uutta työnnettiin muovivivun päästä sisälle. Lopulta uuden vaijerin pää kiepautettiin tuulihaan reiästä ja vaijerin pää autosähkötöissä käytettävällä ryöstäjällä kiinni kuoren ja tuulihaan väliin. Eikä muuten ruostu ja kun vaijerin vielä voiteli kunnolla ennen pujotusta, niin ei myöskään jumita about ikinä enää uudelleen 8-)

Mutta siis tien päälle jättävät taisit tosiaan jo about luetellakin, ellei nyt hydeputken puhkeaminen takaa, tankin luota ole yksi listaasi lisää. Akun jatkuva eco-modeilu kyrsii, mutta ei stoppaa. Tai ovistoppareista katkeavat jouset tekevät ovesta velton, mutta tuokaa ei autoa tienpäälle sentään jätä, kuten ei esim. vikaantuneet pys.tutkatkaan 8-)



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: